Gå til innhold

Hvorfor lages ikke 5,25" HDD lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett noen Quantum Bigfoot disker på jobb, store 5,25" disker, og lurte på hvorfor disse ikke lages mer, tenk på all den ekstra lagringsplassen vi kunne ha fått!

answer6.jpg

:love:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi de ville blitt sinnykt trege...

For mange fysiske deler som skal bevege seg alt for langt.

edit: Leif

Endret av D-Fender
Skrevet

Hadde ikke hatt noe i mot 5,25" terrabytedisker selv om de hadde vært tregere enn andre disker. Greit til backup osv.

Tror de fleste også har ledige 5,25" plasser i kabinettet.

Skrevet

Poenget med BF-diskene i sin tid, var at de brukte forrige generasjons teknologi.

Diskene var ikke større enn sine 3.5" brødre, de var bare billigere.

Diskene i dag er så billige allikevel, at det trolig hadde blitt for dyrt å produsere 5.25" disker. Da med tanke på materialforbruk osv... :w00t:

Skrevet

hva med å ha like store plater som i dag, men legge dem horisontalt, det hadde vel tatt opp 2x5,25" men det har jo de fleste plass till ganske mange bortover :p

Skrevet (endret)
Likte ideen til Folo. Er det nå jeg skal gå til USA og ta patent på ideen?

Hehe. Husk også å ta patent på Folo´s evne til å komme med idéer. I samme slengen kan du vel patentere prinsippet med å kunne patentere menneskers evner til å komme på patenter, samt ta patent på ditt nye yrke patentfinnerpatentør :w00t:

Endret av thoering
Skrevet

Åpenbart at ingen har sett rackmontert lagringsløsninger her før :roll:

Forøvrig en god ide å overføre det til desktop markedet dog. Mener å ha sette noen ha en slik 3x5,25 greie til å ha disker i. Mener også å huske det bare var plass til fire disker for å beholde kjøling av diskene, så dermed ville man vel få plass til like mange om man plasserer dem horisontalt?

-Ko_deZ-

Skrevet
Likte ideen til Folo. Er det nå jeg skal gå til USA og ta patent på ideen?

Hehe. Husk også å ta patent på Folo´s evne til å komme med idéer. I samme slengen kan du vel patentere prinsippet med å kunne patentere menneskers evner til å komme på patenter, samt ta patent på ditt nye yrke patentfinnerpatentør :w00t:

:!:

For ikke å glemme å ta patent på alt som har med forum og internett å gjøre, i og med at han lar ideene sine løpe fritt rundt på nettet, samt også patentere retten til å ta patent på alle ideer som sendes ut på forum på internett. At gjennomsnittlige amerikanere er tette fikk jeg bevist nok en gang her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276085 . "Hvordan stoppe folk fra å dra seg ut" er mottoet til alle amerikanske innovatører....

-Ko_deZ-

Skrevet

Har også sett 3,5"-disker som er dobbelt så høye sammeliknet med normale. Hadde ikke dette vært en grei retning å gå i for å øke lagringskapasitet?

Skrevet

Har selv et par gamle bigfoot-disker hjemme, og de funker helt fint de :) Søketiden er riktignok ikke noe å hoppe i taket for, men grunnet de store platene får lesehodene med seg mye informasjon, så lesehastigheten var helt kurant. Kan ikke sammenlignes med noe i dag da, diskene er 7 år gamle :!:

Skrevet
... At gjennomsnittlige amerikanere er tette fikk jeg bevist nok en gang her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276085 . "Hvordan stoppe folk fra å dra seg ut" er mottoet til alle amerikanske innovatører....

LOL, litt av et latterlig påfunn fra den gale siden av atlanteren! "En mulighet til å jakte for bevegelseshemmede og handikappede". Ser det ikke som noen selvfølgelighet at hvem som helst skal kunne jakte :-/

Skrevet

Jeg vil også være med på litt off-topic...

Hva om man kunne hatt et fjernstyrt gevær med i den neste krigen til USA, så kan vi sitte på internett og skyte virkelige terrorister, istedenfor cs og slikt... Bare en ide, kunne sikkert finansiert en god del av budsjettet.. :hmm:

Skrevet
Jeg vil også være med på litt off-topic...

Hva om man kunne hatt et fjernstyrt gevær med i den neste krigen til USA, så kan vi sitte på internett og skyte virkelige terrorister, istedenfor cs og slikt... Bare en ide, kunne sikkert finansiert en god del av budsjettet.. :hmm:

Godt forslag, men tror jeg hadde vært litt skeptisk til å la verdens skjebne avhenge av Steam. Verdens CS-ungdom har jeg derimot ingen betenkeligheter med :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...