Gå til innhold

Nytt HK (Socket 939)


Jarlandre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Den chipsett vifta bråker, og det er eneste grunnen til at jeg skal kjøpe et Abit AV8 3rd Eye istedet.

Dersom du har tenkt å klokke lengst mulig... hold deg unna AV8 3rd Eye (eller AV8 generelt).

Disse har en "bug" som gjør det i praksis "umulig" å kjøre HT > 250.. Det går, men kun med "divider" 8:2:1 eller fixed 74Mhz for AGP.. Dette pga. en bug i Bios/chipset (K8T800Pro)..

Sjekk Abit's forum dersom du ikke tar min erfaring for "god fisk"..

Bortsett fra det så er kortet både stille og stabilt nok (med rette minnebrikker).. og jeg har ikke gått lei av uGuru-klokka enda.. :love:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dersom det er AGP-HK du er ute etter....

Ta det billigste nForce3-kortet du får tak i.. evt. ett nForce3-kort som har gjort det bra i tester (max. OC).. Søk litt.. Ikke gjør som meg.. å kjøpe S939-kort på impuls (etter ett totalt mislykket kjøp av demovare... K8T Neo)..

Lenke til kommentar

Har et HiS X800 XT i AGP versjon så noen PCIe baserte kort går nok ikke nei.

 

Jeg gjør aldri impulskjøp, og har sittet i 3-4 dager nå og sondert terrenget. Det står mellom MSI Neo2 eller et Via basert kort. Hadde DFI hatt et socket 939 kort hadde saken vært klar med en gang, men slik er det nå ikke...

Endret av jovaa
Lenke til kommentar
Hadde DFI hatt et socket 939 kort hadde saken vært klar med en gang, men slik er det nå ikke...

DFI skulle komme med et Nforce3 Ultra socket 939 kort. Tydeligvis bare løse rykter?

Anandtec skrev hvertfall dette:DFI has also announced a Socket 939 board based on the nForce3 Ultra chipset, but the retail introduction of that board is still several weeks away.

Her er et bilde av kortet:

 

 

 

comp04_7.jpg

 

Edit:Jeg fant bildet på denne siden.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Det kortet var nærmest perfekt layoutmessig... :drool: Men tviler på at det noen gang kommer på markedet. Rart de bare shippa socket 754 kort... :(

 

Uansett, har bestillt en Thermalright XP-120 nå, samt en 120 mm MIST vifte. Så skal jeg tusle nedpå Komplett her i Trondheim og huke inn en Neo2 når tingene kommer i posten.

 

Ja, jeg vet at XP-120 egentlig ikke passer, men det skal visstnok være små problemer med å få den til å passe uansett. Så nå håper jeg virkelig at chipsettvifta på Northbridge der kan styres via CoreCenter... og da mener jeg styres ned til lydløs hastighet.

Endret av jovaa
Lenke til kommentar
Nå har jeg fått litt angst da det ser ut til at Thermalright xp120 ikke passer sammen med skjermkort med NV5 kjølere (HiS X800 XT).... :(

Kjøp deg en Thermalrigt XP-90 heller da. Den er jo også veldig bra.

Eller en Cooler Master Hyper 48,eller kanskje en Swiftech MCX6400-V.

Du bør hvertfall ikke la cpukjøleren avgjøre ditt valg av hovedkort.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Du kan justere hastigheten på chipsett-vifta fra "Core Senter".

Har dette kortet selv,og er storfornøyd. kortet anbefales.

Da har jeg skaffa dette kortet, og er så langt kjempefornøyd. Men åssen justerer jeg viftehastigheter i CoreCenter? Ser bare ut til at jeg kan kun endre en såkalt "Fan Speed Alarm", og det er da vitterlig kun en alarm hvis vifta går under et visst turtall?? Må jeg eventuelt aktivere noe i BIOS?

Endret av jovaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...