laff84 Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 (endret) Har lest gjennom endel på forumet, og spørsmålet gjentar seg: Hvilken proffesion tjener man mest på? Men jeg selv klarer ikke sette fingeren på ett proffesion som virkelig skiller seg ut, et proffesion som man virkelig kan tjene penger på, for så fort dette skjer så skal jo alle starte med akkurat det, også blir det overflod på markedet og prisene tvinges ned til nesten ingenting. Jeg selv startet med enchanting da jeg så at det var et marked for dette, ødela alt jeg kom over av grønne, epic og enda råere våpen/armor i håp om å få noen råe enchanting ingridiens, dyrt var det, sleit som en mann. Til slutt rundet jeg lvl 90 i enchanting og betalte 9g for minor beastslaying formula. Nå skulle jeg virkelig begynne å tjene spenn, den gang ei Folk ville ikke betale for ingrediensene en gang, ekke mulig. På det meste fikk jeg kanskje 35 sølv for en beastslayer, de vakke engang intressert i statsa den gav, det var bare: "does it make my weapon glow?" "I want blue color can u make blue color?" huffameg.. Så nå disenchanter jeg items og selger det jeg får til andre enchantere, tjener jo mer på det Andre erfaringer? mvh oppgitt enchanter Endret 4. mai 2005 av laff84
Netforce Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Eneste jeg tror du faktisk tjener penger på er rene gatheringskills, men om du tenker på craftingskills så tror jeg at alchemy og blacksmithing betaler seg rimelig greit.
Kirikiri Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Tror det kommer an på server og hvor mye tid du vil legge ned i din profession. Har herbalism og alchemy. Til nå har jeg lagd mest healing potions og mana potions til eget bruk + samboer. De gangene jeg har prøvd å selge disse potionsene på AH, så har det vært rimelig trått. Har også prøvd å selge Rage-potions, ingen respons. Mulig jeg prøver å selge feil potions, burde nesten drive litt research. På den annen side, har en hunter med skinning og mining. Skinning er jo superenkelt, du VET når du har noe å skinne, i motsetning til å håpe på at det er litt copper ore eller noen blomster i nærheten. Det at du kan skinne det andre har drept (hvis de har lootet) gjør jo at det er enda mer skin å hente. Til nå har jeg brukt det til egne rustninger, men jeg synes jeg ser folk gjøre "wtb light leather" veldig ofte, så jeg kunne sikkert solgt en del hvis jeg ville. Kirikiri
XaF Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Du kan tjene MYE på proffesions som Tailoring / LW / BS og enchnating.. Problemet er at du må legge inn mye tid og arbeid i det... Endgame ench går for 100g++ Epic tailoring items går for MYE penger... Som sagt her er det MYE å hente....
Jørgen Sørheim Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Light leather brukes både i tailoring og blacksmithing, i tillegg til leatherworking. Med andre ord, stort marked, og stor tilgang til råvarer. I tillegg får du XP for å slakte dyrene.
Cyrus Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Min nye rogue, kjører skinning/herbalism. har nå nådd lvl 28 og har tjent hele 50g på salg av råvarer på ah /Cyrus
aklla Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 hvis jeg velger mining, hvor mye bør jeg selge copper og lignende for da? sliter med å skaffe penger jeg også, er ikke så lett det i dette spillet
chokke Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 starter kopper på 35 S og buyout på 50 og 24 T Ang. Alch, på The Maelstorm så selger defense og troll potions (rank 2 som jeg ikke husker navn på noen av de) som hakka møkk. Er lvl 32 med 210 i herb og 190 i alch. Potionene som nevnt over selger for mellom 25-50 S for 5 STK Lurer på hva mighty troll potions går for
Khalifen Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Crafting vil jeg si bare for gøy, du finner alltid bedre armor osv. på AH. Det er bare tre crafting skills som er fine og det er: Engineering, alchemy og enchanting. Alt anna er useless. (Drømme om at man kan lage hus på WoW, og alle proffessions må bli brukt i laginga av husa)
chokke Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 eller at enginer lager bolter, og noen må hogge tømmer, og noen må lage planker og noen må bygge hus
AntatraCK Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Du kan ikke regne med å tjene på noe når du er skill 90 enchanter, det er de virkelig gode enchantene som gir penger i lomma. Icy chill, unholy og alt det der, det er det som koster opp mot 100g noen ganger. Da må du jo være skill 300, så for å tjene må du jobbe uansett. Jeg selv har en alt, som jeg forer med green items som jeg ikke bruker, så disenchanter hun dem og lager enchants til mine våpen, genialt. Når hun da har høy nok skill, så kan jeg tjene en del penger på henne Gathering er nok det du får mest for. Skinning/herb er det jeg jadde satset på, mange som trenger det.
aklla Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 starter kopper på 35 S og buyout på 50 og 24 T 35 S for 10stk da? synes det er VELDIG dyrt hvis det er 35 for 1 kobber... hva med kobber bar da?
gamer73 Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Jeg har mining og engineering. Jeg må vel si at alt i alt så har jeg vel brukt mer gull på å gå opp i skill og i tillegg lage kule ting til meg selv, enn det jeg har fått igjen på salg. Så alt i alt har jeg gått i tap når det gjelder proffesions. Men det betyr null og niks for min del. Enste tips til engineers er jo å selge iron grenades til vendor for 50s pr 10stk. Iron, silk og heavy blasting powder er vel noe av det enkleste å skaffe i hele wow så jeg har vel laget en drøss med granater. Har vel tjent 20-30g på det. Men det har jo alt i alt bare redusert tapet litt hehe
Keylar Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 har sett en genial måte å tjene penger på, en lvl 43 rogue hadde skinning så når han expa så tjente han bra med cash men den helt store penge gevinsten fikk han når han stealtha inn i Scarlet Monastery og drepte han magen alene for loot for så å disenchante det .
YpsiNine Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Er engineer og det tjener jeg ikke noe bra på i hele tatt. Så styr unna det om det er penger du vil ha.
chokke Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 starter kopper på 35 S og buyout på 50 og 24 T 35 S for 10stk da? synes det er VELDIG dyrt hvis det er 35 for 1 kobber... hva med kobber bar da? 35s for 20 bar
Kim Roger Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 noen som veit hvilke herbs som er aktuelle å selge? har en warlock med rundt 200 i herbalism på runetotem , men aner ikke hvilke herbs jeg skal putte opp for akusjon. veit heller ikke hvor mye jeg skal selge de for. noen som har litt peil på herbs her?
chokke Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 noen som vet hvilke potions som er gode å selge? annet enn defense/troll?
MrLee Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 swiftness potions for alle penga! Selger stacks med 5 for mellom 1-2g
m4tz Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 alchemy FtW selger frost oil på bb, 3 per stack for 1 g, 2 g på buyout. selger som fanden selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå