Gå til innhold

Beste skjermkort til ca 2500kr?


jorn_:-D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må bli en av de følgende:

Connect3D Radeon X800XL 256 MB til 2842kr

ASUS V9999 Geforce 6800 GT til 2518kr

Sapphire Radeon X800 Pro til 2395kr

ASUS V9999 Geforce 6800 til 2177kr

Sapphire Radeon X800 AGP til 2131kr

 

ups.. så ikke at du skrev AGP. Har korrigert lista deretter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
6800gt 128mb er penger i do. for litt mer enn 2500,- kan man få et ganske mye bedre kort, med bedre og mer ram. da snakker jeg om x800xl eller 6800gt 256mb

Du er så bastant Headcleaver..

 

6800GT med 128MB minne er faktisk (tro det eller ei) et bra kort for pengene. Ytelsen er absolutt grei og det ligger i en prisklasse der det ikke finnes andre kort. Er 2500 maksgrensen syns jeg det er et helt ok kort. Jeg har Asus sitt standard 6800 kort og får over 4000 i 3dmark 05 og over 10000 i 03 med litt overklokking. Med tanke på at man får litt ekstra pipelines mm. her syns jeg ikke det er dårlig på noe vis.

 

Selv om X800XL og 6800GT med 256 er bedre kort, er det ikke sagt at de er så mye bedre kjøp. Det avhenger av flere ting, bl.a personlig økonomi. Når trådstarter sier han vil gi ca 2500,- er det jo greit å gi et alternativ som faktisk koster 2500 :p

 

Kan han gå opp i 3000 er jo mulighetene mange, men er grensen 2500 skulle jeg like å se deg finne et bedre AGP kort enn dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
6800gt 128mb er penger i do. for litt mer enn 2500,- kan man få et ganske mye bedre kort, med bedre og mer ram. da snakker jeg om x800xl eller 6800gt 256mb

Tja.. det var vel å ta litt hardt i.. (ref. "siggen" min)..

X800XL/Pro er ett bedre kort enn denne noe "forkrøplede" GT-varianten fra Asus, men jeg betalte jo bare 1800 for mitt.. Det hjelper jo litt.. :)

 

Edit:

Carnifex var først ute.. og "gadd" og argumentere godt.. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det billigste i prisguiden lå på 2500, jeg ville ventet på et weekend tilbud fra netshop eller lignende, så kan du heller slå til med et x800xl.

 

Carnifex: jeg betalte 1500kr for kortet + 150kr for kjøler(koster dog 300 i norge..), jeg har da et 6600gt med en zalman XF700-Cu, jeg får mer en deg i 3dmark med litt overclocking. Sier ikke at 6800gt 128mb er et dårlig kort på noen måte. men uten softmod gir det litt lite for pengene?

Lenke til kommentar
Carnifex: jeg betalte 1500kr for kortet + 150kr for kjøler(koster dog 300 i norge..), jeg har da et 6600gt med en zalman XF700-Cu, jeg får mer en deg i 3dmark med litt overclocking. Sier ikke at 6800gt 128mb er et dårlig kort på noen måte. men uten softmod gir det litt lite for pengene?

Jeg har ikke GT hvis det virket slik. Jeg har standard 6800. Overklokket litt og kjørte 3dmark. Har ikke forsøkt å pushe den skikkelig enda. ;) .

 

Det er heller ikke mulig å softmodde 6800GT kortet.

 

:Edit Kan også legge til at jeg betalte 1900 for mitt kort :)

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Jeg ville gått for X800Pro kortet. Det gir god ytelse og det ligger perfekt i din prisklasse. Tror nok det vil gi mer enn 6800GT med 128mb selv om det er et helt ok kort, men det er jo et "falskt" GT kort da.

Ja det var en god pris. Dessverre er den endret nå og jeg tror ikke man finner et Pro kort til noe særlig under 3000 :(

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for X800Pro kortet. Det gir god ytelse og det ligger perfekt i din prisklasse. Tror nok det vil gi mer enn 6800GT med 128mb selv om det er et helt ok kort, men det er jo et "falskt" GT kort da.

Ja det var en god pris. Dessverre er den endret nå og jeg tror ikke man finner et Pro kort til noe særlig under 3000 :(

ABIT Radeon X800 Pro, 256MB, TV-Out, DVI, AGP 2695kr men det må bestilles. De har også en demo-versjon til 100kr mindre.

 

Hvis du ikke liker eller stoler på Mshop så må du opp i 2913kr på PCutstyr.no:

PowerColor Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP8X, ATI X800PRO,Tv-Out/DVI, Retail 2913kr

 

På komplett koster samme kortet 2995kr.

Lenke til kommentar
ABIT Radeon X800 Pro, 256MB, TV-Out, DVI, AGP 2695kr men det må bestilles. De har også en demo-versjon til 100kr mindre.

 

Hvis du ikke liker eller stoler på Mshop så må du opp i 2913kr på PCutstyr.no:

PowerColor Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP8X, ATI X800PRO,Tv-Out/DVI, Retail 2913kr

 

På komplett koster samme kortet 2995kr.

Jeg tenkte på tilbudet som netshop hadde i helgen. Da kunne man få X800 Pro til 2395,- Trodde det var dette du siktet til. Hvis netshop skal kjøre disse stuntene hver helg er det kanskje best å vente? :p

Lenke til kommentar
Det billigste i prisguiden lå på 2500, jeg ville ventet på et weekend tilbud fra netshop eller lignende, så kan du heller slå til med et x800xl.

 

Carnifex: jeg betalte 1500kr for kortet + 150kr for kjøler(koster dog 300 i norge..), jeg har da et 6600gt med en zalman XF700-Cu, jeg får mer en deg i 3dmark med litt overclocking. Sier ikke at 6800gt 128mb er et dårlig kort på noen måte. men uten softmod gir det litt lite for pengene?

det går vel ikke ann å softmodde et 6800gt 128 mb ? siden det alerede har 16x6 pipes.

Lenke til kommentar
Du er så bastant Headcleaver..

:!: det kan godt være, men det er bare et tids spørsmål før 256mb blir minimumskrav på nye spill, og da er det surt å sitte igjen med et rimlig nytt og dyrt kort som man ikke kan bruke lenger.

når det bare er et par lapper opp til et ganske mye bedre kort med tanke på ram-mengde og kvalitet syntes jeg det er penger i do og ikke kjøpe det i steden.

 

der også v99999 6800gt 128mb han tenker på er det ikke?

da er det et enda dårligere kjøp, fordi de kortene er 6800nu chipper som har åpene pipes og er klokka.

 

edit:

jeg betalte jo bare 1800 for mitt

da er det et veldig godt kjøp. men til 2500,- er det ikke fult så bra lenger.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Du er så bastant Headcleaver..

:!: det kan godt være, men det er bare et tids spørsmål før 256mb blir minimumskrav på nye spill, og da er det surt å sitte igjen med et rimlig nytt og dyrt kort som man ikke kan bruke lenger.

Var det ikke det man sa den gangen Radeon 9800Pro kom med hele 256MB.. Altså at man måtte ha 256MB for å sikre seg for fremtidige spill? Jeg vet ikke om det er så mange som synes Radeon 9800Pro er kraftig nok for de nyeste spillene med gode innstilling lengre.. Og hvor ble det av framtidssikkerheten da?

 

Eller den gangen Radeon 8500 og Geforce3 kom med enrome 128MB... Fokk sa man måtte nå ha såpass for da ville kortet være mer framtidssikkert... Jaja.. vi vet nå hvordan det gikk når f.eks Geforce4 Ti4200 64MB ble så populær nettopp på grunn av den fantastiske ytelsen i nye spill.

Lenke til kommentar
Eller den gangen Radeon 8500 og Geforce3 kom med enrome 128MB... Fokk sa man måtte nå ha såpass for da ville kortet være mer framtidssikkert... Jaja.. vi vet nå hvordan det gikk når f.eks Geforce4 Ti4200 64MB ble så populær nettopp på grunn av den fantastiske ytelsen i nye spill.

Helt enig med deg. Sikre deg for fremtiden er helt umulig. Du kan kjøpe et 6800 Ultra med 512MB minne men det betyr ikke at det er raskest i dag, og det betyr ikke at det nødvendigvis er i toppen om måneder. Det går fort, det skjer mye og en er aldri sikker på hva som skjer. Jeg har selv 128MB.. Funker fint foreløpig men om det kommer en dag der 256MB er minimum så får jeg heller gjøre noe da ;)

Lenke til kommentar

I dette tilfelle er imidlertid ikke 256MB overkill. Avhenging av oppløsning og antall AA samples er det flere spill idag som vil kunne dra nytte av 256MB.

Det vil ta lang lang tid før 256MB VRAM vil være et krav, men flere og flere spill vil sikte til 256MB kort for deres høyeste texture/kvalitet innstilling. 128MB på et så kraftig kort er etter min syn underdimisjonert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...