Gå til innhold

Stargate SG-1, skal det være så dårlig?


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest litt om Stargate SG-1, og siden jeg elsker Sci-fi, så tenkte jeg at jeg skulle se hva det dreier seg om.

 

Så langt har jeg anskaffet :innocent: og sett fem episoder. Og jeg må si at det jeg har sett så langt stinker. Det er lenge siden jeg har sett på et show med så dårlig script. De oppfører seg jo som idioter halve tiden. Karakterene, spesielt han Mr T wannabe'en, er bare snåle, og halvparten av historiene så langt er kjedelig drama uten noe som helst sci-fi innhold. Pluss at mye av det som skjer er helt ulogisk, tross settingen.

 

Men konseptet har enormt potensiale, serien har pågått i mange sesonger, og jeg leser jo stadig vekk at folk elsker denne serien.

 

Så spørsmålet er, hvor mange elendige episoder må man se før det begynner å ta av? Eller kommer det til å fortsette på samme måten fremover også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rating av de fem første episodene:

1. Children of the Gods

Dobbeltepisode. Grei intro til serien og fienden. OK Sci-fi innhold. Dårlig CGI, men greit nok. 3/6

 

2. The Enemy within

Grei Sci-fi og ok spenning. Vi får vite mer om fienden. 4/6

 

3. Emancipation

Kjedeliiiig! Totalt uinteressant drama i totalt uinteressant setting. Null Sci-Fi. 1/6

 

4. The Broca Divide

Blanding av 2 og 3. Grei utfordring og spenning. 3/6

 

5. The First Commandment

Minimalt med Sci-fi, og det som er er uinterresant. Gir ikke noe innblikk i teknologien. Kjedelig. 2/6

 

Edit:

Det jeg håper på er mer science fiction og eventyr der de møter og utforsker fienden og universet. Ikke en dårlig Star-trek rip-off der dagens moralske dilemma skal taes opp i en totalt urealistisk og uniteressant setting.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

tror ikke du har skjønt Sci-fi, hvis du ser på Star Trek, har veldig mange av historiene en politisk komentar, som Emancipation som tar for seg kvinne rettigheter osv.

 

men første sesong er litt "liten" i forhold til sesong 2 og utover, der blir det masse "sci-fi" og skyting og alt det der..

Lenke til kommentar

Vel, jeg må vel si jeg har kost meg helt siden starten. Men som det sies det blir bare bedre. Det som har overrasket så mye med denne serie at den har klart å kjøre på i 8 sesonger...noe som for en slik nisje Sci Fi er nesten uhørt.

 

Men man må også lære seg å sette pris på karakterene, og det jeg koser meg med er at jeg nå kan forutsee hvordan de vil reagere på en situasjon...og det får meg til å føle meg involvert. Jeg synes serien bare blir rikere og rikere og med 8 sesonger historie å dra på har de mye de kan henvise til og dra inn som vi som har sett alt kan smile og nikke til.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
tror ikke du har skjønt Sci-fi, hvis du ser på Star Trek, har veldig mange av historiene en politisk komentar, som  Emancipation som tar for seg kvinne rettigheter osv.

Det er en grunn til at jeg aldri har vært fan av Star Trek. :p

 

Det er selvsagt en personlig greie, men jeg synes virkeligheten byr på mye mer interessante problemstillinger enn dårlig konstruerte problemstillinger i urealistiske settinger.

 

For meg er Sci-Fi spenning, oppdagelser og eventyr.

 

Ikke for det, en god Sci-Fi kan godt ta opp moralske problemer. Men disse bør ligge under historien og ikke være ferdigtygd og fordøyd. Eksempler er filmer som Bladerunner og (mange vil nok være uenig) Starship Troopers.

 

men første sesong er litt "liten" i forhold til sesong 2 og utover, der blir det masse "sci-fi" og skyting og alt det der..

Jeg gleder meg... :yes:

Lenke til kommentar
Synes Stargate SG-1 var ganske kult jeg.

Men hvilken sesong var det som gikk på tv3?

tv3 sendte vel bare sesong 1 om jeg ikke husker feil..

 

 

Ellers så kan det være litt tregt i starten.. men det kommer et par bra episoder mot slutten.. så bare hang in there.. :)

 

Begynte å se på Stargate sg-1 i januar.. ble helt hektet og nå har jeg sett alt som har kommet..

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...