Gå til innhold

xp2100 varm som ....


Krisss

Anbefalte innlegg

på mitt system prøvde jeg uten goop (se sign.) og tempen var over 40 grader nesten 50 på full load.

Nå er den på max:30 ved full load normal med spill ca:27-29 og det er målt både med sensoren på cpu og enn innsatt sensor ved kjøler.

synest koolance kjølesystemet fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idle : 29-34 C

Load : 45-50 C (rendre i Lightwave med 8 tråder på en gang. Ikke at det går noe fort med 8 tråder på en cpu, men varmt blir det :grin: )

 

På en Amd Thunderbird 1200@1500Mhz . Har en Thermalright AX7 kjøler med en liten nusselig Enermax regulerbar vifte. Jeg har riktignok ikke sidedekselet på kassa på, men rommet er i 2.etasje med sol fra 8 om morran til 9 om kvelden ...

Lenke til kommentar

Quote:


Er dette en spøk? Er folk helt...ja teite? Selvfølgelig burde du bruke kjølepasta mellom CPU og ribba!!! Arctic Silver 3 er det beste, bruk den!

Huff...


 

Lite vits og begynne å snakke stygt om folk!

 

Quote:


Til: Alle som får 15-20C ut av å ha på goop.

Fra: jevel

Hvis du ser slike forskjeller ette å ha hatt på goop kan det være to forklaringer på det du ser:

1. Vifta satt ikke skikkelig på før, men ble riktig satt på etter du hadde på goop.

2. Undersiden på heatsinken din er umenneskelig dårlig, og gav dermed ikke kontakt med coren på skikkelig vis. Goopen la seg mellom og fyller tomrommet.

-KJ


 

Nummer to er jo akkurat det den er designet for, og siden sølv leder varme litt bedre enn.... ALT, så vil du få større kontaktflate som i tillegg leder varme bedre enn resten av HS-en. Mener du at goop ikke fungerer, og at det bare er Mikke Mus?

 

Quote:


Må dermed bety at undersiden på den standard Intel HSen er noe mindre plan, det da?

Jeg har i alle fall aldri sett slike forskjeller på de 8 årene jeg har skrudd PCer... Opp mot 10C, kanskje? Men 20???

-KJ


 

Det var snakk om AMD XP, og for 8 år siden var det ikke snakk om slike varmeovner.

 

Litt kritisk her, men ble litt iritert av denne threaden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-09 17:03, Krisss skrev:

Forsøkte først med en EKL Papst vifte fra Komplett som visstnok skal passe med denne prosessoren. Da påstår AsusProbe at tempen er 71 grader.


Forsøkte så med en Alpha PAL8045 med en EKL 80x80 på toppen. Og nå er tempen 67.


Farenheit mayby :???:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...