Gå til innhold

HK lyser, men pcn er helt død!


Marious

Anbefalte innlegg

Selv om pæra i hovedkortet på pcn lyser og alt ser ut til å være i orden så skjer det absolutt ingenting når jeg forsøker å skru den på. Dette skjedde for første gang for tre uker siden, men da hjalp det å bare vente i en halvtime for så skru den på igjen. Nå har den vært død i over 2 døgn.

 

Noen som har anelse om hva som kan være galt?

 

Setter pris på alle forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjedde med bror min ein gang han dreiv og overklokket CPUen.

Han kunne skru på pcen og alle vifter kom på og det lyste frå hovedkortet, men skjermen var svart.

Så han trudde det var CPUen som var daua.

 

Men alt han trengte å gjere var å resette biosen.

Det var berre å flytte på noen jumpere å ta ut og inn eit batteri.

Også funket pcen som aldri før.

 

Korleis du resetter biosen på ditt hovedkort finner du i brukermanulaen til ditt hovedkort.

 

Men det kan også vera att det er andre ting som får pcen din til og ikkje fungere men viss du har overklokket CPUen i det siste så er det sikkert det.

Lenke til kommentar

Jeg har vel tatt knekken på tre strømforsyninger.

Man merker det som regel ved at maskinen restarter av seg selv, skjermortet ikke gir signal til skjermen, og til syvende og sist en død PC.

 

Kan vel også legge til at den ene av dem var defekt når den kom fra butikken. Ei Enermax strømforsyning på 550 watt, til den gang, en pris på ca 1500,-, så alt går an.

 

Mest vanlige hos meg ved defekte strømforsyninger har rett og slett vært at PC`en starter opp helt som forventet, mens skjermkortet ikke gir signal til skjermen, og lenger kommer det ikke.

 

I ditt tilfelle kan jeg ikke gi noen flere tips. Kan godt være at det er hovedkortet som er synderen.

Endret av hertugen
Lenke til kommentar
Jeg har vel tatt knekken på tre strømforsyninger.

Man merker det som regel ved at maskinen restarter av seg selv, skjermortet ikke gir signal til skjermen, og til syvende og sist en død PC.

 

Kan vel også legge til at den ene av dem var defekt når den kom fra butikken. Ei Enermax strømforsyning på 550 watt, til den gang, en pris på ca 1500,-, så alt går an.

 

Mest vanlige hos meg ved defekte strømforsyninger har rett og slett vært at PC`en starter opp helt som forventet, mens skjermkortet ikke gir signal til skjermen, og lenger kommer det ikke.

 

I ditt tilfelle kan jeg ikke gi noen flere tips. Kan godt være at det er hovedkortet som er synderen.

Var nettopp hovedkortet som var synderen! om det var strømforsyneren som hadde tatt knekken på det er uvisst. Kjøpte nemlig nytt hovedkort på komplett og da funka den som aldri før:) takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...