Gå til innhold

Asus 6800GT eller AX800XT ?.


Mazdoc

Anbefalte innlegg

Hvilket skjermkort bør eg kjøpe av disse to ?. :roll:

 

Asus 6800GT Pci-E 2995 kr.

 

Asus AX800XT Pci-E 3295 kr.

 

Hovedkortet eg vurderer å kjøpe er Asus A8N-SLI Deluxe, hvilket kort er best når det gjelder ytelse/støy.

 

:thumbup: Dette er som å velge mellom Jaguar og Aston Martin, ikkje enkelt.

 

Hva betyr i produktnr. på skjermkort TD/2DTV/2DT/2DHTV/TVD ???. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja er helt eing siden det ikke er vits med ein x800xt på et sli hk.

Et X800XT vil fungere akkurat like bra på et hovedkort med støtte for SLI som på hovedkort uten støtte for dette. Du vil derimot ikke kunne oppgradere med et tilsvarende skjermkort og utnytte SLI-muligheten dersom du velger X800XT.

Jeg ville helt klart valgt 6800GT!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen !!! :thumbup:

 

Takker for alle svar. Har no kjøpt meg Asus 6800GT PCIe på MPX til 2995;-kr. Eg syns skjermkortet er overraskende rimelig på MPX ????, kortet koster 600-1000;-kr meir på andre Nett-butikker, er det feilprising eller ??? :hmm: . Anbefaler kortet sterkt til den prisen.

 

Eg er spent på å prøve kortet, men først må eg oppgradere Pc'n min. Planen er å kjøpe CPU, hovedkort og minne 1-uka i Mai. :D

Lenke til kommentar

Hei !! :!:

 

Eg kjøpte mitt Asus 6800GT PCIe m."bundle" for 2995;- hos MPX for 13 dager siden, siste uka har MPX justert prisen opp til 3795;- for samme kortet. Det var ikkje tilbud på kortet når eg kjøpte det. Har MPX hatt "feilprising deluxe" i favør meg :thumbup: eller ??.

 

Eg legger merke til at 6800GT PCIe korta på prisguiden koster fra ca. 3300 og oppover og ved fritekstsøk fra ca. 2900;- og oppover. :roll:

 

Det er ikkje alle kort som står i prisguiden, so eg "anbefaler å snoke(fritekstsøke) litt før ein hogger til". :cool:

 

Dagens datajungelråd.

Lenke til kommentar
Du er ikke alene om å synes at skjermkortprisene har svaiet en del i det siste! I alle fall så gjorde du et greit kjøp. Jeg fikk kortet for ca 2,800 kr ink frakt. Eneste er at det støyer en del. Performance er jo nydelig! :)

Eg har ikkje fått testa kortet enda, for eg venter på resten av oppgraderings-delene. :nei: Det er grusomt å vente når eg har ei halv maskin liggende i deler, men eg overlever vel. Har høyrt og lest mykkje om dagens toppkort og STØY so eg har bestilt meg denne Zalman kjøleren som skal ha moderat støynivå og bra ytelse. :thumbup:

Lenke til kommentar
Du er ikke alene om å synes at skjermkortprisene har svaiet en del i det siste! I alle fall så gjorde du et greit kjøp. Jeg fikk kortet for ca 2,800 kr ink frakt. Eneste er at det støyer en del. Performance er jo nydelig! :)

Eg har ikkje fått testa kortet enda, for eg venter på resten av oppgraderings-delene. :nei: Det er grusomt å vente når eg har ei halv maskin liggende i deler, men eg overlever vel. Har høyrt og lest mykkje om dagens toppkort og STØY so eg har bestilt meg denne Zalman kjøleren som skal ha moderat støynivå og bra ytelse. :thumbup:

Før du bytter kjøler....sjekk at du ikke mister garantien ;)

 

Jepp, er kjipt å ha en halv maskin stående...har det selv..venter på HIS skjermkortene på netshop skal komme :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...