Gå til innhold

K750i vs W800i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oj oj oj!! slik tråd hadde jeg midten av mars, da ble den stengt med en gang av arehei. så jeg vet ikke hvor lenge tråden din overlever.

 

min mening:

Jeg ser ikke sarah (w800i) som potensiell, jeg kjøper ikke mobil for å skru av bare for å ha lenger levetid på batteriet som da varer opp mot 30timer kontra 15timer påskrudd.

og jeg syns den walkman logo er litt *æhhhh* vet ikke ass. syns SE logoen representerer mye mer for en mobil. walkman logoen er litt "gammel-dags" spør du meg.

 

jeg har prøvd begge to, og vil si ingen er bedre enn andre. w800i har "mykere" taster, og du får finger prints på de "valg" knappene.

 

litt skuffende at når man tar bilder, så dekker ikke det hele skjermen. var så vant til det da jeg hadde s700i den tida.

 

bildene som ble tatt av de kamera'ene ble bra, fikk tatt bilder med begge og fremkallet begge to på fotopapir på stedet. og det gikk fort må jeg si.

Mens Samsung s250 har par hakk bedre, men brukte lang tid på å printe ut bildet (måske det kunne være printeren som var treg)

 

Konklusjon:

vil man virkelig ha en walkman-mobil og spare opp penga til etter sommer, da kan w800i være løsningen. mens jeg vil gå for clara.

Lenke til kommentar

Forskjellen ligger vel også i prisen?

Går an å forhåndsbestille enkelte steder og K750i koster ikke 4000 engang. Det er ekstremt bra.

Mens W800i ligger på 7000-8000kr.

Men det vil nok gjøre et lite stup når den kommer.

 

Jeg ville valgt W800i. Den har mp3spiller som en slags hovedfunksjon i tillegg til ringing og skriving. Noe a la moto e398. Bare mye mer stas.

Men skjermen skulle vært litt større. En QVGAskjerm hadde gjort telefonen mye bedre. (Og kanskje større?)

Lenke til kommentar

min mening:

Jeg ser ikke sarah (w800i) som potensiell, jeg kjøper ikke mobil for å skru av bare for å ha lenger levetid på batteriet som da varer opp mot 30timer kontra 15timer påskrudd.

og jeg syns den walkman logo er litt *æhhhh* vet ikke ass. syns SE logoen representerer mye mer for en mobil. walkman logoen er litt "gammel-dags" spør du meg.

 

jeg har prøvd begge to, og vil si ingen er bedre enn andre. w800i har "mykere" taster, og du får finger prints på de "valg" knappene.

 

litt skuffende at når man tar bilder, så dekker ikke det hele skjermen. var så vant til det da jeg hadde s700i den tida.

.

Her ble det sagt mye rart...

:no:

Lurer litt på hvor du har forsøkt begge mobilene Ohny?

For bildet skal kunne vises i hele bilde ruten (skjermen), slik som med video funksjonen også, ikke slik det er på K700 idag altså!

 

Walkman logoen er gammeldags?

Hvis du har prøvd disse mobilene hadde du sett "walkman" logoen som en rå animering på W800 bl.a...

 

Og at prisen er 7-8000.- for W800 er ikke i nærheten.

Prisen for en K750 vil være sim fri (uten binding av abn) ca 3500.-

Prisen for W800 kommer til å ligge 1000-1500.- over K750 i pris, pga større minnekort og dyrere øreplugger.

Lenke til kommentar

par av mine kompiser i danmark sier at prisen på sarah ligger på

3999 dkk = 4 493,68 nkr (dagens kurs kl.09:46)

men det er ennu ikke avklart. syns det er teit å legge så tidlig informasjon når moben ikke kommer ut på lenge.

 

sarah e inte dårlig mobilen, hadde ikke de produsert clara. hadde jeg def gått for sarah.

en liten research på ebay så finner man nok 512mb ms duo til rimelig pris. og da kan man høre på mp3 spilleren for penga på clara. og forsatt vil det koste mindre enn w800i (om prisen virkelig ligger på 7000-8000 nkr).

 

men en ting jeg ikke er helt med, hva er dealen med å skru av moben bare for å høre på musikk? tenk om noen ringer eller sender sms i mellom tida?

jeg f.eks har ca 20-30min til skolen, jeg hadde da ikek skrudd av moben for å høre på mp3, men om jeg evt skal til stavanger. da hadde jeg tatt med en ordentlig mp3 spiller.

Lenke til kommentar
bmwm3

 

husker du ikke at jeg har vært på cebit? hvor jeg også har laget et tråd med cebit mobiler?

 

det med skjermen, nå har jeg ikke hatt k700i. men muligens det er som du sier. jeg hadde s700i der og da. og var da vant at skjermen vises fult når man skulle tage billeder. og ta jeg tok bilder med clara og sarah, så virka da det så "smått" og *hoof*

 

vil ikke lage stor diskusjon av bare logo, men walkman logo minner meg bare mer om gamle walkman og discman, du vet... gamle old school tider. :D det er da smak og behag man...

Lenke til kommentar
bmwm3

 

husker du ikke at jeg har vært på cebit? hvor jeg også har laget et tråd med cebit mobiler?

 

det med skjermen, nå har jeg ikke hatt k700i. men muligens det er som du sier. jeg hadde s700i der og da. og var da vant at skjermen vises fult når man skulle tage billeder. og ta jeg tok bilder med clara og sarah, så virka da det så "smått" og *hoof*

 

vil ikke lage stor diskusjon av bare logo, men walkman logo minner meg bare mer om gamle walkman og discman, du vet... gamle old school tider. :D det er da smak og behag man...

Vet ikke om denne animasjonen ser kjedelig og gammel ut for deg jeg?

Hvis du var på cebit så burde du vite at det ikke var mer enn prototyper som du holdt i henda, og langt fra et ferdig produkt.

Og hvorfor sier du Sarah til W800, skjønner ikke en dritt av det-unødvendig!

Den heter W800!

Sjekk ut denne animeringen av walkman logoen...

 

http://cebit.k700-forum.de/w800i.htm

Lenke til kommentar

Walkman logoen er gammel. Slik er det. Ingen animasjon vil endre på det.

 

Uansett, om noen baserer kjøpet sitt på hvilken logo som er på mobilen og i boot-sekvensen så fortjener de nesten et dårlig kjøp.

 

Som svar til trådstarter:

Eneste forskjell er medfølgende minnekort, flightmodus og kvaliteten på medfølgende hodesett. Om dette er verdt å vente noen måneder på må du avgjøre selv :)

 

edit: Du har geniale formuleringer Ohny :D Logoen er *æhhh* og bildene virker *hoof* :p

Endret av arehei
Lenke til kommentar
men en ting jeg ikke er helt med, hva er dealen med å skru av moben bare for å høre på musikk? tenk om noen ringer eller sender sms i mellom tida?

jeg f.eks har ca 20-30min til skolen, jeg hadde da ikek skrudd av moben for å høre på mp3, men om jeg evt skal til stavanger. da hadde jeg tatt med en ordentlig mp3 spiller.

Meningen er jo at man skal kunne bruke W800i som mp3-spiller da.

Når man skrur av mobilen varer batteriet lengre, og du kan høre mer på musikk! :ohmy:

Det er poenget med den *ææhhh* Walkman-logoen, for å understreke at mobilen er nesten lagd til å høre på musikk...

Lenke til kommentar
Vet ikke om denne animasjonen ser kjedelig og gammel ut for deg jeg?

Hvis du var på cebit så burde du vite at det ikke var mer enn prototyper som du holdt i henda, og langt fra et ferdig produkt.

Og hvorfor sier du Sarah til W800, skjønner ikke en dritt av det-unødvendig!

Den heter W800!

Sjekk ut denne animeringen av walkman logoen...

 

Først! det heter w800i :p og for det andre jeg kaller den for sarah, thats it! det med logo er smak og behag som jeg sier, skal du koke bare fordi jeg "ser ned" på sarah nå?

 

Nei greit jeg stopper jeg er, men som sagt det er bare min mening om walkman-logoen.

Lenke til kommentar
--

Mobilen finnes i flere utgaver, da blant annet W800i. Fellesbetegnelsen blir så klart; W800.

 

Du kan kalle den hva du vil, men ikke forvent at vi skal forstå deg eller være enig med deg. Det blir også synd at folk som søker på W800 på forumet ikke finner dine poster da du beskriver den som sarah.

 

Hadde vært synd om jeg skulle spurt om råd til ny telefon, og mine heteste alternativer var Gustav, Henrik, Isabell og Maria.

Lenke til kommentar
--

Mobilen finnes i flere utgaver, da blant annet W800i. Fellesbetegnelsen blir så klart; W800.

 

Du kan kalle den hva du vil, men ikke forvent at vi skal forstå deg eller være enig med deg. Det blir også synd at folk som søker på W800 på forumet ikke finner dine poster da du beskriver den som sarah.

 

Hadde vært synd om jeg skulle spurt om råd til ny telefon, og mine heteste alternativer var Gustav, Henrik, Isabell og Maria.

Tror Gustav vil være hel lik Isabell, de kommer til høsten om jeg ikke tar feil. Henrik kommer ikke før 2007 og vil være en passende mobil for de fleste.

dess så har jeg ikke hørt om Maria, men håper den gjort det bra og for håpentligvis blir det visst på cebit 2006

Lenke til kommentar

Når dere først er inne på det, her er Arne - Didrik

 

Nei, dette er off-topic.

Hvis jeg skal si litt mer på tema:

Ja, Walkman-logoen er gammel. Ja, den er kul. Hvorfor? Retro-effekten. Vi ler av oss selv på 80- og 90-tallet, da vi gikk rundt med bærbare kassettspilleren, samtidig som det blir litt kult også. Litt som Converse-skoene, som flere og flere går med nå... I tillegg klarer SE å "spice" den opp litt med moderne animasjon, jeg er sikker på at de store massene (hvertfall de som husker Walkmanen) kommer til å ta imot denne logoen med åpne ører.

 

Forresten, noen som husker snakk om at W800 skulle ha bedre høyttalere? (noe som skulle ligne 2.1 lyd??)

Lenke til kommentar

Ok...

Mine meninger om w800i: (Sarah, kaller det jeg også, så Ohny er ikke den eneste)

Jeg synes at designet på denne mobilen ikke er noe for meg, men det er jo en smakssak. Dessuten ser jeg ikke pointet med flightmodusen. Slå av telefonen for at batteriet skal vare lenger? Hva er vitsen med mp3 spiller på mobilen da? Selvfølgelig så kan den være påskrudd også, men da varer batteriet 15 timer bare.

Sier bare at SE putter inn et batteri med større mAh og volt jeg.

 

K750i: (Clara)

 

Jeg syns denne telefonen appelerer til en annen målgruppe enn w800. Klassisk design med dagens teknologi er alltid en hit. Syns at denne appelerer mer til proffbrukeren og W800i for musikkelskere, for det meste unge folk.

Hvis minnekort og bedre øretetelefoner er verdt å vente et par måneder, er det opp til hver enkelt å vurdere, men jeg minner dere på at samma øretelefoner kan kjøpes seperat.

 

Så min konklusjon er eneste forskjellen er flightmodusen som jeg ikke helt ser vitsen i det. Personlig ville jeg ha kjøpt k750 pga. design, pris og ankomst.

Betaler gjerne et par hundre ekstra (prisen til k750i) for å kjøpe samme øretelefoner som w800i hvis det er aktuelt. Angående minnekort, så er det vel ikke no stress å kjøpe det seperat vel? alt i alt, så trur jeg det blir billigere å kjøpe k750 med overnevnte ting. Kanskje synsing fra min side, men det skal ikke være langt ifra ;)

 

Edit: Leif var visst innom.... :p

Endret av kvakkster
Lenke til kommentar
Største fordelen med W800i slik jeg ser det, er at da slipper du "QuickShare" på fronten. :!:

YEAH! :thumbup:

 

Kanskje det er derfor jeg digger designet på den så godt :p

Har ikke skjønt hvorfor jeg har sett på den som den peneste SEmodellen ever før nå!

 

Quickshare er jo helt ubrukelig da. Kommer opp samma valg på min CX70 uten at de trenger å "pryde" telefonen med en stygg dings.

 

 

BTT(eller ikke?)

 

Må jo si at K750i har et dødsens bra design den også. Særlig fargen.

Men når det kommer til design vinner nok w800i. Oransje og gult er liksom så... trendy.

 

Men hadde den vært svart med en glinsende walkmanlogo hadde det vært konge. *Modde bilde*

Lenke til kommentar
Min mening er også at W800i er finest.

Syntes til og med at K750i er litt kjedelig.

 

Jeg velger å ømdøpe LG T5100 til Leah Isadora! :cool:

 

EDIT: Quickshare-merket er ganske forjæ**** ja! :thumbdown:

Jeg velger å ømdøpe LG T5100 til Leah Isadora!

 

lol! :D men hvorfor så lang navn? hvorfor ikke bare Leah eller Isadora? men ok jeg er med på den jeg.

 

Jeg syns Quickshare merka er bedre enn Vodafone (på min gamle V800i som het Monty)

 

Men kan vi ikke gjøre det slik da folkens, de som vil ha clara, kjøper det. mens de som vil ha sarah venter på den. dermed kan alle smile og være glad (akkurat som meg).

w800i er super ass, den har flightmodus jo :dribble: helt gærn, også også følger det med 512mb minnekort og bedre hørepropper, skikkelig gærnt jo! ikke minst den kule fargen da, orange, hvit, sølv... ser skikkelig tøff ut ass.

Lenke til kommentar
...Dessuten ser jeg ikke pointet med flightmodusen. Slå av telefonen for at batteriet skal vare lenger? Hva er vitsen med mp3 spiller på mobilen da? Selvfølgelig så kan den være påskrudd også, men da varer batteriet 15 timer bare....

"Flight"-modus sier deg sikkert ikke noe i det hele tatt. Det er en modus på telefonen som gjør at den ikke sender ut noen stråling i det hele tatt, og derfor skal det være mulig å bruke den på fly lovlig.

 

Dette er noe jeg kommer til å savne på min SX1 når jeg skal fly til New York. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...