Gå til innhold

K750i vs W800i


Anbefalte innlegg

Blir sinnsykt OT men ^Cartman^ - Vet ikke om programmet virker på SX1 - men det finnes et program for slikt til andre S60 telefoner ;)

Tror denne 'funksjonen' ligger i bla. Psiloc sitt program: "System tools".

Mener å huske det iallefall.

-

Flightmodus er noe av det mest geniale som finnes, men skjøner godt at de fleste 'fjortisser' ikke har bruk for slikt :innocent:

Hovedgrunnen til at W800i får dette er nok fordi den har en MP3 funksjon... Og litt nyttesløst å øsnke å høre på musikk når diverse lover forbyr slikt.

-

W800i er veien å gå ifølge meg - over det hele bedre. At fargene er som de er får bare være. Bryr meg egentlig heller lite om størrelse og utseende (på mobiler).

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
par av mine kompiser i danmark sier at prisen på sarah ligger på

3999 dkk = 4 493,68 nkr (dagens kurs kl.09:46)

men det er ennu ikke avklart. syns det er teit å legge så tidlig informasjon når moben ikke kommer ut på lenge.

 

sarah e inte dårlig mobilen, hadde ikke de produsert clara. hadde jeg def gått for sarah.

en liten research på ebay så finner man nok 512mb ms duo til rimelig pris. og da kan man høre på mp3 spilleren for penga på clara. og forsatt vil det koste mindre enn w800i (om prisen virkelig ligger på 7000-8000 nkr).

 

men en ting jeg ikke er helt med, hva er dealen med å skru av moben bare for å høre på musikk? tenk om noen ringer eller sender sms i mellom tida?

jeg f.eks har ca 20-30min til skolen, jeg hadde da ikek skrudd av moben for å høre på mp3, men om jeg evt skal til stavanger. da hadde jeg tatt med en ordentlig mp3 spiller.

HELT ENIG ! :thumbup:

 

+++ W800 er jo drit KVALM !

 

K750 med nice clean design og baksiden med sølv beskytter for kamera!!.

 

Hva fan skal man med W800 bare fordi den har bra MP3 spiller ?? Hva skal dere gjøre med Ipoden... da ?

Lenke til kommentar

Syns flight-modusen virker fin jeg, selv om batteritiden på 15 timer i utgangspunktet er godt i forhold til Ipod o.l. Dette gjør at du kan velge om du vil bruke mobilen til nettopp mobil, eller MP3-spiller. At man ved hjelp av en enhet kan gå helhjertet inn for begge deler, er bare positivt. Men at tidligere nevnte software kan fikse det samme, syns jeg var rart... kan man virkelig spille MP3 uten å slå på mobilen, eller er det bare en gadget for å slå av antennen?

Dersom du bruker flight-modusen, vil batteritiden i forhold til andre MP3-spillere være superbra, husk på det.

Lenke til kommentar
...Dessuten ser jeg ikke pointet med flightmodusen. Slå av telefonen for at batteriet skal vare lenger? Hva er vitsen med mp3 spiller på mobilen da? Selvfølgelig så kan den være påskrudd også, men da varer batteriet 15 timer bare....

"Flight"-modus sier deg sikkert ikke noe i det hele tatt. Det er en modus på telefonen som gjør at den ikke sender ut noen stråling i det hele tatt, og derfor skal det være mulig å bruke den på fly lovlig.

 

Dette er noe jeg kommer til å savne på min SX1 når jeg skal fly til New York. :(

Jeg skjønner godt hva flightmodus er... ligger jo i ordet, med mindre du ikke kan engelsk da. Men si meg en ting, hvor ofte er det du flyr?? kanskje mak 4 ganger i året og thats it. Velger heller å ta med mp3 spilleren istedenfor når jeg skal fly.

Lenke til kommentar
1: Ikke alle har en egen mp3-spiller, og vil derfor ha en mobil med bra mp3-spiller

2: Ikke alle liker å ha to enheter i lomma, og vil derfor ha en mobil med bra mp3-spiller

3: Ikke alle flyr 4 ganger i året, men heller 4 ganger i uka...

Si meg hvem som flyr 4 ganger i uka utenom business folk og fotballfolk?

Lenke til kommentar
Si meg hvem som flyr 4 ganger i uka utenom business folk og fotballfolk?

Business-folk var nok markedsgruppen jeg siktet til ja. Uansett var det et eksempel satt på spissen. Mange mange som flyr mer enn 4 ganger i året.

 

Jeg sier ikke at alle her i landet har stor bruk for FlightMode, men det er likevel et pluss for ganske mange.

Lenke til kommentar
1: Ikke alle har en egen mp3-spiller, og vil derfor ha en mobil med bra mp3-spiller

2: Ikke alle liker å ha to enheter i lomma, og vil derfor ha en mobil med bra mp3-spiller

3: Ikke alle flyr 4 ganger i året, men heller 4 ganger i uka...

 

1: Så det er bedre å paye rundt 3k for en mp3 spiller?

 

2: hva er bra mp3 spiller? definer det... så mp3 spiller på fx s700i, d500 osv er ikke bra?

 

3: da har de som reiser 4 ganger i uke mer behov enn de som ikke reiser 4 ganger i uka da?

 

Jeg sier ikke at alle her i landet har stor bruk for FlightMode, men det er likevel et pluss for ganske mange.

 

Det er helt sikkert + med den funksjonen, men det er allikevel feil å si "w800i er bedre enn k750i siden den har ekstrafunksjon flighmodus"

Lenke til kommentar
1: Så det er bedre å paye rundt 3k for en mp3 spiller?

 

Det er helt sikkert + med den funksjonen, men det er allikevel feil å si "w800i er bedre enn k750i siden den har ekstrafunksjon flighmodus"

1. Vet ikke helt om jeg misforstår her, men hvis du kjøper W800i, betaler du jo ikke bare for mp3-spilleren, den har jo alt som K750i har i tillegg.

Hvis du tar K750i og plusser på en mp3spiller som har ca. 500mb minne og varer i 30 timer = W800i.

 

Det er jo det som er poenget her, den ER jo litt bedre fordi den har flightmodus.

Hvis du skal på hytta en helg, hvor det ikke er tegn til mobil-dekning, er det jo bedre (for de som ikke har en iPod) å skru mobilen av å ha den som mp3-spiller i 30 timer (enn i sikkert 2 timer som SE S700 hadde klart å spille av musikk)

Lenke til kommentar
1: Så det er bedre å paye rundt 3k for en mp3 spiller?

 

Det er helt sikkert + med den funksjonen, men det er allikevel feil å si "w800i er bedre enn k750i siden den har ekstrafunksjon flighmodus"

1. Vet ikke helt om jeg misforstår her, men hvis du kjøper W800i, betaler du jo ikke bare for mp3-spilleren, den har jo alt som K750i har i tillegg.

Hvis du tar K750i og plusser på en mp3spiller som har ca. 500mb minne og varer i 30 timer = W800i.

 

Det er jo det som er poenget her, den ER jo litt bedre fordi den har flightmodus.

Hvis du skal på hytta en helg, hvor det ikke er tegn til mobil-dekning, er det jo bedre (for de som ikke har en iPod) å skru mobilen av å ha den som mp3-spiller i 30 timer (enn i sikkert 2 timer som SE S700 hadde klart å spille av musikk)

Hjertens enig...

Når du har dårlig dekning brukes jo batteriet også veldig mye for å få inn signaler...

Skal man implisere mest mulig i en mobiltelefon, er det greit å ha med en god MP3-spiller også, ikke noe vits i å krangle mer på det. Dette er et pluss, men kanskje ikke for alle.

 

Tåpelig diskusjon :no:

Lenke til kommentar
1: Ikke alle har en egen mp3-spiller, og vil derfor ha en mobil med bra mp3-spiller

2: Ikke alle liker å ha to enheter i lomma, og vil derfor ha en mobil med bra mp3-spiller

3: Ikke alle flyr 4 ganger i året, men heller 4 ganger i uka...

 

1: Så det er bedre å paye rundt 3k for en mp3 spiller?

 

2: hva er bra mp3 spiller? definer det... så mp3 spiller på fx s700i, d500 osv er ikke bra?

 

3: da har de som reiser 4 ganger i uke mer behov enn de som ikke reiser 4 ganger i uka da?

 

Jeg sier ikke at alle her i landet har stor bruk for FlightMode, men det er likevel et pluss for ganske mange.

 

Det er helt sikkert + med den funksjonen, men det er allikevel feil å si "w800i er bedre enn k750i siden den har ekstrafunksjon flighmodus"

1: Her skjønner jeg ikke hva du mener.

 

2: En bra mp3-spiller for meg, alle andre kan ha andre krav, er: Greit med minne. Gjerne 1 gb. Enkel og grei å styre volum og annet. God batteritid. Bra lyd.

 

ALLE de punktene jeg nevnte der er W800i overlegen K750i. Den har mer minne. Den har dedikerte musikk-knapper. Den har bedre batteritid via flightmodus. Den har bedre lyd i headsettet.

 

3: Ehm, ja. Det er da naturlig at de som flyr ofte har mer bruk for flymodus enn de som ikke flyr ofte.

 

(Min) Konklusjon:

W800i er bedre enn K750i på enkelte områder. Den er derimot litt dyrere og kommer senere på året.

 

Om de forbedringene som finnes i W800i gjør opp for prisforskjell og senere tilgjengelighet får den enkelte bruker bestemme.

 

(beklager lang quote, men tror det er nødvendig da mange poster har blitt laget siden da)

Lenke til kommentar

Personlig, synes jeg w800i ser mye bedre ut enn k750. Men hvis det blir til å kjøpe en av disse, blir det vel k750 fordi den kommer tidligere og er billigere, og jeg har ipod :)

 

Hvis det koster 1 500 kroner mer for w800 enn for k750, bare for større minne, bedre hodetelefoner og flightmode, vil det ikke da bare være like kult å kjøpe seg en flashbasert mp3spiller? Det hadde blitt mitt valg...

 

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....=pa_flashMemory

 

en slik med 1GB minne, 50 timers spilletid, og sikkert gode hodetelefoner... Og ja jeg er klar over at da må man ha med to enheter, men størrelsen og vekten er jo ikke akkurat skremmende. På denne måten slipper du jo å slå av telefonen for å få høre på musikk over lengre tid, og du kan bare slå av telefonen din på flyet (vil sikkeret bli mulig å ha på telefonen på flyet snart uansett).

 

Edit: Går ut ifra at alle skjønner at det bare er personlig synsing jeg kommer med, orker ikke ha to brukere på forumet :))

Lenke til kommentar

Tror vi må vente til W800i faktisk er tilgjengelig i butikkene før vi bestemmer oss for hvilken av disse to som er best. For her er det kun et spørsmål om pris. Hvis W800i koster 1500,- mer, vil jeg si det ikke er verdt det. Hvis den koster omtrent like mye mer som minnekortet som følger med, ja da er det noe helt annet, da må man vurdere selv hvilket design man liker best. Koster den mindre enn det, ja, da er den en vinner. Det har også mye å si hvordan telefonen subsidieres, og hvor mye prisen på K750i har falt på den tida (hvilket sannsynligvis ikke blir mye).

 

Ellers kan man jo si at i første omgang er det K750i som er best, av den enkle grunn at den er den som blir først tilgjengelig. Du kan ikke stå i butikken og tenke "skal jeg kjøpe W800i eller K750i" fordi W800i ikke har kommet. Den endelige avgjørelsen kan vi egentlig ikke ta før til høsten (eller sensommeren), når endelig pris er fastsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...