Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Til kommentar nr. 4: Prosentandelen på skadde pakker i fjor, dvs. andelen pakker som ble erstattet, var 0,017 promille. Posten sender over 26 millioner pakker i året.

Småskader er nok underrapportert, men tallet er allikevel lavt, nesten så jeg føler meg priviligert over at datamaskina mi ble knust :D

 

Faktisk bare 450 pakker.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til kommentar nr. 4: Prosentandelen på skadde pakker i fjor, dvs. andelen pakker som ble erstattet, var 0,017 promille. Posten sender over 26 millioner pakker i året.

Småskader er nok underrapportert, men tallet er allikevel lavt, nesten så jeg føler meg priviligert over at datamaskina mi ble knust :D

 

Faktisk bare 450 pakker.

 

AtW

Vel,da må jeg være spesielt utsatt da, for jeg har fått en god del av dem, den siste var noen rester i en plastpose ( pc deler for mange tusen rett i dass)

Lenke til kommentar
Fikk brev om at Posten nå øker prisene på bedriftspakker, med høye drivstoffskostnader som en av årsakene. Er vel lite sannsynlig at de senker de igjen hvis disse kostnadene synker... :roll:

Jepp,snakket med dem å tlf om hvor mye jeg måtte betale for en overnattenpakke på 500 gram, siden de hadde rotet bort den vanlige pakken min.

Joda det skulle de ha nesten 500 kr for :cry:

At de i utgangspunktet var årsaken til dette brydde de seg katten i :thumbdown:

Som sagt tidligere, gleder meg til andre aktører slipper til.

Tror posten får merke det da ja, blir litt sent å bli kundevennelig da tror jeg :hmm:

Lenke til kommentar

Føyer meg til i rekken over misfornøyde Posten kunder. Leverer du en pakke inn på Fredag så skjer det altså ingenting med dem før Mandag tidligst. Det er som pakkene blir liggende i ett eller annet sort hull og blir glemt helt til noen "plutselig" finner dem stående og støve ned i en eller annen krok.

 

4 av 5 siste pakker jeg har fått gjennom posten har tatt _5_ dager å levere. Det er rett og slett for dårlig, selv om det er innenfor grensa nedlagt i konsesjonen til Posten. Da mener jeg at noen burde ta saken opp for regjering og få konsesjonen strammet mye opp. Posten kan ikke få lov til å holde på som de gjør, med monopolistiske priser og halv-fikse løsninger som øker ventetiden for kundene (som strengt tatt ikke har noe reelt alternativ).

 

Nei, takke meg til Tollpost Globe. De sier iallefall når de leverer ting, og så overholder de det med glans.

 

Å sende pakker med Posten er et sjangespill, du kan aldri vite om pakken kommer frem til kunden innen rimelig tid, og kommer pakken sent så er det ikke Posten som får kjeft av kunden, men dem som selger varen.

Lenke til kommentar

Posten er udugelig i Norge. Men slik blir det når dere ikke har konkurranse.

 

Hadde en pakke som ble levert på postkontoret på fredag, I DAG, 3 dager etterpå ble det endelig gjort noe med den.

 

10.06.05 - 3169 STOKKE

13.06.05 - 0024 OSLO

 

Gratulere! Fra Stokke til Oslo på 3 dager. Så tar det 4 dager før den er i Fauske, og seff, der må den vente et helt døgn før den blir sendt de siste 10 mila til Harstad. Altså en pakke tar over EI uke. Posten burde være flau.

 

Er helt sykt at det skal gå raskere å få en vare fra England enn det skal ta for posten her i Norge å sende en liten pakke fra Stokke, så til Oslo før den endelig blir sendt til Harstad.

Lenke til kommentar

Et annet problem er at det ser ut til å være tilfeldig hvilke pakker som kommer frem til rett tid.

Bestilte varer fra en webshop og disse ble sendt på mandags formiddag, begge samtidig reg innlevert stokke, mens den ene ble reg oslo samme dag og vidresendt derfra samme dag er ikke den andre annkommet oslo enda, nei pakkene er av ca samme størrelse .

Vel,NÅ er den andre reg Oslo nøyaktig et døgn etter den første :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Først og fremst sette ned prisen på sendig av varer fra butikker på nett.

 

Eksempel

 

1 stk. Sunbeam Kald Katode, 10cm, UV/Blacklight - 29,00

 

Med frakt kommer denne varen på 145 kr!

Er det bare meg eller blir dette vannvittig dyrt?  :hrm:

Nei det er ikke dyrt det er POSTEN og MICROPLEX :wee:

 

 

EDIT:Leif kom

Endret av Little slask
Lenke til kommentar
Først og fremst sette ned prisen på sendig av varer fra butikker på nett.

 

Eksempel

 

1 stk. Sunbeam Kald Katode, 10cm, UV/Blacklight - 29,00

 

Med frakt kommer denne varen på 145 kr!

Er det bare meg eller blir dette vannvittig dyrt?  :hrm:

Nei det er ikke dyrt det er POSTEN og MICROPLEX :wee:

 

 

EDIT:Leif kom

Varenr. Ant. Art.Navn Eksl.mva. Inkl.mva.

SBCCBB10 1 stk. Sunbeam Kald Katode, 10cm, UV/Blacklight 23,20 29,00

 

Varesum:

23,20

29,00

 

Postens Servicepakke (0,20 kilo*) 65,00 81,25

Postens Oppkravsgebyr for Servicepakke 36,29 45,00

Ekspedisjonsgebyr 20,16 25,00

Totalsum: 144,65 180,25

 

Tror nok det bare er posten denne gang ;)

Lenke til kommentar

hadde en liten historie her i forige uke.

 

Bestillte ett CM Stacker fra komplett torsdag den 2. juni.

Pakken ble pakket og klargjort for sending fredag og levert inn til postkontoret.

 

Bestillte ett hovedkort på søndag 5. juni.

Ble pakket og klargjort samme dag. Og levert til postkontoret på mandag.

 

Så fulgte jeg pakkesporingen på begge pakkene.

Kabinettet klarte utrolig nokk å komme 12 timer senere til Oslo enn hovedkortet.

Hovedkortet fikk jeg på torsdag 9. juni.

 

Sjekket pakkesporingen til kabinettet, etter den lå kabinettet ennå i oslo.

Så kom postmannen til jobben på fredagen, så så jeg tilfeldigvis at han hadde ett CM Stacker kabinett stående bak i bilen, så jeg spurte han om han hadde en pakke til meg.

Nei sa han, han dobbeltsjekket lappene sine uten å finne den.

Men så sa jeg til han at jeg visste at han hadde en pakke bak der som muligens kunne være min. Og ja visst, det var mitt kabinett. Men ingen lappe.

 

For ordens skyld, etter pakkesporingen så ligger kabinettet ennå i Oslo.. mens det står fint plasser her hjemme hos meg.

Lenke til kommentar

Har kunne tenkt meg en veldig billig "pakke" sak som f.eks. en ferdig frankert konvolutt med mulighet for sporing. Sendte i retur 2stk defekte rambrikker og måtte ut med over 100,- kr for å sende med pakkesporing. Kunne kostet sånn ca 30,- kr.

 

hadde vært veldig fint! ellers så vil jeg si at jeg synes posten gjør en kjempe jobb, og pibben er genialt siden jeg kan hente pakker på kvelden og søndager, eneste negaitive er at det går tregt når kiosken er full av folk som skal ha softis og burger.:)

Lenke til kommentar
Postens Servicepakke (0,20 kilo*) 65,00 81,25

Postens Oppkravsgebyr for Servicepakke 36,29 45,00

Ekspedisjonsgebyr 20,16 25,00

Totalsum: 144,65 180,25

 

Tror nok det bare er posten denne gang ;)

Tja, du kunne jo fått betalt med visa eller forhåndsbetalt, så kunne du ha kuttet oppkravsgebyret. Snakk med Microplex om de er service mindet nok.

 

Men selvfølgelig koster det å sende en pakke. Jobben for posten er jo den samme om det hadde vært tre lysrør isteden for kun et som i ditt tilfellet. Og porten hadde vært også den samme (iallefall hos komplett)

Lenke til kommentar

Rimelig fornøyd det siste året, men en ting som irriterer er at omlastingsterminalen her i stavanger bruker alt for lang tid å få pakken videre. Å få den fra oslo til stavanger bruker som oftest langt under 24 timer, mens når den blir registrert omlastingsterminalen 11:00 dagen etter så bruker den over 24 timer på å få den ut til mitt lokale postkontor.

 

Kanskje ikke uforsvarlig lang tid, men et stort irritasjonsmoment når jeg vet at den ligger i byen men jeg kan ikke få den før neste dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...