Gå til innhold

Grafikken blir ihvertfall bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
High dynamic range må ha mye av æren for at de sshota ser så bra ut. Jeg har lenge sagt at HDR vil føre til ett hopp i realisme når det kommer til spill rendering...

Da bør du laste ned nyeste HL2 Teknologi demo som demonstrerer HDR. Det utgjør en forbedring ja men ikke i nærheten av dette spillet.

Lenke til kommentar
High dynamic range må ha mye av æren for at de sshota ser så bra ut. Jeg har lenge sagt at HDR vil føre til ett hopp i realisme når det kommer til spill rendering...

Da bør du laste ned nyeste HL2 Teknologi demo som demonstrerer HDR. Det utgjør en forbedring ja men ikke i nærheten av dette spillet.

Har du en link til denne teknologi demoen? har ikke hørt om den før.

 

Bildene var foresten svært pene. Jeg kan ikke huske å ha sett noe så realistisk før! Bare utviklerene klarer å levere dette så har vi noe å glede oss til ihvertfall på grafikk fronten :yes:

Lenke til kommentar
Synes det ikke var så spesielt bra.

 

http://www.tothegame.com/res/game/4172/fea...reen3_large.jpg

Der ser det ut som om hanlener seg på veggen, mens han står langt ute på fortauskanten. Men det er vel ikke noe problem å lage slik grafik, men det blir verre å faktisk kunne levere det for sluttbrukeren.

Hvordan får du det til ?

 

Jeg ser hvertfall med en gang at han står på enden av fortauet og ikke inne med vegge. Forklar hvordan du ser det.

 

Tenker du på skyggen bak ryggen hannes ? Den er fra den boksen eller hva det nå enn er som står bak han. Derimot skyggen til politimannen ser du klart å tydelig på bakken ved fotene hannes. Virker da til å se helt logiskt ut for meg hvertfall...

Hvis man først ser toppen av bildet, så ser det ut som om han lener seg til veggen. Så ser man nede, så ser man at han står på fortauskanten.

 

Sikker på at dette ikke er ekte?: http://www.tothegame.com/sshotfeat.asp?screen=4180&pic=8

 

lett å se at det IKKE er ekte..

 

Veien den står på er jo skikkelig nonrealistisk. :p

Lenke til kommentar
High dynamic range må ha mye av æren for at de sshota ser så bra ut. Jeg har lenge sagt at HDR vil føre til ett hopp i realisme når det kommer til spill rendering...

Da bør du laste ned nyeste HL2 Teknologi demo som demonstrerer HDR. Det utgjør en forbedring ja men ikke i nærheten av dette spillet.

Men det finnes jo grader av hdr implementering også da.

 

Hvis man ser på 3DSmax renders med og uten HDR så skjønner man fort hvor mye det kan utgjøre i forhold til fotorealisme.

 

I de screenshota det er snakk om i denne tråden er det fort snakk om en mye mer omfattende implementering av hdr enn det man finner i dagens spill.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Det så veldig bra ut, men det er vanskelig å si noe før man får se bilder i bevegelse. Det er et problem med PC spill synes jeg; selvom om jeg har fps over 100 er det så og si ingen spill som gir følelsen av at alt glir naturlig så til de grader som på f.eks reprisene i det heller grovkornede og lavoppløste GT4. De bilspillene jeg har prøvd på pc'en har mye bedre grafikk (som i mye høyere oppløsning + div eyecandy) men den glir ikke på samme måten slike at man får følelsen av autentisk fysikk...som er mye viktigere...jeg tror det ligger i kodinga til spillmakerne. Noen spill er bare smoothe, mens andre stotrer uansett hvor overdimensjonert skjermkort man har i forhold til oppløsning osv. Med kun 2 skjermkort produsenter skjønner jeg ikke at det skal være så vanskelig. At EA først nå kommer med patch for bedre ytelse på 6800gt forteller litt om prioriteringa deres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...