Gå til innhold

Nytt kamera til konfirmant. Maxpris: 3500,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canon IXUS 700 er et kjempekamera og får bra resultater her til lands og i utlandet. det koster for øyeblikket 3.825,- (billigste i følge prisguiden) men ting kan vel forandre seg til konfirmasjonen. kanskje noen brutikker som ikke er i prisguiden har tilbud på dette?

Skrevet (endret)

fortæl lidt mer om hvad du skal bruge det til ...

Skal det være til sport, natur eller bare fest ?

Skal du bruge meget zoom vil jeg anbefale Panasonics FZ serie ... som handykamera har jeg haft meget glæde af ixusII, men det er et gammelt (over 2 år) kamera.

Endret av Kigulu
Skrevet
fortæl lidt mer om hvad du skal bruge det til ...

Skal det være til sport, natur eller bare fest ?

Skal du bruge meget zoom vil jeg anbefale Panasonics FZ serie ... som handykamera har jeg haft meget glæde af ixusII, men det er et gammelt (over 2 år) kamera.

Natur og fest! Inlegg nr.200! :p

Skrevet

Hei

Jeg vil anbefale Canon A95. Bra kamera, genialt med vribar skjerm (mange artige og pussige vinkler å fotografere fra) mange muligheter til manuelle innstillinger som du senere vil få nytte av hvis du tar steget opp til speilrefleks. Det bruker "vanlige" batterier som er enkelt å få tak i hvis det skulle bli utladet, god makrofunksjon, og ikke minst god billedkvalitet....

Mvh AW

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ville helt klart ha kjøpt Panasonic Lumix DMC-FZ5 istedet, til 3500 ifølge prisguiden. Mener det er bedre på de fleste punkter......men meg om det!

Skrevet
Litt lite MegaPixel kanskje?

Når ble fem megapixel for lite? Hva slags krav har du til oppløsning? Les "Digitalkameraguiden" som ligger som sticky i dette forumet, og spesielt avsnittet om megapixler og megapixelhysteri :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Til trådstarter:

Siden du skriver bruksområdet er fest og natur, er ikke størrelse et viktig faktum da ?

(greit å ha et lite og lett kamera i ryggsekken, og\eller vanskeligere og ødelegge hvis du er på fest )

Siden du sitter der med (vg?) kameraet i handa, ka du sei ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...