Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Og det med PiB er bob bob. Før på svalbard var det bare å ha sporingsnr så fikk du pakken. Men her i Bergen (osterøy) MÅ du nesten ha pakkelappen for å hente pakken. Kommer du med bare sporing nr event printet ut sporingen fra internett så kommer de med den leksen at dette er noe som egentlig ikke skal gjøres, og at det blir så mye ekstra jobb for de.

Post i butikk ja... Jeg har mange ganger ergret meg over de stakkarslige folka som styrer med Post i butikk på Prixen hvor jeg har mitt "postkontor"... Aller helst ville jeg fått pakker levert annet sted, selv om prixen er nærmest. En kjerring gir bare beskjed om at nei posten, det er ikke hennes bord (hun tar seg aldri av postkunder, da hun ikke har lært seg dette). Noen trenger alltid hjelp av en annen, noen ganger får en beskjed om å komme tilbake i morgen mellom det og det klokkeslettet, for da er hun som har peiling på dette tilstede. Ganske ofte blir en stående veldig lenge før det kommer noen og hjelper deg. Når man må stå i mer enn 10 minutter og vente på hjelp, til tross for at det er et par prix-ansatte som tydeligvis ikke har så mye å gjøre på, så blir det for ille.

 

Min samboer ventet på en pakke en gang, ifølge pakkesporing var pakken kommet til post i butikk, men han fikk ikke noe hentelapp. Han tok med seg pakkesporingsnr og gikk for å hente pakken. Da fikk han beskjed om at han fikk ikke ut pakken uten hentelapp (noe som jo var kjipt i og med at han aldri fikk noe hentelapp...). På prix hadde de en stund hatt en egenmekka lapp med beskjed om at du ikke fikk hente pakker uten at du hadde hentelapp. Min samboer ringte posten da han kom hjem, det hele endte med at de på prix fikk "kjeft" for å ha laget sine egne regler, posten ringte prix straks etter de hadde snakket med min samboer. Han stakk på prix igjen og fikk pakken sin med en gang.

 

-Jeg ønsker muligheten til å velge hvor jeg helst vil hente pakker

-Blir ikke det mulig så iallefall skjerp de folka på post i butikk, de henger ikke på greip :no:

-Syns det er litt skummelt at man kan hente pakker uten å vise legitimasjon

-At det tar minst et døgn fra pakken ankommer Bergen til den havner hos min post i butikk er lang tid

Vi gleder oss til at flere av våre kunder skal kjøpe tjenesten Valgfritt postkontor av oss. Det betyr at du kan velge, der du handler på nett, hvilket utleveringssted du ønsker. Tjenesten er ikke permanent, du må velge hver gang du handler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Posten sorterer ikke pakker på lørdager, men kjører ut. Det betyr at pakker som ikke kommer innen fastatte frister ikke vil bli sortert og kjørt ut før på mandag.

 

Greit nok,men hva med denne da ?????

 

Når en gang på gang opplever tragedien så blir en litt frustrert, ca 75-80 % av pakkene jeg har motatt de siste 2 mnd har vært forsinket .

Og hvorfor skriver de på pakkesporingen at pakken er vidresendt fra Oslo på Fredags morgen kl 6 og så viser det seg at dette er bare tull,den ble ike sendt før på Mandag altså hele 3 døgn senere

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vi gleder oss til at flere av våre kunder skal kjøpe tjenesten Valgfritt postkontor av oss. Det betyr at du kan velge, der du handler på nett, hvilket utleveringssted du ønsker. Tjenesten er ikke permanent, du må velge hver gang du handler.

 

dette kaller jeg tull, all den tid posten har sørget for å legge ned de fleste postkontorer og sørget for at dette valget ikke er reelt for andre enn de som bor i byer.

Vi hadde 5 postkontorer, nå er det ett tilbake på 6000 innbyggere :cry:

Har dere glemt at det finnest noe som kalles distriktsnorge, eller er det ikke nok penger å hente dær :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Greit om dere svarte på dette siden jeg ser dere er inne her nå, men det er vel for mye å forvente .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg ønsker meg egentlig bedre kontroll over pakken... Vet ikke om dette er mulig, men f.eks. at man kan logge seg inn og endre postkontor mens pakken er under forsendelse, ev. stoppe pakken og sende i retur...

 

Er ofte man ikke er ved det postkontoret man først bestilte til (hjem)..

 

 

my 2 cent...

 

Og så er jeg enig med neogeo

 

Vet ikke om det har blitt nevnt tidligere i tråden, men:

 

Det bør bli åpning for å få åpnet en postordre pakke for å kontrollere innholdet før betalingen blir registrert.

Evt at betalingen holdes igjen f.eks 1 time på en konto slik at mottager ikke risikerer og bli lurt av gråstein istede for pc i pakken o.l

 

Dette kunne helt klart ha stoppet mang en svindler... Bra forslag, neogeo

bare håpe at posten tar tak i dette, for de er de eneste som kan hjelpe en stakkar som vil ha billig hw.. :roll:

Se tidligere svar om Valgfritt postkontor. Tjenesten er desverre ikke slik at du kan endre poststed eller avbestille underveis.

Lenke til kommentar
Jeg har i grunnen tre ting å anføre på negativ side.

1. Noen ganger går Norgespakker utrolig tregt, 5 dager mellom Hamar og Oslo er ikke akseptabelt.

2. Oppgrader pakkespor, den har blitt mye dårligere i det siste.

3. Dere er generelt for dyre, det at det skal koste hundre kroner å sende en pakke på størrelse med en litt stor bok 15 mil er ikke bra. Husker ikke prisene, så derfor skal jeg ikke nevne noen, men sendte en bunke dokumenter til Danmark for korrekturlesing her om dagen. Kostnaden var ikke langt unna tresifret. Får pakken i retur fra danskene, og for dem kostet det under tjue danske kroner. Hvorfor er det mye dyrere å sende en pakke til Danmark enn andre veien?

 

Jobber i et firma der jeg har ansvaret for å sende/motta pakker. Derfor har jeg noe mer erfaring enn mange med hensyn til antall..

 

Så litt skryt- levering på døren opplever jeg som billig i forhold til vanlig Norgespakke. "Over- natten"- levering er kjapp og til å stole på. Til slutt- vi har en hyggelig og blid postmann- det er viktig!

Transporttiden på Norgespakke er 1 til 5 dager avhengig av destinasjon. Fra Oslo til Hamar gør du forvente at pakken er hos deg innen 2 dager.

Lenke til kommentar
Se tidligere svar om Valgfritt postkontor. Tjenesten er desverre ikke slik at du kan endre poststed eller avbestille underveis.

Det som er så merklig er at alle tror hele Norge er som Oslo med masse postkontorer og andre tjenester. Det finnes noe som heter distriktsnorge og da har man ikke den reelle muligheten til å velge postkontor. Hvorfor har vel Snekker'n skrevet litt ovenfor.

 

Men det må vel heller være bedre å skjerpe rutiner\ opplæring og kontroll på steder der man får klager enn å vise til muligheten å velge postkontor\ PIB.

 

Men synes det er positivt at dere la inn et nytt vekt segment i norgespakke tilbudet, selv om det er stort prishopp fra opptil 25 til opptil 35 kg.. Synes det var utrolig dyrt med 268 kr.

Lenke til kommentar
jeg er stort sett fornøyd med posten som levering av pakker sms saken der er ny for min del hadde vært praktisk siden der jeg bor er det en del surr med posten det kan ta optil uker før ting blir levert ut i form av brev eller lignende kjempe morsomt med en purring som oftest går bra å ringe til leverandør og si at beklager har ikke fått ett brev før dette brevet men pakker har en tendens å bli returnert igjen har løst dette med pakke sporings tjenesten deres og er fornøyd med dette men en sms hadde vært utrolig praktisk. :D

Du må etterspørre SMS-varslingstjenesten der du handler på nett.

Lenke til kommentar
Vi i Posten Norge AS ønsker å komme i dialog med noen av Norges mest

avanserte netthandlere og har etter å ha rådført oss med Hardware.no

fått lov til å stille dere noen spørsmål i forumet.

 

Vi ønsker innspill på hvordan vi kan forbedre de ulike produktene vi har

i vårt sortiment. Per i dag omfatter dette:


  •  
  • å levere varen til din postkasse, postkontor eller post-i-butikk
     
  • å gi deg e-post eller SMS-varsling om at pakken din har kommet der hvor du kan hente den
     
  • å frakte varen hjem på døren til deg
     
  • å frakte varen fort, dvs. du får varen dagen etter bestilling
     

Videre om det er andre tjenester dere ønsker som Posten ikke tilbyr i dag.

 

Vi håper å få til en dialog med dere og vil besvare eventuelle spørsmål etter beste evne.

 

Hilsen Posten Norge AS

Vel,for meg og mange andre som jobber selvstendig eller har et firma så er det svært viktig at dere har såkalt "over natten pakke" , det er imidlertid to ting som er frustrerende her. 1. prisen er unødvendig høy. 2. Postkontoret får IKKE lov å levere ut slike pakker på Lørdag, dette er jo mildt sagt helt bak mål for hva er vitsen da, om jeg bestiller en del som det haster med på fredags morgen, annkommer denne posten på kvelden eller på lørdags morgen,men de kan ikke gi meg den før på mandag :cry:

En annen ting som bør forbedres kraftig er å få pakkene hurtigst mulig vidresendt og ikke som nå at de blir liggende opptil flere dager på div terminaler, det samme gjelder i helgene, posten kommer til en terminal og skal bare fysisk flyttes noen meter for at den skal kunne fortsette med tog/trailer som alikevel går i helgene, men dette er umulig fordi posten skal spare penger.

Hvor mange milliarder skal dere ha i overskudd pr år før dere er fornøyd, og har dere tenkt å fortsette med denne praksisen også i 2007 når det blir fritt frem for andre aktører også :hmm:

Det er mulig med utlevering av ekspress over natt (EON) på lørdager, men fordi EON er et mandag til fredag produkt, så må du tillegg velge lørdagsutlevering. Dette må nettbedriften tilby på sin side.

Lenke til kommentar

Vi takker for mange gode innspill og synspunkter på tjenestene våre. Vi vil ta dette med i betraktning i videre utvikling av våre tjenester. Heretter vil vi gå inn på dette forumet rundt én gang i uka, og svare på henvendelser som er nye i forhold til diskusjonen som allerede har vært.

 

Vennlig hilsen Posten Norge AS

Lenke til kommentar
Det er mulig med utlevering av ekspress over natt (EON) på lørdager, men fordi EON er et mandag til fredag produkt, så må du tillegg velge lørdagsutlevering. Dette må nettbedriften tilby på sin side.

 

Vel,mulig dette tilbudet finnst andre steder men ikke her og hva koster så det ekstra??

Hele poenget her er at dere roter det så til med pakker at dere tvinger folk til å bestille over natt/bedriftspakker om en skal ha en mulighet til å få varen i rett tid, men det er vel slik dere ønsker det da disse koster det mangedobbelte i frakt :hmm:

 

Transporttiden på Norgespakke er 1 til 5 dager avhengig av destinasjon.

 

På papiret ja,men fint om dere klarte å overholde dette, ca 70-80% av pakkene jeg får bruker 7-10 dager, her er det åpenbart et sprik mellom teori og praksis :cry:

Lenke til kommentar

Jeg har nå ventet i 8 dager på at postkontoret mitt skal finne pakken de ga meg hentelapp merket "ankommet 20.06" på.

Jeg har ett slikt fantastisk postkontor på en lokal butikk :roll:

 

Etter å ha vært borte flere ganger og hørt om de har fått inn pakken eller vet hvor den er får jeg beskjed om å kontakte de som har sendt varen, dette gjorde jeg idag og den ble sendt 17.06 og han har ikke mottatt noe i retur.

Han ber meg om å kontakte postkopntoret der jeg fikk hentelappen igjen siden det ikke er sporing på den pakken innenlands.

 

Så nå må jeg bort igjen og snakke med de, tviler på at det blir noe anderledes denne gangen.

 

Litt kjipt når posten roter vekk ting, pakken er en gave til en som har bursdag imorgen (29.06) men det ser ut som det kan ta litt tid før hun får den ja. :thumbdown:

 

Jeg trodde at når du fikk hentelapp så hadde faktisk pakken ankommet men det ser jo ikke sånn ut.

Lenke til kommentar
Så nå må jeg bort igjen og snakke med de, tviler på at det blir noe anderledes denne gangen.

 

Litt kjipt når posten roter vekk ting, pakken er en gave til en som har bursdag imorgen (29.06) men det ser ut som det kan ta litt tid før hun får den ja. :thumbdown:

Har du forsøkt å spore pakken selv på posten.no? Anbefaler dette da mange i PiB kan ha mangelfull serviceinstilling, kunnskap eller tid. Der skal det så absolutt stå hvor pakken befinner seg i dette øyeblikket. Om det virker som om noe er galt/feil så kan du ringe Postens kundeservice (81000710) og høre om det er registrert noe avvik på sendingen, dette er en tjeneste PiB ikke kan levere da disse ikke har tilstrekkelig innsyn i systemet.

 

Det er veldig kjedelig at sendinger blir rotet med, men dette er noe som skjer til stadighet. Forhåpentligvis vil dette bedre seg når Posten Norge AS får noen verdige konkurrenter.

 

Jeg trodde at når du fikk hentelapp så hadde faktisk pakken ankommet men det ser jo ikke sånn ut.
Hentelapper på pakker blir sendt ut fra nærmeste omsortering. I mitt tilfelle betyr det at hentelappen blir sendt hjem til meg (fra Fauske) samtidig som pakken sendes fra Fauske til "min" PiB i Bodø. Se hva du finner ut, hørtes ut som merkelig respons fra PiB det der.
Lenke til kommentar

Det er desverre ikke noe sporingsnummer på hentelappen jeg har fått, "posten brev" står det oppe i venstre hjørne så kanskje det har noe med saken å gjøre ?

Eneste nummeret jeg har er ankomstnummeret (4 siffer) som er limt på og der står dato med håndskrift.

 

Pakken skal ihvertfall ifølge avsender være seende slik ut: "Den ligger i en helt hvit glatt boble konvolutt ca str A4".

Lenke til kommentar
Det er desverre ikke noe sporingsnummer på hentelappen jeg har fått, "posten brev" står det oppe i venstre hjørne så kanskje det har noe med saken å gjøre ?

Eneste nummeret jeg har er ankomstnummeret (4 siffer) som er limt på og der står dato med håndskrift.

 

Pakken skal ihvertfall ifølge avsender være seende slik ut: "Den ligger i en helt hvit glatt boble konvolutt ca str A4".

Ok, da må vi bevege oss bort fra begrepet "pakke" og inn på "brev". Hentelappen blir i likhet med pakker sendt rett fra omsorteringen, så brevet skal så absolutt ha gått igjennom her. Siden brevet ikke har noe sendingsnummer er det ikke mulig å spore, så du er i en litt kinkig situasjon. Det vi gjør med sånne er at vi ringer rundt til PiB/postkontor i byen og spør om de har fått en feilsending, dette er ENKELT å finne ut av, da man mottar slike brev som "serier" (en måned kan man f.eks. ha ank nummer 7000-8000 i en PiB og 8000-9000 i PiBen ved siden av). Få din lokale PiB til å gjøre dette, om de ikke gidder så er det en sak for Posten Kundeservice (tlf-nummer har du).

 

Det som er synd er at det ikke gis noen erstatning for skade eller tap på brevsendinger, så i værste fall blir dette en sak mellom deg og avsender.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Beklager min feil, jeg tolket det som en pakke pga størrelsen.

Forsendelsen er forøvrig postoppkrav så jeg kommer ikke til å lide noe særlig økonomisk siden jeg aldri har fått anledning til å betale for den :p

Men jeg skal be de ringe rundt imorgen som du sa og høre om noen har fått feilsendinger og evt. ringe kundeservice hvis de ikke er behjelpelig. :)

Lenke til kommentar
Beklager min feil, jeg tolket det som en pakke pga størrelsen.

Forsendelsen er forøvrig postoppkrav så jeg kommer ikke til å lide noe særlig økonomisk siden jeg aldri har fått anledning til å betale for den :p

Men jeg skal be de ringe rundt imorgen som du sa og høre om noen har fått feilsendinger og evt. ringe kundeservice hvis de ikke er behjelpelig.  :)

Hm, men du. Siden dette er en APO (A-prioritert PostOppkrav) så skal din lokale PiB ha et telefon-nummer til en sentral for "Etterlysning av APO", tviler i hvert fall på at dette er en lokal tjeneste i Bodø. Prøv deg på den og!
Lenke til kommentar
hei,

det aller, aller viktigste for meg er prisen. jeg syntes det er aaalt for dyrt å sende noe i dag. dette kan muligens forsvares men uansett. jeg venter gjerne en dag eller to ekstra for å få halv pris......

 

 

Musa

Hei, det stemmer det. Det er virkelig alt for dyrt å sende noe pr dags dato, jeg personlig tipper dette kommer av mangel på konkurranse. Har sett overskuddet til Posten Norge for 2004, og for å si det mildt så kan jeg ikke tenke meg at litt "greiere" priser hadde vært en umulighet.

 

Dessverre må vi nok vente til et annet firma tilbyr levering av post i like stor omfang, har man monopol så har man monopol.

 

Hang in there :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg bestiller alltid hjem på døren når jeg bestiller fra Komplett, der fyller man også i telefonnummer... men hvorfor? En gang var jeg på butikken mens postmannen kom. Hadde han da ringt nummeret som stod på pakken ville jeg møtt ham på veien, men han var reist uten at jeg fikk pakken på døren som jeg betalte for. Jeg bor i Hønefoss om det betyr noe. Ellers er jeg godt fornøyd med alle tjenester og som regel er tiden det tar å få pakken (2-3 dager) akseptabel.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt poenget med pakkesporing.

Her er pakkesporingen på en pakke jeg venter på:

 

27.06.05 14.00 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

27.06.05 10.00 Videresendt 0024 OSLO

 

Javel. Den er videresendt fra Oslo for to dager siden. Det neste som dukker opp i den såkalte pakkesporingen er at den er ankommet postkontoret mitt. Men det vet jeg jo. Hva skjer mellom Oslo og mitt postkontor? Det hadde vært moro å vite.

Hvis man skal snakke om sporing, så skal man kunne følge pakken. At den er sendt, og ankommet er ikke sporing.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...