Gå til innhold

Inspiron XPS2 - førsteinntrykk (mange bilder)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den har ellers en tendens til en eller annen high-pitch lyd, fra harddisken tror jeg, for den kommer gjerne når disken begynner å gå. Men det kan også være fra en av viftene, og da får jeg vel klage.

:cry:

 

 

:cry:

 

 

Mulig må du belage deg på å returnere harddisken. Det må jeg nå på min i9300(60GB 7200 hitachi hdd). Både dell og ibm har hatt problemer med disse diskene.

Hos meg begynte det med litt snodige "high pitch" lyder fra hdd, og plutselig her om dagen hørte jeg "the clicks of death". Etter det har harddisken slitt noe jævlig. Har akkurat bootet opp etter en 4,5 timer lang chkdsk-"session". Bad clusters i fleng, men ingen viktig data skadd. Ber til gud om at alle de skadde sektorene ble blokkert, så får jeg se om det dukker opp flere.

Uansett, nå er det daglig backup, og retur av hdd så snart jeg er tilbake i norge. Bare håper den varer en måned til. :(

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny råtass! Ska bli interessant å høre mer etterhvert. Hva er førsteintrykket av den mye omtalte skjermen?

Appropos high pitch lyd er det noen som har snakket om at inverteren gir lyd fra seg, men det er kanskje noe annet...

Lenke til kommentar

Imponerende score i 3DMark (ikke helt uventet!). Det kunne være interessant å vite om instillingen i NVIDIA menyen som standard står på max performance eller på max quality, når du får dette resultatet. Maskinen er jo inrettet på "performance" så det første ville ikke overraske, mens det andre ville gjøre resultatet enda mer imponerende.

Lenke til kommentar
Imponerende score i 3DMark (ikke helt uventet!). Det kunne være interessant å vite om instillingen i NVIDIA menyen som standard står på max performance eller på max quality, når du får dette resultatet. Maskinen er jo inrettet på "performance" så det første ville ikke overraske, mens det andre ville gjøre resultatet enda mer imponerende.

Den står på "Quality" nå. (Av valgene High performance - Performance - Quality - High Quality) Alle andre instillinger står på Application controlled. Profilene er de globale.

 

Jeg ser folk klarer et par-tre hundre mer (5300-5400) med andre drivere, men jeg er ikke helt moden for å eksperimentere med det ennå.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Oki. Da har jeg kjørt 3DMark03 og 05. Ingen endringer på oppsett av maskinen eller testene, bare kjørt dem på standard settings.

 

3DMark03: 11952

3DMark05: 5100

 

Geir :)

Imponerende! Jeg er helt stum av begeistring!

 

[skrytemodus]

Tror jaggu min kjære Dell Precision WS 670 Dual Xeon 3.6 Ghz 2MB Cache med Quadro FX 3400 kan slite med å slå dette.

[/skrytemodus]

 

Edit: En ikke for mye!

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Takk. Førsteinntrykket er meget positivt. Etter at jeg fikk satt den ned til 96 dpi og slått på ClearType, er alt bare bra. Noe baklyslekkasje nederst, men bare så vidt og jevnt "fordelt", ingen svære blobber.

 

Med den ekstreme oppløsningen (1920x1200 på 17") blir alt sylskarpt, jeg tror ikke jeg har sett en så klar og skarp skjerm noen gang. Ting blir selvsagt små, men i motsetning til min Acer 15" (1400x1050) har jeg ingen problemer med å lese på XPS-skjermen

 

En anelse sølvskimmer er det, men det plager ikke meg i det hele tatt. Det hvite er like hvitt som på min kjære LaCie.

 

Den berømte "sparkle"-effekten ser jeg ikke i det hele tatt. Kanskje hvis jeg setter bakgrunnen til 100% grønt og stikker nesa opp i skjermen.

 

Jeg har ikke prøvet den med spill eller DVD ennå, så jeg får komme tilbake til sånne ting som etterslep etc.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...