Gå til innhold

Hvordan lage Recovery cd/dvd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går jeg frem for å lage en recovery plate?

Har ikke noe slikt fra før på min laptop, men siden den nå fungerer 100% hadde det hvert en god ide å lage en slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn vil jeg også lage meg. tenkte jeg skulle kaste ut min floppy stasjon snart. eller bare koble den fra, men det er jo det problemet med at jeg bruker Drive Image 2002. å jeg bruker 2 disketter for å gjenopprette eller opprette Image på denne maskina, skal det funka fint om jeg legger begge diskettene på cd`en?

Skrevet

Takk for svar.

Dette så veldig aktuelt ut.

Får bare se til å skaffe med Norton Ghost

Noen forskjell på 2003-2004-2005? Om de finnest?

Skrevet

Jeg vil anbefalle Acronis True Image.

Har brukt det mye når jeg har testet forskjellige Linux-distribusjoner, og det funker bra til det også. Du kan også lagre Imaget ditt et annet sted på hjemmenettverket ditt, hvis du har behov for det. Kan bootes fra CD eller du kan legge inn en startmeny som du kan fiske frem med F11 rett etter booting.

Prøveversjon er gratis, og bildene du lager med prøveversjonen kan senere leses med kjøpt versjon (jeg har prøvd!)

S

Skrevet (endret)

Er det "Disaster recovery disk" Jeg skal velge for å kunne "starte" opp igjen hele systemet?

Og da inneholder den alt som var der fra før(når jeg laget en kopi)?

Eller skal jeg bare velge Back-up og lage en Ghost image fil??

Eller "Create Virutal Partition"?

Er litt forvirret nå, men det er det vel kansje andre også som blir. :roll:

Endret av Roger72
Skrevet

Ghost virker helt problemfritt med SATA på de PCene jeg har prøvd. Men jeg antar det kommer an på hvilken type SATA kontroller man bruker. Native kontroller i chipset (ICH5 og nForce3) fungerer.

Blanding av IDE og SATA kan gi problemer, da må man starte Ghost med -NOIDE.

Skrevet
sånn vil jeg også lage meg. tenkte jeg skulle kaste ut min floppy stasjon snart. eller bare koble den fra, men det er jo det problemet med at jeg bruker Drive Image 2002. å jeg bruker 2 disketter for å gjenopprette eller opprette Image på denne maskina, skal det funka fint om jeg legger begge diskettene på cd`en?

Du kan fint starte drive image fra cd men det er litt "knot" å få det til.

Dette er en fin side http://www.ultimatebootcd.com/

Følg beskrivelsene om hvordan du legger til egen software, de har linker til alt du trenger. :)

Skrevet
Er det "Disaster recovery disk" Jeg skal velge for å kunne "starte" opp igjen hele systemet?

Og da inneholder den alt som var der fra før(når jeg laget en kopi)?

Eller skal jeg bare velge Back-up og lage en Ghost image fil??

Eller "Create Virutal Partition"?

Er litt forvirret nå, men det er det vel kansje andre også som blir. :roll:

Altså Backup og lage en ghost image fil??

Jeg har også Ghost 2003.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...