Gå til innhold

Bytte topp på BW blokk.


Anbefalte innlegg

Satt å stirret på BW blokken min i fustrasjon over at plexitoppen har fått sprekk og lekker !

Fant ut at jeg skal lage ny topp til den (tør ikke å putte inn ny blokk av den kvaliteten i maskinen min!)..

 

Blir enten å lage den i Kobber eller i plexi.

Inbiller meg at det er tryggere å lage i kobber ? stemmer det ?

 

Kan det utføres ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir enten å lage den i Kobber eller i plexi.

Inbiller meg at det er tryggere å lage i kobber ? stemmer det ?

 

Kan det utføres ? :p

Tryggere kanskje, men vanskeligere.

Kobber er et seigt og vanskelig materiale å bearbeide, dessuten kan det være litt av en prosess å plane den flaten som skal ligge an mot eksisterende kobberdel. Den bør være så plan som mulig, slik at loddinga blir vellykket.

Loddinga er en prosess i seg sjøl. Er du ikke fortrolig med den, så kan du jo få noen tips i loddeguiden her på forumet.

 

Var jeg deg, så ville jeg heller prøvd meg på å lage en ny topp i plexi, evnt. lexan. Sistnevnte er en mye sterkere plast, enn den acryltoppen som antakelig brukes på BW.

Gå til en glassmester og forklar hva du trenger, så kan han sikkert skjære til en passende bit for deg.

Lenke til kommentar

Enig med Skrue her. Har selv prøvd å passe til to kobber plater, og det er ikke noe jeg gjør igjen. Tok evig å pusse de plane, og selv om jeg hold på i 3dager fikk jeg aldri helt 100%. Plexi er mye lettere(i bruk), og du slipper loddinga. Bare å smelle i tettiningsmiddel og klemme plexien med skruer :)

Lenke til kommentar

prøv med lexan kansje vis det er sterkere en vanlig plexi.

kjør på med litt tykkelse også på toppen da siden det skal skrus nippler osv nedi også.

på BW toppen så er gjengene støpt fast i plexien.

eller selve gjengepartiet er litt høgere en resten av flaten på plexi toppen.

det er nokk derfor det sprekker lett også å derfor må du gå litt opp i tykkelse vis du skal lage en ny plexi topp =) vurderer det selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...