Gå til innhold

TES: Tips & hint til Morrowind

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg har nå bestemt meg for at jeg skal kjøpe Morrowind + alle tilleggspakker. Jeg er veldig glad i RPG, men er leeenge siden jeg har spilt det. Jeg har heller ikke mye erfaring med Morrowind, og vil derfor søke hjelp hos nettopp dere! Finnes det noen kjekke nettsteder hvor man kan få tips og hint til selve spillet? Da mener jeg ikke en walkthrough/guide/cheats, men rett og slett et sted hvor man kan få informasjon om selve spillet, de forskjellige rasene osv. Har DU noen nybegynnertips til meg? All informasjon og hjelp mottas med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er en veldig fin tråd det der, men:

Hva er egentlig forskjellen på fighter, tyv og trollmann? Kan man kun velge hva man vil være én gang? Hvordan kan jeg vite hvilke "attributes"" osv som er lurt å velge for min spillkarakter?

Skrevet

hva du velger til å begynne med har bare noe å si med utgangspunktet til karakteren din.

Når du bruker en type evner (f. eks løper) blir du flinkere til det (altså får flere skill-poeng). Dermed kan du godt begynne som en fighter for så å trene deg opp til å bli tyv hvis du har lyst til å løse oppdrag på en måten isteden.

Personlig liker jeg å være en fighter type karakter (denne gangen er jeg crusader tror jeg) siden det gir meg en god grunn til å gå rundt i tøff og skinnende rustning :)

spillet er jo ikke mer rollespill en du gjør det til selv ;)

Skrevet

Vel skills og slikt med omhu! Jeg ville spille stealth/thief men endte opp som mage! (viste ikke hva jeg valgte i førsten)

Det endte med at jeg måtte begynne helt på nytt. :(

Skrevet

Hvis du er nybegynner er det kanskje lettest med Fighter og Imperial.

Er ikke pro i dette spillet akkurat menmen, det var med den rasen jeg begynte.

Og fant ut at det ikke var så veldig vanskelig...

Skrevet (endret)

Hehe... første gangen jeg spilte, brukte jeg en kajiit... Visste ikke at det var vanskelighetsgrad på de forskjellige folka da engang... Men jeg syns spillet gikk glimrende uansett... Merka ikke om det var lett eller vanskelig... det var liksom bare...morrowind...

Endret av ZoneBlade
Skrevet
Hehe... første gangen jeg spilte, brukte jeg en kajiit... Visste ikke at det var vanskelighetsgrad på de forskjellige folka da engang... Men jeg syns spillet gikk glimrende uansett... Merka ikke om det var lett eller vanskelig... det var liksom bare...morrowind...

Vansklighetsgrad? på hvilken måte. Det har aldri jeg lagt merke til, bortsett fra at beast racene ikke kan ha sko og lukket hjelm.

Skrevet

Nå står jeg litt fast. Jeg skal finne en guild, og har fått en veianvisning. Jeg skal stå vest for Odai-elva og se opp mot tempelet. Deretter skal jeg gå opp og litt til høyre. Saken er at jeg ikke vet hvordan jeg skal navigere meg fram. Jeg finner ikke den guilden :( Noen tips?

Skrevet
Noen som vet om en smith/armorer eller andre med mye penger?

Så jeg kan selge skikkelig dyrebare ting.

Finnes ikke! :no:

Du kan jo prøve Creeper i Caldera. Han har 5000, men kjøper ikke hva som helst.

Skrevet

Da blir det å selge de fleste dyre våpnene og armor'ene til hun smith'en i Mournhold.

Btw, hva bruker man egentlig "Chameleon" til? "Ring of Surroundings"(se bildetråd) har den spell'en, er verd 12000.

Skrevet (endret)
Da blir det å selge de fleste dyre våpnene og armor'ene til hun smith'en i Mournhold.

Btw, hva bruker man egentlig "Chameleon" til? "Ring of Surroundings"(se bildetråd) har den spell'en, er verd 12000.

Den bruker du til å gjøre deg mer eller mindre usynlig (100 % er helt usynlig). Forskjellen på denne og på Invisibility er at du ikke blir synlig med en gang du gjør noe. Med denne kan du stjele i vei, det kan du ikke med Invisibility.

Endret av ProZaC
Skrevet (endret)

noken noob spørsmål er det bare multiplayer på morrowind? :)

eller bare singelplayer?:)

må man ha extrapakkene?(`kva er bedre?)

får du oppdrag av folk ?

er det stort område å bevege seg på?

Endret av izoren
Skrevet
noken noob spørsmål er det bare multiplayer på morrowind? :)

eller bare singelplayer?:)

må man ha extrapakkene?(`kva er bedre?)

får du oppdrag av folk ?

er det stort område å bevege seg på?

Ikke multiplayer til morrowind nei, som bethseda sa er ikke morriwind men for multiplayer. Hele poenget er å bygge din egen verden ;)

Man må ikke ha ekstrapakkene men det er så absolutt å anbefale!

Ja du får oppdrag av folk

Ja det er et veldig veldig stort område å bevege seg på, om du har "bevegd" deg over hele området så har du vert meget flink ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...