Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sinnsyk nedlastnings hastighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er fake filer ... er vel for å oppnå høy share for å komme inn på dei største hubene + slippe opplastninger :thumbdown: men heldigvis blir dei banna 1 etter 1

:D

Det du mener må være noe annet - jeg har også opplevd å plutselig få sinnsyke hastigheter før den omsider "går ned til vanlig" hastighet... Må være noe som er buffret som enl sier.

Lenke til kommentar
DC++ bruker ofte komprimering, slik at data lastes komprimert over nettet og pakkes ut på maskinen. Slik kan man få høy nedlastingshastighet.

Jeg vil tippe det ikke er så vanlig? Tross alt er de fleste ting folk pleier å laste ned fra dc (som ikke er veldig små filer) er vel komprimert fra før.

 

AtW

Lenke til kommentar
DC++ bruker ofte komprimering, slik at data lastes komprimert over nettet og pakkes ut på maskinen. Slik kan man få høy nedlastingshastighet.

Jeg vil tippe det ikke er så vanlig? Tross alt er de fleste ting folk pleier å laste ned fra dc (som ikke er veldig små filer) er vel komprimert fra før.

 

AtW

Selvfølgelig er det ikke så vanlig. Men det som kan sendes over i komprimert form, blir sendt komprimert.

Lenke til kommentar

Hmmm... Fake filer har jeg ikke tenkt på... Men hvorfor i ¤"#¤% gjør de det? Det er jo like enkelt å fikse en fake fil som å laste ned nok til å "fylle opp" den fake fila med legitim data.... (vet ikke helt hva legitim betyr, men hørtes litt kult ut ;) )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Offtopic: Det siste utsagnet ditt Pacman må du lengre ut på skogen med.

Du påstår altså at hardisken kan lagre filer fortene når du laster dem ned fra innternett enn når du kopierer dem intert? phh...

 

Ontopic: En gang lastet jeg ned 2 filer på 700 meg hver dette gikk med 600 kilobyte pr sec på en 2mbit linje fra UPC, disse filene virket helt fint...

Tenker det var denne komprimeringen som slo inn eller kansje midlertidig feil på UPC sin server eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Offtopic: Det siste utsagnet ditt Pacman må du lengre ut på skogen med.

Du påstår altså at hardisken kan lagre filer fortene når du laster dem ned fra innternett enn når du kopierer dem intert? phh...

Dette skal du ikke se helt bortifra. Å kopiere store filer fra Explorer sin Temp-mappe til hvor du har valgt å lagre fila er en utrolig treg prosess i Windows. Spesielt hvis temp-mappa befinner seg på en annen partisjon eller disk. Har ofte opplevd at fila laster ned mye kjappere enn Temp-mappa bruker på å kopiere den. Men selvfølgelig, dette er på en utrolig kjapp linje hvor store filer ikke tar mange sekundene.

 

Maskinvaren burde det ikke være noe å si på, en AMD64 med Raptor 74 GB systemdisk og 2 GB ram.

Lenke til kommentar

dette er en kjent greie som har blitt tatt opp mange ganger før: ja, de superraske nedlastingene er fake files, det er ikke filer som er "komprimert av dc++".

 

liten vits i å diskutere dette flere ganger. og det er åpenbart at hvis man har mulighet/råd til å få en raskere linje så vil nedlastingene gå raskere... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...