Gå til innhold

K750i vs W800i


Anbefalte innlegg

en annen ting som jeg ikke var fornøyd med kamera til clara, at den ikke dekket hele skjermen på fotomodus som det er på s700i

 

Igjen har jeg fått bekreftet at du tar feil, jeg tviler sterkt på om du har tatt på noe annet enn en dummy ohny...

:p

Viewfinderen dekker 100% av skjermen,

Så kan du etterpå velge mellom å se bilde horisontalt eller vertikalt, horisontalt dekker bildet hele skjermen, vertikalt ikke!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehm, bmwm3: Hva om han feks var på Cebit og så på den? med uferdig firmware og uklare specs? De første utgavene av firmware osv er jo som regel ikke de som telefonen blir solgt med. Mye kan skje på kort tid. Ergo, det HAN har funnet negativt kan være ordnet innen den kommer i butikk..

Lenke til kommentar

Angående "Flight"-modus og sendestyrke.

 

Mener jeg hørte/leste for noen år siden om styrken på senderen i mobilen er på mellom 0,2 watt og 2,0 watt? Arrester meg hvis jeg tar feil :-)

0,2 watt nær en sender og 2,0 watt langt unna (jeg veit ikke hva som skjer hvis du er helt uten dekkning)

 

Det betyr at batteriet varer mye kortere med høy sende-styrke.

 

MAO: Er du på hytta uten dekkning og vil lytte til MP3 på telefonen så ville jeg slå på "Flight"-modus (slå av mobil-signalet)

 

Her er en liste med andre grunner:

Spille spill på samme sted

Bruke tilleggsfunksjoner på steder det ikke er lov med mobil (eks. fødeavdelinger) hvor ofte er du der :-)

...

 

Jeg vil ha "Flight"-modus også til K750

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da lurer jeg på, er det mulighet for å høre på musikk på flyet?

Har ikke sett noen bekreftelse på dette.

 

Hadde vært fint med et raskt svar :)

Så lenge den ikke får flightmodus er det ikke mulig.

Jo, det er mulig, men ingen vet hva som skjer med flyet etterpå :!:

Lenke til kommentar
Så lenge den ikke får flightmodus er det ikke mulig.

Jo, det er mulig, men ingen vet hva som skjer med flyet etterpå :!:

Off topic:

 

 

For de som er interesserte i hva som faktisk skjer når man bruker mobiltelefonen i fly kan jeg fortelle det :)

 

 

Det som skjer er ikke at pilotene får forstyrrelser på instrumentene sine, men brannalarmen i flyet kan gå. Da må selvfølgelig flyet lande og landinger koster tid og penger. Det er det jo ingen som er interessert i ;) Spesielt siden den som eier telefonen som utløste den kan risikere å måtte betale landingsavgiften.

Lenke til kommentar

Cheesus hvor mye flysyke folk som er i det her forumet!!!!!

 

FLYMODUS slår av all GSM funksjonalitet

 

"Lavere stråling" som en glupis klarte å lire av seg - hva tror du det er som lager stråling i en mobil telefon da ? tastene ? Det er radio delen i mobilen som generer så mye støy at det kan slå inn på andre elektroniske apparater.

 

Den andre høydaren var vel å redusere sende effekten - mulig noen allerede er flysyke her men tror neppe man får kraftigere signal fra en sender når man befinner seg 10000 fot i luften, enn om man befinner seg hundre meter fra basestasjonen.

 

Ett tips til slutt - hvis dere på død og liv må skrive om ting dere kan nada om, søk feks på Google om temaet og LÆR dere litt om det før dere legger inn det ene svada innlegget etter det andre.

 

Skremmende og se hvor lavt kunnskaps nivå det er hos enkelte her som har i noen tilfeller flere tusen innlegg - og navnene som SE har hatt på mobil telefonene er ikke noe som de bruker på produksjonsmodellene da dette er kun interne navn på prototypene som stadig lekker ut på nettet.

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar
Den andre høydaren var vel å redusere sende effekten - mulig noen allerede er flysyke her men tror neppe man får kraftigere signal fra en sender når man befinner seg 10000 fot i luften, enn om man befinner seg hundre meter fra basestasjonen.

 

Ett tips til slutt - hvis dere på død og liv må skrive om ting dere kan nada om, søk feks på Google om temaet og LÆR dere litt om det før dere legger inn det ene svada innlegget etter det andre.

 

Skremmende og se hvor lavt kunnskaps nivå det er hos enkelte her som har i noen tilfeller flere tusen innlegg - og navnene som SE har hatt på mobil telefonene er ikke noe som de bruker på produksjonsmodellene da dette er kun interne navn på prototypene som stadig lekker ut på nettet.

Jo dårligere dekning man har, desto større effekt er det på antennedelen på mobilen (for å kompensere).

 

Sist jeg sjekkt var det forferdelig dårlig dekning på 10 000 fot.

Lenke til kommentar

Hmm, for meg, var det et genialt kjøp med K750I.

Det kommer jo snart adapter for å kjøre vanlig headsett på denne mobilen, samt man kan jo investere 1090kr og få seg et 1gb scandisk minnekort (pris tatt fra komplett).

 

sony originalminnet ligger på 1500~ på telebutikken, men har ikke sjekket andre steder.

 

mao. Om differansen på K750I og W800I er 1000-2000kr og man bare får med 436mb ekstra minne, samt et bedre headset, må jeg si at for min del, er k750i et bedre kjøp.

 

jeg flyr ikke ofte, samt differansen i pris gjør at jeg da kan kjøpe mer minne enn det som følger med w800i!

jeg har også greit headset allerede (koss porta pro), men synest egentlig ørepluggene til k750i er greie for vanlig bruk.

 

angrer ikke på mitt kjøp!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
tenker på det samme.... men hvis noen vet om k750i oppførerer seg dårlig med en stor, velfylt minne brikke opp i rompa må de si det nå så jeg heller venter på w800 saken. (skal på død og liv ha den 4 gb brikka etterhvert)

Jeg tror det i bunn og grunn er samme telefon som k750i.

bare litt annen firmware og litt anderledes layout på knapper.

 

tro det eller ei, men 3210 og 7610 (eller hva den het, nokia sin første wap telefon), brukte samme kretskort!

 

var litt anderledes chip, layout og skjerm, men det var ikke mye om å gjøre!

 

jeg tror k750i og w800i er identiske hwmessig, på specs.

det er jo derfor du kan "flashe" k750i til w800i.

 

det ekstra minnet, er mest sannsynligvis bare en større EKSTERN brikke, ville tro den har like lite internt!

Lenke til kommentar
Så lenge den ikke får flightmodus er det ikke mulig.

Jo, det er mulig, men ingen vet hva som skjer med flyet etterpå  :!:

Off topic:

 

 

For de som er interesserte i hva som faktisk skjer når man bruker mobiltelefonen i fly kan jeg fortelle det :)

 

 

Det som skjer er ikke at pilotene får forstyrrelser på instrumentene sine, men brannalarmen i flyet kan gå. Da må selvfølgelig flyet lande og landinger koster tid og penger. Det er det jo ingen som er interessert i ;) Spesielt siden den som eier telefonen som utløste den kan risikere å måtte betale landingsavgiften.

hvor har du lest dette? jeg mener å ha lest en test der de prøvde hardt å få mobilen til å påvirke flyet.... de greide det ikke!

 

jeg har ikke merket noe de gangene jeg har flydd med mobilen på!

Lenke til kommentar

Flightmode.

Det er det som er den store forskjellen på 750 og 800 slik jeg ser det.

For meg er designet på en mobil viktig, og 750 er en av de lekreste på markedet i dag. At den i tillegg har et bra kamera er jo vel og bra, men det interesserer meg egentlig ikke så mye.

Radio og Mp3 derimot er store pluss, og mulighet for å utvide minnet.

Jeg reiser ganske mye med fly, og har da en liten flash Mp3 spiller med meg, i tillegg til mobilen. Med en 750 kunne jeg greid meg med bare mobilen, men kan ikke bruke den på fly og derfor må jeg alikevell dra på mp3 spilleren.

Derfor betyr dette med flightmode mye for meg. Så drømmetelefonen min er 750 med flightmode.

Kan dette fikses med FW eller på andre måter?

Lenke til kommentar

Off topic:

 

 

For de som er interesserte i hva som faktisk skjer når man bruker mobiltelefonen i fly kan jeg fortelle det :)

 

 

Det som skjer er ikke at pilotene får forstyrrelser på instrumentene sine, men brannalarmen i flyet kan gå. Da må selvfølgelig flyet lande og landinger koster tid og penger. Det er det jo ingen som er interessert i ;) Spesielt siden den som eier telefonen som utløste den kan risikere å måtte betale landingsavgiften.

hvor har du lest dette? jeg mener å ha lest en test der de prøvde hardt å få mobilen til å påvirke flyet.... de greide det ikke!

 

jeg har ikke merket noe de gangene jeg har flydd med mobilen på!

Dette er noe jeg har lest i rapporter skrevet av kapteiner i Widerøe som er min arbeidsplass. Jeg kan ikke svare for alle flytyper, men Dash8 maskinen har ihverftfall dette problemet. Regner med det er derfor de ber passasjerer på andre flyselskaper også skru av mobilen sin.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Ser fristende ut, men jeg vet ikke helt...

Kunne i grunn bare tenke meg å få lagt inn flightmode funksjonen.

 

Om noen firmaer kan oppgradere FW på mobilen på den måten så må det vel gå an for oss å gjøre det selv også. Det er vel bare å få lastet ned programvaren. De skriver jo selv at dette ikke støttes av SE så da er det nok helt klart en piratutgave av FW for W800 de har fått vantene i, og så tar de seg betalt for å legge den inn for folk. Tvilsom forretning spør du meg. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...