Gå til innhold

A380 flyr i morgen...


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

737: ~120 ft

A380: ~261 ft

---------------------------

Det er fra vingetipp til vingetipp

Endret av War
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper at de aller fleste A380 blir i 550 seters versjonen. Flyplasser generelt vil få problemer med å håndtere flere passasjerer enn dette samtidig. Avganghaller er for små, av og pålessing tar for lang tid osv.

 

Ellers så er jo ikke A380 den første med LCD skjerm til alle. De nyeste 747'ene til BA har hatt dette i endel år ihverfall.

Skrevet
1,7 Millliard  :ohmy:

 

Kostet 800 milliard å utvikle. ?

 

Kilde:CNN

og

VG

 

Slår jo Røkke sin ned i støvla iallefall ;)

Hvor du får 800mrd fra er uvisst, men det sier seg vel litt selv at det ikke er riktig. INGEN bruker så mye penger på å utvikle noe. Det riktige tallet, som det står i artikkelen, er 98mrd kr. Noe som også er en god del.

TV2 nettavisen:

 

Kostbart

Airbus A 380 har kostet nær 30 milliarder Euro å utvikle, og har en salgspris på 1,8 milliarder.

 

30mrd Euro er vel ~ 250 mrd kr?

 

Man får sikkert fasitsvaret på Discovery 8. mai. Så flott Canal Digital gir oss familiepakken gratis til 10. mai :D

Skrevet (endret)
Det blir vel til at de må begynne å bygge ut flyplassene etterhvert da.

Den bruker ikke lengre rullebane men det må vel ta litt tid å få 500 passasjerer inn og ut av det flyet :hmm:

Endret av Pels
Skrevet
Gratis Discovery?!

Hvem? Hva? Hvordan?

 

Det blir vel til at de må begynne å bygge ut flyplassene etterhvert da.

Vi har det grunnleggende fra Canal Digital (NRK 1 og 2, TV2, TVNorge, TV2 Extra), og i et håp om at vi skal abonnere på flere kanaler fra dem har de gitt oss familiepakken gratis frem til 10. mai. Vi fikk et brev i posten der det stod et telefonnummer vi måtte ringe. Jeg ringte, tastet inn kundenummer, trykkte 3, deretter 8 og alt var i orden fra dagen derpå :)

 

Parabol det er snakk om :)

Skrevet

Disse flyselskapene har bestilt Airbus 380:

 

Air France: 10

China Southern Airlines: 5

Emirates: 43, including two freighters

Etihad Airways: 4

Federal Express: 10 freighters

International Lease Finance Corporation: five A380s and five A380 freighters

Korean Air Lines: 5

Lufthansa: 15

Malaysia Airlines: 6

Qantas Airways: 12

Qatar Airways: 2

Singapore Airlines: 10

Thai Airways International: 6

UPS: 10 freighters

Virgin Atlantic Airways: 6

 

Så i fremtiden vil vi kunne ta flyet fra Frankfurt, Paris, London til Amerika og Asia, ikke bare i østen som nevnt tidligere.

 

Singapore vil i løpet av første kvartal 2006 motta den første A380, så får vi vente å se hvilke ruter de vil starte først med. Rykter sier at de skal fly Singapore - mellomlande et sted i Europa - New York.

Skrevet (endret)

Det er vel ytterst tvilsomt at TaxFree vil bli forbeholdt 1. klasse, ettersom flyselskapet gjerne vil tjene mest mulig penger. Jo flere kunder, jo mer penger. Enkel logikk.

Endret av Th0mas
Skrevet
Enig det, men mener å ha lest at det ihvertfall ville være slik at noen deler av flyet er forbeholdt de forskjellige klassene.

Det er jo klart at de store salongene vi ser bilde av ikke akkurat er laget for economy-class passasjerer uten noen frequentflyer program eller noe. Slike kommer høyst sannsynlig til å sitte akkurat som i andre fly som finnes i dag.

 

Om deler er forbeholdt forskjellige klasser, blir jo opp til selskapet. Men med tanke på at casinos og Tax-free butikker betyr gode inntekter, antar jeg jo at alle har adgang. Men passasjerer på bedre klasser, vil jo, som i dag, ha prioritet.

 

Det vil sikkert finnes et lite barområde på economy også, det er det jo den dag i dag på alle intercontinetale flyvninger. (har dog ikke fløyet Portogual-Alger og sånne type flyvninger, men dere forsod pointet.

 

HVis ikke blir dette som titanic, bare første klasse har livbåter :S
Fløy ned til Sør-Amerika via Brasil en gang. Der har man spart inn litt på securityen på economy, fløy selv businiess, men forskjellen var visst at på economy hadde man ikke redningsvester, men skal løsne setet slik at du kan flyte med det.... Tror blandt annet Ryanair bruker sånne type seter? Eller har de normale redningsvester?

 

Har faktisk fløyet med et Delta Connection-fly, hvor alle seter var laget for å kunne flyte. Men de hadde i tillegg redningsvester.

 

(Kanskje litt off-topic det siste her...)

Skrevet (endret)

Etter flyet har falt i sjøen skal man begynne å skru av flysetene.

Tror flyselskapene overvurderer kunskapene og reaksjonsevnen til den enkelte reisende.

 

 

de setene går vel automatisk av sansynligvis på en eller annet måte ..

 

Skulle likt å sett kapteinen trykke på den knappen ved en feil under take off :dribble:

Endret av War
Skrevet
Etter flyet har falt i sjøen skal man begynne å skru av flysetene.

Tror flyselskapene overvurderer kunskapene og reaksjonsevnen til den enkelte reisende.

:blink: de setene går vel automatisk av sansynligvis på en eller annet måte ..

Skrevet (endret)
Etter flyet har falt i sjøen skal man begynne å skru av flysetene.

Tror flyselskapene overvurderer kunskapene og reaksjonsevnen til den enkelte reisende.

:blink: de setene går vel automatisk av sansynligvis på en eller annet måte ..

Du skal bare dra eller noe, jeg tror egentlig det bare er selve "puten" i setet du skal holde i. Gadd ikke sette meg veldig inn i det.

 

EDIT: Tror det er omtrent like vanskelig å dra løs puten som å bøye seg og dra opp redningsvesten...

Endret av JoachimR
Skrevet

redningsvesten tar man på før man lander i havet, men blåser den opp Utenfor flyet.

Hva med di som besvimer i vannet, da glipper man den puta trur jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...