Gå til innhold

K750i vs W800i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er absolutt INGEN forskjell på hardware på K750i og W800!

bortsett fra dekslene da såklart. det er muligens en annen tastedome på dem. sitter med begge 2 forran meg her. har desverre ikke lov å åpne w800i enda. :/

 

 

som sagt det er BARE SW forskjell.!

 

jeg kommer til å ta en W800 og sette på k750 dekslene. :whistle:

Det er CCD-sensor på W800

Lenke til kommentar
Jeg lurer også på hvorfor du får telefoner fra SE.

En annen ting er at du snakker om å bytte deksel. Fullt så enkelt er det vel ikke. De har jo for eksempel to helt forskjellige løsninger når det gjelder linsedekselet.

hehe. VIP :tease:

linse lokket er forskjellig. men oppbyggingen på Ramme/antenne og batteri cover er den samme.

kamra sitter på samme plass.

 

Men jeg må ta litt forbehold for det til jeg faktisk har prøvd. men jeg er 99% sikker på at det går.

Lenke til kommentar
Jeg mente ikke med posten min at W800i er en budsjett-modell, men at de har spart inn på skjerm og linse for å få prisen tilsvarende K750i, og samtidig kunne inkludere HPM-70 Headset'et og en 512MB MemoryStick Duo!

Hvis man leser på:

 

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...m=pp1&pid=10245

 

og sammenligner med:

 

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...m=pp1&pid=10242

 

så vil jeg si at det er ganske så likt... Og prisen vil være mer enn K750i rundt 4000kr... 3600 den billigste... Prisen vil bare være forsjellig med det 512Mb minnekort koster og 64Mb Minnekort koster..

Lenke til kommentar
Man kan ikke koble vanlig jack rett inn, men det kommer adapter fra SE som man kan kjøpe.

Til w800, følger det med adapter til minijack, eller er det tilleggsutstyr der også? Har bestilt meg en w800 og får den i månedskiftet.. Gleder meg som en unge:D

 

Forresten, litt off-topic, men vet noen åssen jeg får meg tvilling-kort (Netcom) og hva det koster? Har en 5140i jeg bruker på jobb og finner det ikke aktuelt å ha med meg w800 på jobb da jeg er bilmekaniker..

Endret av Badeand_83
Lenke til kommentar
Det er CCD-sensor på W800

Kilde???

Det er neppe CCD på W800 da den har samme kamera som K750i. Har ikke lest noe sted at den skal ha CCD-brikke som sensor. Tvert imot er det noen som hevder at kamera og skjerm skal ha noe lavere bygge-kvalitet enn K750i.. dvs at de har samme spec. men med billigere komponenter, dette er også så langt bare rykter.

 

Ikke skriv ditt og datt som du VET det uten at du kan vise til sikre kilder. sånt er det alt for mye av på forumet her!

Lenke til kommentar
Det er CCD-sensor på W800

Kilde???

Det er neppe CCD på W800 da den har samme kamera som K750i. Har ikke lest noe sted at den skal ha CCD-brikke som sensor. Tvert imot er det noen som hevder at kamera og skjerm skal ha noe lavere bygge-kvalitet enn K750i.. dvs at de har samme spec. men med billigere komponenter, dette er også så langt bare rykter.

 

Ikke skriv ditt og datt som du VET det uten at du kan vise til sikre kilder. sånt er det alt for mye av på forumet her!

Kanskje den har samme kamera som det K750i vil FÅ, dvs CCD-sensor. Det kan jo virke logisk at de slipper W800i og den nye versjonen av K750i samtidig, tror du ikke? Jeg har forresten også hørt at W800i skulle få litt billigere komponenter, men det har jeg hørt av usikre kilder her inne på forumet.

Lenke til kommentar

@smeboe

Jeg tror ikke noen av dem kommer med ccd-brikke men kan jo aldri vite. Men jeg er enig med deg i at hvis den ene av dem kommer med det så kommer den andre med det også. Vi vet jo at K750i og W800i er like innvendig fortsett fra fw, det har vi jo sett.. folk har satt W800i deksler på K750i. Ikke bare det men fw går jo også om hverandre. En annen ting vi vet er at det er billigst å produsere mange av en ting(komponent). Derfor er jeg 99.9% sikker på at disse to tlf. vil følge hverandre. Hvis f.eks det skulle stemme at skjermen på de W800i som kommer nå er litt dårligere enn på de K750i vi har nå så kommer de samme skjermene til å dukke opp på K750i etterhvert som det blir produsert flere.

 

Etter det jeg har lest på nettet uten at jeg kan bekrefte det så blir ikke kamera nødvendigvis bedre med ccd-brikke. I enkelte lysforhold er cmos brikke bedre sies det.

 

Jeg tror heller ikke SE eventuelt bytter til ccd-brikke for at kamera skal bli bedre. Kamera er som kjent veldig bra som det er så det er ingen reell grunn for SE å gjøre det bedre. Hvis de bytter til ccd-brikke har det heller noe med kostnader eller produksjon å gjøre. Kanskje andre ting også.. at de f.eks tåler mer vibrasjoner eller har lengre varighet. Bare gjetting, men grunnen er neppe å få bedre bilder enn det allerede er.

Det er jo også kjent mange K750i kameraer har problemer med at bildene ikke er så klare i venstre halvdel som i høyre. Dette kan jo være en grunn til at de legger om produksjonen.

Lenke til kommentar

Her er en liten review ang forskjellene på W800 kontra K750.

http://mobile-review.com/review/sonyericsson-w800-en.shtml

 

Her er det heller ingen som nevner lavere kvalitet på skjerm/kamera deler... så tror vi kan utelukke det helt nå etterhvert!

Prisen er også satt her, og det var vel det som var "grunnen" til at W800 skulle ha billigre komponenter for å kompensere ang prisen?

Så er altså ikke tilfelle!

Kommer i September...

:thumbup:

Lenke til kommentar
@bmwm3

Tror den kommer før september.. MPX har 5 aug. som dato og Komplett har 12 aug. Etter det jeg har lest på Esato har den "release" dato 12 aug. så den burde dukke opp i butikkene i midten av aug.

Jeg vet hva butikkene har som release dato, og personlig kan jeg ikke helt forstå hvorfor den ikke skal komme før i September, men det er det siste jeg har hørt av troverdig info...

:p

 

(Off topic)

Fin E36 touring, hva har du der?

:yes:

Lenke til kommentar

Dette har jeg kommet fram til når det gjelder "viktige" forskjeller på K750i og W800i..

 

SOFTWARE

- Begge mobilene bruker tilnermet lik software, hovedforskjellen ligger i medieavspilleren og flight-mode.

Medieavspilleren på W800i er oppgraderrt i forhold til K750i. Man kan for eksempel bruke tilbakeknappen for å komme til standby uten å stoppe sangen, på K750i må man minimalisere medieavspilleren. Man ser også hvilken sang som spilles i standby. Ellers regner jeg med at meny og lydkvalitet er likt på begge mobilenes medieavspiller.

Flightmode på W800i gjør slik at man ikke trenger hverken pinkode eller simkort for å skru på mp3 spilleren. Dette gjør at batterilevetiden fordobles fra ca 15 timers musikkavspilling til 30 timer (i følge SE). Grunnen til at det heter flight-mode er at telefonen ikke sender og mottar signaler i denne "mp3-modusen" slik at den trygt kan brukes på fly.

 

SKJERM

- Skjermene på K750i og W800i har like spesifikasjoner. Lysfilteret er forskjellig, dette gjør at K750is skjerm er optimalisert for innendørs bruk, mens W800i er optimalisert for utendørs bruk.

 

HARDWARE

- Innmaten i K750i og W800i er like, det ryktes at K750i har en mer påkostet linse. Bildene blir forskjellige, men forskjellen kan skyldes skyldes software så godt som hardware.

 

DESIGN

- Designet og tastaturopsett er så godt som likt. K750i har hardere taster og #2 tasten er mindre, alle tastene er sammenpresset uten luft mellom tastene. W800 har mykere og mindre taster og har luft mellom tastene vertikalt. Det er ikke noe crippled med 2'er tasten på W800i. Det er også forskjell på telefonens bakside, W800i bruker en knapp for å skyve linsedekslet tilbake, mens K750 i er linsa bak ett deksel som skyves tilbake.

 

MINNEKORT

- Begge mobilene bundles med SONY Memory Stick PRO DUO.

K750i med 64MB og W800 med 512MB.

 

HANDSFREE

- Begge mobilene bundles med handsfree. Forskjellen er at W800 kommer med HPM-70 som har oppgraderte øreplugger i forhold til K750. De har helt sikkert bedre lydkvalitet pluss at de er designet for å plasseres lenger inn i øret enn på K750i headsettet (les: vanlig mobiltelefon handsfree høreplugger) og detter dermed ikke ut så lett ved feks løping eller når man snur på hodet! Dessuten ser det som om man kan bruke et hvilket som helst headsett med 3,5mm jack plugg. Altså helt vanlig headsett plugg!

 

OPPSUMMERING

- W800i, bedre medieavspiller, bedre skjerm i sollys, kan bruke mp3 spilleren uten å taste pinkode eller bruke simkort, større minnebrikke, bedre headset med 3,5mm jack.

- K750i, muligens bedre kamera, bedre skjerm innendørs, ca 400kr billigere uten abbonement.

 

Er det noen som har fått tak i W800, hvor er den kjøpt og til hvilken pris?

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

W800i kommer vel ikke med den heller, men derimot en telefon-til-minijack-adapter?

 

Og så vidt jeg vet, så følger en slik overgangsadapter ikke med K750i...

 

kommer k750i med 3.5mm stereo jack, eller bare w800i? det kommer til å avgjøre kjøpet mitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...