Lanka Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Jeg har akkurat investert i en ny DVD-RW Rom ( Plextor PX7125A ) og i den forstand vil jeg gjerne installere den. Jeg har plass på kabinettet ettersom det er en Maxi-tower. Jeg har fra tidligere en DVD-ROM og CD-RW ROM. Hva burde jeg gjøre nå? Og har jeg evt plass ( master, slave osv... ) Jeg vet ikke om det er mulig med flere ledninger inni hovedkortet eller hvor ledningen skal. Er grønn på dette området her. Så hadde vært fint om noen kunne klare opp i dette. Tror den nye brenneren er Combi-brenner, men er ikke sikker
enl Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Med 2 IDE-kontakter, kan du få totalt 4 IDE-enheter. Det burde ikke være noe problem så lenge du bare har én vanlig IDE-disk på kabelen, eller bruker S-ATA-disker.
Lanka Skrevet 28. april 2005 Forfatter Skrevet 28. april 2005 Den nye brenneren er SATA ser det ut som. Har null peiling på om de gamle er IDE-basert? De er relavtivt gamle da. Kanskje 4 år gamle.
Itw Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Joda fult mulig med 3cd rom, men det kommer helt ann på hvor mange hardisker du har. Det kommer 2stk ide kabler antagelig vis ut av hoverkortet ditt. Ene går sikkert til de 2stk cd romene du allerede har. Den andre går sikkert til hardisken din, og vist du bare har en harddisk så er det plass for og koble på en til cd rom på den ide kabelen...
Lanka Skrevet 28. april 2005 Forfatter Skrevet 28. april 2005 Problemet er at jeg har 2 cd-romer ja. Men harddisk-skuff også i tillegg til den fast sittende harddisken.. Så jeg har 2 harddisker og 2 cd-romer.. Krise?
Spritfire Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Hvis den er s-ata bør det forsatt ikke være noe problem, hvis du har s-ata kontakter på hovedkortet ditt vel å merke.
Sceptic Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 (endret) Hvis hovedkortet ditt støtter SATA, så er det ikke noe problem. Hvilket hovedkort har du (produsent, typebetegnelse osv...)? Sceptic Endret 28. april 2005 av Sceptic
Lanka Skrevet 28. april 2005 Forfatter Skrevet 28. april 2005 Hvor finner jeg navnet på hovedkortet? Device manager?
Sceptic Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 (endret) Last ned CPU-Z. Enkelt og greit program. Hvis du trenger masse informasjon om systemet ditt, kan du laste ned Everest. Sceptic Endret 28. april 2005 av Sceptic
BennyXNO Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Vet du i det hele tatt om du har Sata i maskinen din?
Lanka Skrevet 28. april 2005 Forfatter Skrevet 28. april 2005 Ifølge CPU-Z Så har jeg mainboard ved navn : MSI MS-6547
Joggi Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 har du virkelig bruk for 3 cdrommer da de fleste har ikke bruk for mer enn 2 stk 1 stk dvd og en stk dvd-brenner da har en mulighet for å kopiere cd og dvd spille av det meste samt at dvd-brenneren tar seg av all form for brenning hva gjør en 3. cdrom da? Er det vits i å kunne brenne 2 cd/dvd samtidig? jeg ville kuttet ut cd-rw spilleren og bare hatt 1 stk dvd-rom og den nye dvd-brenneren. DVD-brenneren kan jo gjøre alt cd-rw gjør + en del mer. Jeg syns at man bør ike ha dobbelt opp med komponenter i maskinen da dette bare stjeler ressurser og kan skape driverkomplikasjoner. Ingen vits med 2 nettverkskort hvis man bare bruker det ene. Da er er det bedre å disable det ene slik at man ikke får konflikter. skal jo ikke være noe problem å sette inn en cdrom til da, men du får se an bruken. Skal du sette den inn så regner jeg med at hk støtter s-ata.
Spragleknas Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 (endret) Specs: http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/645ultra.htm Gammelt HK uten SATA.... TABBE! Endret 28. april 2005 av Okay
Lanka Skrevet 28. april 2005 Forfatter Skrevet 28. april 2005 (endret) har du virkelig bruk for 3 cdrommer dade fleste har ikke bruk for mer enn 2 stk 1 stk dvd og en stk dvd-brenner da har en mulighet for å kopiere cd og dvd spille av det meste samt at dvd-brenneren tar seg av all form for brenning hva gjør en 3. cdrom da? Er det vits i å kunne brenne 2 cd/dvd samtidig? Oki godt råd. Det var nesten det jeg var ute etter. Da kutter jeg ut CD-Rw'en.. =) Endret 28. april 2005 av Lanka
Joggi Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Ifølge CPU-Z Så har jeg mainboard ved navn : MSI MS-6547 hmm tror ikke dette hk har S-ATA det er med sis 645 chipsett basert på intel socket 478 og er ganske gammelt tviler da sterkt på at du får inn s-ata med mindre du har noen adaptere
Lanka Skrevet 28. april 2005 Forfatter Skrevet 28. april 2005 Specs: http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/645ultra.htm Gammelt HK uten SATA.... TABBE! Hva? Så jeg får ikke satt inn den nye da? Ikke med IDE engang?
Joggi Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 er det s-ata så kan du ikke bruke den på dette hk med mindre du får fatt i noen adaptere men da er det bedre å levere tilbake spilleren å få fatt i en ny med ide tilkobling. Alternativt er å oppgradere maskinen men det kan jo bli kostbart.
Lanka Skrevet 28. april 2005 Forfatter Skrevet 28. april 2005 Huff, er nesten umulig å få byttet DVD-romen nå. Og kjøpe nytt hk? Hvor mye vil det koste da? =S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå