Gå til innhold

flere som har problemer med Opera 8.0?

wil

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har nå prøvd Opera 8.0 på min pc både i Windows 2000 og XP. installasjonen går greit og jeg starter å bruke den. etter kort tid så krasjer den. i XP kommer den med feilrapportering og i Windows 2000 kommer den med noe annet greier av en feilmelding. Firefox i Windows 2000 og XP funker fint, uten noe tull, men Opera vil ikke helt funke. jeg skjønner ikke helt hva som er galt her. Prøvde Opera 8.0 samme dagen som den kom på jobb og der funka den fint, uten krasjing. noen som har en viss peil på hva problemet kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei. jeg har nå prøvd Opera 8.0 på min pc både i Windows 2000 og XP. installasjonen går greit og jeg starter å bruke den. etter kort tid så krasjer den. i XP kommer den med feilrapportering og i Windows 2000 kommer den med noe annet greier av en feilmelding. Firefox i Windows 2000 og XP funker fint, uten noe tull, men Opera vil ikke helt funke. jeg skjønner ikke helt hva som er galt her. Prøvde Opera 8.0 samme dagen som den kom på jobb og der funka den fint, uten krasjing. noen som har en viss peil på hva problemet kan være?

har samme problem. den krasjer hele tiden.

Har tengt å laste ned den gamle versjonen heller.

Nå sitter jeg på IE :blush:

Hvor kan jeg laste ned Gamle versjonen?

Skrevet (endret)

Hadde nøyaktig samme opplevelse. Opera 8 kræsjet i hytt og pine, men heldigvis prøvde jeg Firefox og den har fungert glimrende sålangt. Ingen grunn til å gå tilbake til IE når det finnes andre glimrende (gratis) alternativer.

Endret av Vice
Skrevet

vet. men jeg tenkte at siden at Opera hadde kommet i en helt ny versjon så skulle jeg bytte jeg også, men der tok jeg feil. har bevisst holdt meg unna Opera lenge pga at den ikke viser alle sider helt riktig. så inntill i forrige uke brukte jeg Firefox. denne er veldig stabil og fin. liker den veldig godt, så jeg vurderer å gå tilbake til Firefox 1.0.3 igjen.

Skrevet
vet. men jeg tenkte at siden at Opera hadde kommet i en helt ny versjon så skulle jeg bytte jeg også, men der tok jeg feil. har bevisst holdt meg unna Opera lenge pga at den ikke viser alle sider helt riktig. så inntill i forrige uke brukte jeg Firefox. denne er veldig stabil og fin. liker den veldig godt, så jeg vurderer å gå tilbake til Firefox 1.0.3 igjen.

Etter å nå ha gått over til Firefox fant jeg ut at det var ikke noen grunn til å bruke en browser som koster penger(Opera) når et helt tilsvarende gratis alternativ eksisterte.

Det eneste jeg sålangt kan si negativt om Firefox i forhold til Opera er at Opera har en bedre håndtering av lagring av passord samt at Opera bruker litt mindre minne ved vanlig bruk.

Skrevet

ok. er ikke umulig det nei. merker ikke noe særlig av det jeg. synes Firefox håndterte passordene mine bra jeg. funka som det skulle.

Skrevet
ok. er ikke umulig det nei. merker ikke noe særlig av det jeg. synes Firefox håndterte passordene mine bra jeg. funka som det skulle.

Firefox vil feks. ikke lagre passord dersom websiden sier at "passord skal ikke kunne lagres på denne siden" feks. yahoomail. Opera ignorerer glatt dette og lagerr passord uansett. For å få det til å fungere på samme måte på Firefox må man gjøre et lite "hack".

Skrevet

Etter å nå ha gått over til Firefox fant jeg ut at det var ikke noen grunn til å bruke en browser som koster penger(Opera) når et helt tilsvarende gratis alternativ eksisterte.

Det eneste jeg sålangt kan si negativt om Firefox i forhold til Opera er at Opera har en bedre håndtering av lagring av passord samt at Opera bruker litt mindre minne ved vanlig bruk.

Opera er gratis

Hvis du bryr deg om den ubetydelige reklamen oppe i høyre gjørne så kann du jo bare betale 360kr (tror jeg det var) for å få den vekk, men det er bare for å få vekk reklamen. Opera blir ikke bedre.

PC den reklamen som det står Buy Opera Today!..... går an å endre i Programfilan.

Det er bare et bilde du kan endre og lagre på samme sted med samme navn

Skrevet
Opera er gratis

Hvis du bryr deg om den ubetydelige reklamen oppe i høyre gjørne så kann du jo bare betale 360kr (tror jeg det var) for å få den vekk, men det er bare for å få vekk reklamen. Opera blir ikke bedre.

Nettopp Opera er gratis hvis du ikke bryr deg om adware. Ergo er ikke Opera et gratis produkt. Firefox er gratis uten noen forbhold om at du skal få adware eller andre ting på maskinen din hvis du ikke betaler noen hundrelapper.

Skrevet

uannsett. har bytta til Opera 7.54 java i XP jeg nå og bytta tilbake til Firefox 1.0.3 i Win2k. Opera 7.54 funker dønn stabilt iallefall. ikke noe tull med den. skjønner ikke helt hvorfor Opera 8.0 skal være så ustabilt?

Skrevet

Jeg bruker Opera 8 og har ingen problemer.

Synes faktisk den fungerer mye bedre enn den forrige.

Men jeg har hørt om flere som har hatt problemer med den :hmm:

Skrevet

Dere som har hatt problemer. Installerte dere Opera8 oppå den gamle versjonen? Eller laget dere en ny mappe og importerte bokmerkene fra den gamle?

Tror kanskje det kan bli problemer hvis du innstallerer de oppå hverandre.

Skrevet

hei. jeg har både prøvd å installere den over den gamle og installert den på en Clean install XP uten noen ting. funka like dårlig.

Skrevet
Opera er gratis

Nettopp Opera er gratis hvis du ikke bryr deg om adware. Ergo er ikke Opera et gratis produkt. Firefox er gratis uten noen forbhold om at du skal få adware eller andre ting på maskinen din hvis du ikke betaler noen hundrelapper.

ja.

Hvis det er så Extremt plagsomt med en LITEN banner oppe til høyre så er det jo bare å Cracke det eller laste ned Pro utgaven med fildelingsnettvert.

Men jeg gidder ikke bruke 10min engang for å få vekk den reklamen.

De bør jo ha noen penger au når de lager en nettleser. det tar en del av tiden deres

Skrevet

Det er noe merkelig med Opera, virker fint på en maskin og crasher hele tiden på en annen.

Hjemme hadde jeg mye problemer med 7.54, men 8.0 er helt stabil. Motsatt på jobben, der har 7.54 vært helt stabil lenge mens 8.0 crashet 3 ganger på 5 minutter.

Begge PC'er er fullt oppdaterte XP SP2, men forskjellig hardware.

Skrevet (endret)

Har installert Opera 8.0, men har ikke testet den enda. Bruker likevell, bortimot hele tiden, Firefox. Men var hos en kameraet i går og der krasjet Opera ganske mye da vi testet den. Rart det der....

Endret av _Adler_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...