Gå til innhold

Qxl - Skal jeg handle med denne fyren ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville ihvertfall ikke handelet med ham hvis han motsetter seg å sende pakken i oppkrav.

Nei,men vil du ikke følge selgers anvisninger så trenger man ikke legge inn bud heller :D

Forutsetningene for handlen har endret seg etter at han la inn budet. På budgivningstidspunktet var budgiver ikke klar over selgers omsetningshistorie. Etter at budgiver fikk kunnskap om selgers historikk, er det et rimelig krav fra kjøper om å få varen tilsendt i oppkrav. At selger ikke er villig til å selge i oppkrav styrker kjøpers grunn til mistanke.

Lenke til kommentar

Forutsetningene for handlen har endret seg etter at han la inn budet. På budgivningstidspunktet var budgiver ikke klar over selgers omsetningshistorie. Etter at budgiver fikk kunnskap om selgers historikk, er det et rimelig krav fra kjøper om å få varen tilsendt i oppkrav. At selger ikke er villig til å selge i oppkrav styrker kjøpers grunn til mistanke.

Kjøperen hadde alle muligheter til å sjekke selgers tilbakemeldinger, så den der holder ikke. I tillegg forstår jeg det slik at selger uttrykkelig skrev at han kun godtok forskuddsbetaling.

 

Det er nettopp slike kjøpere som gjør at jeg alltid ber om forskuddsbetaling. Jeg mister helt sikkert kjøpere på det, men jeg er i alle fall garantert å slippe å sitte igjen med portokostnader som en følge av tenåringer som er *litt* for kjapp i avtrekkeren.

Endret av swanky
Lenke til kommentar

Postoppkrav garanterer at man iallefall får noe i samme størrelse som det man har bestilt før man betaler for varen..

 

Meen videre, med 4000 salg og 200 dårlige erfaringer, ser man på de dårlige som "svinn".. You can't please them all, det er alltid noen som vil klage på et eller annet når man har en så stor mengde av utførte salg. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Og hva i alle dager gjør postoppkrav noe tryggere for kjøper?

Enig med deg. tror ikke Posten bryr seg noe særlig når du plukker ut ene steinen etter den andre og blir lengre og lengre i maska. Takke meg til å handle i skikkelig butikk! med god garanti!

Lenke til kommentar

Man kan jo alltids be om å få åpnet pakken for man betaler på postkontoret da om man får en pakke i postoppkrav så man vet at man ikek blir lurt. Det funker nok ikke overalt men om man spør pent kan det jo hende det går.

 

Dessuten går det ann å gå inn en avtale med selger om at man betaler portoutgiftene på forhånd som det er å betale oppkrav så betaler man resten når man henter pakken. Og da har ihvertfall selger ingenting og tape.

 

Til slutt vil jeg bare si at en del brukere viste dårlig bruk av språk, og jeg håper hardware.no reagerer på det. Var rett og slett ille og lese noen av postene

Endret av panybs
Lenke til kommentar

Stian A:

 

1. Det er vel uansett din konto som ble brukt (?) så det er uinteressant for selger å dra inn din bror. Hvorfor ikke bare trette selger ut med masse nitidige mailer fram og tilbake?

 

2. Om all informasjonen om selgers kjøpsform var å finne på qxl i det budet ble gitt så er egentlig saken løst. Skal du ha tingen må du betale på forskudd. Evt løsning se pkt 1. Det samme gjelder karakterene til selger.. disse MÅ ha vært tilgjengelige for deg (eier av kontoen) på det øyeblikket.

 

3. Ikke lån bort personlige kontoer med mindre du er sikker på at det går knirkefritt.

 

Hold oss gjerne oppdatert på hva som skjer ;)

 

 

Panybs:

Tror ikke du skal gjøre for stort poeng ut av å bemerke den språklige kvaliteten i enkelte innlegg. Selv om enkelte skriver en del feil, deler ord og gode greier så er gjerne innholdet i innlegget riktig. Dette er ikke et norskkurs, men et åpent forum med svært varierte brukere :)

Lenke til kommentar

Panybs wrote:

Til slutt vil jeg bare si at en del brukere viste dårlig bruk av språk, og jeg håper hardware.no reagerer på det. Var rett og slett ille og lese noen av postene

 

...kommer fra en person som skriver følgende setning:

 

Panybs wrote:

Dessuten går det ann å gå inn en avtale med selger om at man betaler portoutgiftene på forhånd som det er å betale oppkrav så betaler man resten når man henter pakken.

 

:D:D

 

Setningsoppbygging, komma etc er noe tull!

Endret av gunlovin
Lenke til kommentar

Du har lagt inn et bud med din konto.

Hva som stod på siden om betaling kunne du lese når du først trykket på å legge inn et bud for så etterpå å ha godkjent budet.

 

 

Folk som er så hemmet når det gjelder skikk og bruk på auksjoner som trådstarter er grunnen til mye av det negative på slike sider.

 

Ta det som en mann og ikke skyld på kompiser, unger, hamsteren som sprang over tastaturet, og ta ansvar for dine handlinger.

Lenke til kommentar
Ta det som en mann og ikke skyld på kompiser, unger, hamsteren som sprang over tastaturet, og ta ansvar for dine handlinger.

Er du blind eller? Det står jo ettertrykkelig at det ikke var han som la inn budet, men broren! Da er det jo ikke hans handling, men brorens....!

Endret av Trazor
Lenke til kommentar

Personen er under 18 år og kan i utgangspunktet ikke inngå bindende kjøp uten foresattes samtykke. Men dersom det dreier seg om mindre beløp og penger som er selvtjent så kan man ved lavere summer inngå gjeldende kjøp. Men her er det jo snakk om 1000 kr som kan være en månedslønn for en 15 åring. Hadde slått i bordet med Norges Lover jeg.

Eller få foreldrene dine til å ringe selgeren og henvise til Norges lover. Tror regelen ligger under barne loven.

Lenke til kommentar
Personen er under 18 år og kan i utgangspunktet ikke inngå bindende kjøp uten foresattes samtykke. Men dersom det dreier seg om mindre beløp og penger som er selvtjent så kan man ved lavere summer inngå gjeldende kjøp. Men her er det jo snakk om 1000 kr som kan være en månedslønn for en 15 åring. Hadde slått i bordet med Norges Lover jeg.

Eller få foreldrene dine til å ringe selgeren og henvise til Norges lover. Tror regelen ligger under barne loven.

nei det gjør den ikke. Den ligger under vergemålsloven....

 

 

Du har lagt inn et bud med din konto.

Hva som stod på siden om betaling kunne du lese når du først trykket på å legge inn et bud for så etterpå å ha godkjent budet.

 

 

Folk som er så hemmet når det gjelder skikk og bruk på auksjoner som trådstarter er grunnen til mye av det negative på slike sider.

 

Ta det som en mann og ikke skyld på kompiser, unger, hamsteren som sprang over tastaturet, og ta ansvar for dine handlinger.

 

det er det samme som å si at sånne som deg er skyld i x-antall unødvendige poster på dette forumet, fordi en bare leser det en selv vil, eller hopper over vesentlig informasjon.

Lenke til kommentar
Ta det som en mann og ikke skyld på kompiser, unger, hamsteren som sprang over tastaturet, og ta ansvar for dine handlinger.

Er du blind eller? Det står jo ettertrykkelig at det ikke var han som la inn budet, men broren! Da er det jo ikke hans handling, men brorens....!

Fordi den har folk aldri tatt før :roll:

Lenke til kommentar

Altså, det var min bror. Det er ikke en spøk.

Jeg har sagt til han at han skal betale, ellers for han fikse det på egen hånd, og alt som skjer videre de 5neste åra, han har en Compaq Presario fra -96 eller -98, med et 4mb skjermkort, da får han klare seg selv.

 

Jeg skal ikke handle mer med denne selgern, det var jo småli teit da, forhåndsbetale.

 

 

Fikk forresten mail fra MAxprice.as,

 

> Kan jeg få den i Post oppkrav?

Dette har jeg svart på tidligere.

Sender IKKE mot Post oppkrav.

Varen må forskudds betales.

 

Så da kan den ikke sendes i oppkrav ;P jaja, jeg lar bror mi fikse det jeg ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...