Gå til innhold

Ta hull på vannbyll på foten før sette på plaster?


Anbefalte innlegg

Skikkelig ræva emne tittel, men fikk ikke beskrevet det bedre iogmed at det var maks ord jeg kunne ha.

 

Anyway, jeg klarte å få gnagsår igår, og det ble en diger vannblemme.

Spørsmålet mitt er om jeg skal ta hull på denne før jeg setter på gnagsårplaster?

Har ingen andre å rådføre meg med enn dere her på forumet faktisk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, fikk da en liten leksjon i dette for en stund siden.

 

Først og fremst, stikk med sterilt utstyr, for å si det enkelt, varm opp nålen med en lighter før du stikker den inn. Som allerede påpekt, ikke stikk direkte fra blemma, stikk fra ren hud og inn. Dette er alt for å hindre infeksjoner.

 

Det er vel også grunnen til at noen ikke anbefaler å stikke hull på blemmer, infeksjoner.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det skal man stikke nålen inn fra siden, litt utenfor selve blemmen. Når man har fått nålen langt nok inn, så klemmer man ut all vesken (pass på at du får ut alt, slik at den er helt flat og tom) og holder litt tørkepapir når man gjør det. Deretter putter man på gnagsårplaser, slik at den ikke fylles opp igjen. (Plaster er naturligvis ekstra viktig hvis det er sko eller noe slikt som har gjort det, slik at blemmen og området rundt beskyttes.)

 

Den lange versjonen

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
Jeg tok hull på den med en tapetkniv, som er langt fra steril.

Hullet ble ca midt på blemma da jeg tenkte at det var beste stedet å klemme ut driten.

 

Det kan vel med andre ord ikke bli noe værre enn det? :blush:

 

Jaja, man lærer så lenge man lever..

Ikke så lurt nei, men jeg tror det skal gå bra, så bare gi den et par dager. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...