Gå til innhold

Trenger hjelp her. Feil på HDD


Anbefalte innlegg

Heyy.

 

I går da jeg dreiv og flytta noen filer fra en disk(F:) til en annen (G:), (som er to forskjellige disker) begynte maskina og henge seg osv. Den klarte ikke laste over all informasjonen, men pc`n fungerte tilsynelatende helt fint etterpå. Men ett eller anna var feil, og jeg resatte den. Når jeg da gikk inn på G: finner jeg kun to filer, med "rart" filnavn.

 

Harddisk.jpg

Eller:

http://img.photobucket.com/albums/v495/Suvdal/Harddisk.jpg

 

Kjørte også scandisk i hele natt, og på scandisken sto det: FEIL PÅ KOBLINGER I TAPT KJEDE I KLYNGE ........ ER RETTET OPP. ...... står for ett nummer lissom, den begynte på 1, og jobba seg oppover. Jeg stoppa den nå, og da var den på fil nr 1750000. Da hadde den gått fra 3 i natt til nå, rundt 1. Altså over en million "filer". Men når jeg skrudde på pc`n igjen var G: fortsatt lik.

 

Hva gjør jeg!???

MÅ jeg kjøre gjennom hele driten, og hvor lang tid vil det ta!?

 

Trenger svar kjapt, og alt er av interresse!???

 

Edit: Disken det er snakk om er en Western Digital 250 GB, og jeg hadde IKKE fyllt den opp sånn det står på bildet. Vil tippe på det var ca 100 GB der. Er forøvrig også den nyeste disken min, og den som er minst brukt. Dog er den ca 1 år eller noe, kanskje..

Endret av Suvdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du har kjørt ScanDisk, så er det tilnærmet umulig for deg å redde filene på disken. Det beste vil nok være å prøve å slette partisjonen, opprette ny og formatere disken.

 

Edit: Om det ikke fungerer, så kan du laste ned et diagnoseprogram som ligger på WD's hjemmesider. Dette vil kunne finne ut om disken er defekt, og som du bruker som grunnlag for reklamasjon hos den du kjøpte disken fra.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Fikk jo aldri kjørt ferdig scandisken, siden jeg avbrøt den.

 

MÅ jeg kjøre den ferdig for at det skal funke!? Tok jo fan meg 9 timer og scanne 1.7 milioner "filer" og enda var den ikke ferdig. Lang tid tar det enkli!???

Lenke til kommentar

Problemet her, er at ScanDisk nå har overskrevet den gamle filtabellen og andre deler av disken med 1,75 millioner nye filer i filtabellen. Bare det at 100 GB skulle være fordelt på 1,75 millioner filer er svært usannsynlig. Det gjør at recovery blir svært vanskelig, og resultetet blir som oftest mildt sagt tvilsomt. M.a.o. ScanDisk vil som oftest gjøre ting værre ved alvorlige problem på diskstrukturen. Men er det viktig, så koster det jo ikke mye å prøve. Kjør i såfall WD's diagnoseverktøy først. Det er i det minste gratis.

Lenke til kommentar

Siste nytt: Har nå latt pc`n stå og gå på scandisk siden 0300 natt til søndag, i dag tidlig hadde den kommet til kjede 5.8 millioner eller noe sånt, husker ikke eksakt i farten.

 

Er det noe hensikt å la den gå videre!!??!

 

Så forresten ut til at jeg fant mesteparten med getback programmet, men siden dette blei "fiksa" i fylla natt til søndag, husker jeg ikke helt hva jeg gjorde og ikke :) Men uansett var også filnavnene der fucka.

 

Ingen flere tips i denne saken!?

 

Mvh

Suvdal

Lenke til kommentar

GJENNOMBRUDD!!!

 

Etter å gått igjennom 8 millioner filer her, slo pc`n seg plutselig på. Logga meg inn og håpa på det beste, men enda er det ikke i orden. Kjørte dog en av de filene som ligger ute på western digital sine sider, og fant ut at pc`n min ikke er satt opp til å takle større disker enn 137GB.. Og iogmed at jeg dreiv å førte over filer når dette skjedde, håper og tror jeg, at det er dette som er tilfellet.

 

Spørsmålene nå blir da:

 

1. Hva gjør jeg videre nå, for å få satt opp windowsen til å godta større disker!!?

2. Vil jeg fortsatt miste infoen!?

 

Kom igjen folkens, alt av svar mottas med stor takk...

 

EDIT: Det er forøvrig Windows 2000 professional det er snakk om, og disken er FAT32. Ingen partisjoner, bare "en stor disk" på 230GB. (20 har blitt borte lissom)

Endret av Suvdal
Lenke til kommentar

Opplevde for to dager siden at min Seagate disk ikke lenger kan leses av nyinstallert Windows (pga gjennomretting av MBR + formatering av win, tror jeg).

 

Det jeg lurer på er hvor disse gratisprogrammene til HW.no som det omtales om har gjemt seg? Jeg tok ett søk med 'Stellar Phoenix', men programmer koster over kr 600 i bruk.. :thumbdown:

 

Noen som vil anbefal et godt program til gjennopprettingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...