Gå til innhold

Ha mine dokumenter på annen partisjon enn Windows?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå installert Windows etter at jeg måtte formatere i går... Plagde litt at Mine dokumenter legger seg på C:, hvor jeg hadde tenkt å ha windows og programmer. Kan jeg flytte dette over på en annen partisjon nå etter at jeg har installert windows?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gjør man det om man ønsker at hele "Documents and settings" skal flyttes over til en annen partisjon? Outlook etc. lagrer jo mailer ++ i andre mapper som ikke påvirkes av at man flytter "Mine dokumenter"-mappa...

 

Tidligere når jeg har skullet flytte på dette så har jeg måttet leke meg i regedit...

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Har du XP Pro antar jeg at du kan kopiere den over et sted og gå inn i Datamaskinbehandling -> Lokale Brukere og Grupper -> Brukere -> [bruker] -> Profil -> Lokal bane

Legger til at jeg aldri har forsøkt det og aner ikke om det fungerer, så det er egentlig bare en teori.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt tilbake til denne tråden...

 

Jeg har akkurat installert XP home på nytt, og holdt på i to dager med installering og flytting det sedvanlige styret. Litt ekstra blir det pga flytting av dok. til og fra en bærbar som nekter å koble seg opp mot den stasjonære.

 

Var for gnien med partisjonen jeg har XP på, og vil derfor ha dokumenter på en annen partisjon.. Med musikk blir det fort litt plass...

 

Prøver å flytte over, men vil man da flytte funksjonen "mine Dokumenter" eller flytter man bare mappen? Det er jo ting som oppdateres hele tiden der, og det er mange programmer som linker seg opp mot mine dokumenter, slik som messenger og samtalelogger.. Mye styr å forandre på alt det..

 

Noen som har erfaringer her som kan komme til nytte?

Lenke til kommentar

Det er "hele funktionen mine dokumenter" som flyttes. Du vil ikke i det daglige mærke at mappen har hjemsted på et annet drev. De funksjoner som har bruk for "mine dokumenter" har ikke problemer med å finde den, selv om den er flyttet.

 

Det er altid det første jeg gjør, når jeg laver en nyinstallation. Greit å kunne gjemme alle data her, og så vite at de ikke blir berørt av nedbrudd eller virus. Derutover så er arbeidsgangen noe lettere på denne måten, istedet for å skulle "browse" seg fram til diverse drev og mapper.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...