Gå til innhold

Behøver 20" 1600x1200 skjerm til kontorbruk


opresterud

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en 1600x1200 skjerm, og antar da at jeg må opp på 20". Skal kun benyttes til kontorbruk. NEC MultiSync 2070NX er selvsagt mitt førstevalg siden jeg har god erfaring med NEC, men finnes det andre og evt. rimeligere skjermer som er bedre?

 

DVI er krav, men tipper at du ikke får en slik skjerm uten...

 

Edit: Kontorbruk for meg betyr meget god visuell kvalitet, dvs. du skal kunne glane på skjermen i minst 8 timer uten å bli sliten i hodet :) Mange tolker generelt "kontorbruk" som "er ikke sååå nøye med kvaliteten".

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell er ikke aktuelle å handle med, er til firmaet og vi handler gjennom våre egne kanaler. Sony/Viewsonic/NEC/LG/Samsung/Benq/HP/FJS/Eizo og noen flere er de jeg har tilgang på.

 

For meg er det faktisk viktig at skjermen er *meget* god på farge og kontrast, og at baklyset er jevnt og behagelig. Sitter og glaner i kassa minst 8 timer daglig, og erfaringen tilsier at det da har litt å si :) Kontor-relatert er ikke det samme som at det ikke er så farlig med kvaliteten ;) Oppdateringshastighet betyr derimot veldig lite, bare jeg ser musepila når jeg flytter den. Jeg er villig til å bruke penger på å få en bra skjerm, selvsagt innenfor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar

Vel... alt er relativt. Jeg snakker ikke om at du skal kjøpe en skjerm som er dårlig på de overnevnte punktene, men at det ikke er videre prioritert.

 

Med virkelig bra sortnivå og fargegjengivelse snakker vi uansett grafiske skjermer som ikke er akkurat av den billige sorten.

 

Mellomleddet er vel antageligvis en LaCie Photon Vision II eller en modell fra NEC til 7-9k.

Lenke til kommentar

LaCien og 2080ux+ er så og sei same skjerm, mens 2070 er eg litt usiker på kva som ligg inni, den er tilpassa privatmarkedet (billigmarkedet) som alle xx70.

Men eg har ikkje fått kikka på denne skjermen så eg kan ikkje sei om det er bedre eller dårligare enn storebror og LaCien.

Lenke til kommentar

Skjermkjøp er viktig.

 

Jeg sitter aldeles for mye forran PC`en, og har derfor valgt å kjøpe kvalitet. De få ekstra tusenlappene synes jeg ikke betyr så mye, ettersom det er sine egne øyer det går utover. Jeg valgte en Eizo L-885, som nå er erstattet av en annen modell, og de er svinedyre, men vel verdt pengene spør du meg.

 

NEC er forresten også meget bra.

Lenke til kommentar

Når vi kjøpte inn skjermer til kontoret før jul hadde vi inne en ViewSonic, en Eizo og en LaCie. ViewSonic'en skilte seg klart ut med dårligste bildet / farger / svart-tone. Eizo'en var ørlite bedre enn LaCie men forskjellen var langt mindre enn forskjellen mellom ViewSonic og LaCie. LaCie på sin side er betydelig billigere, har det beste designet og såvidt jeg husker de beste innstillings-menyene.

 

Ifølge denne linken så er Nec og LaCie samme panel:

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11130&side=6

Endret av jinx72
Lenke til kommentar
Kontorbruk for meg betyr meget god visuell kvalitet, dvs. du skal kunne glane på skjermen i minst 8 timer uten å bli sliten i hodet :) Mange tolker generelt "kontorbruk" som "er ikke sååå nøye med kvaliteten".

Kommer jo veldig an på hva en gjør på "kontoret" da men... :)

 

Tror ikke du vil angre på å kjøpe 20" Dell skjermen. Siden den koster halvparten av Lacie og NEC for tiden, kan du heller kjøpe 2 :thumbup: Og nei, den er ikke "billig ræl" tross prisen. ("Billig ræl" er LG 20" til 2 lapper mer :tease: )

Lenke til kommentar
Kontorbruk for meg betyr meget god visuell kvalitet, dvs. du skal kunne glane på skjermen i minst 8 timer uten å bli sliten i hodet :) Mange tolker generelt "kontorbruk" som "er ikke sååå nøye med kvaliteten".

Kommer jo veldig an på hva en gjør på "kontoret" da men... :)

 

Tror ikke du vil angre på å kjøpe 20" Dell skjermen. Siden den koster halvparten av Lacie og NEC for tiden, kan du heller kjøpe 2 :thumbup: Og nei, den er ikke "billig ræl" tross prisen. ("Billig ræl" er LG 20" til 2 lapper mer :tease: )

Jeg vet ikke om du har giddet å lese tråden, men trådstarter har sagt klart ifra om at han ikke kan kjøpe dell-skjerm grunnet firmakjøp gjennom firmaets kanaler...

 

Trådstarter: Kjøp en LACIE, tror ikke du vil angre. Pappa har en slik på kontoret, og den er suveren! Har ikke sett så gode farger (jeg jobber ikke med farger da, finnes sikkert bedre men ikke til den prisen). Den er finfin!

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om du har giddet å lese tråden, men trådstarter har sagt klart ifra om at han ikke kan kjøpe dell-skjerm grunnet firmakjøp gjennom firmaets kanaler...

 

Trådstarter: Kjøp en LACIE, tror ikke du vil angre. Pappa har en slik på kontoret, og den er suveren! Har ikke sett så gode farger (jeg jobber ikke med farger da, finnes sikkert bedre men ikke til den prisen). Den er finfin!

 

Herr Brun

Skumlesning er noe dritt... :cry:

 

Men uansett, kjipt med et firma som har slike begrensninger, men når det er sagt, så lenge de betaler gjør det ikke noe :) Lacie skjermen er bedre enn Dell skjermene (selv om visse hevder det er samme panel i dem - Nec), det skal jeg ikke nekte for :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...