Gå til innhold

Hvilket tegnebrett kan anbefales til logo/design ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter å trykket rundt på forumene og søkt litt, så finner jeg ikke noe om tegnebrett og derfor spør jeg her.. Hvis det er i feil del av forumet ber jeg om at mod flytter eller henviser meg til et annen kategori..

 

Uansett så er jeg ute etter et tegnebrett men vil ikke bruke flere tusenlapper på dette, så jeg lurer derfor på om de billige tegnebrettene er noe å satse på..?

 

Jeg skal bruke tegnebrettet da jeg synest at mus er lite egnet til å tegne meg en logo + litt redigering.. Ser jo at tegnebrettene spenner seg fra 350 kroner og opp til 5000,- og for mitt bruk så trener jeg ikke et til 5000,-. Vil gjerne høre anbefalinger av brett . Vil gjerne høre om det billigste brettene duger eller om dere har en anbefaling..

 

Er dette bedre å bruke enn mus ???

 

Takker for alle tilbakemeldinger og svar jeg kan få :)

 

Rscue

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisene avhenger, så vidt jeg forstår, av størrelsen på den trykkfølsomme platen og oppløsning på denne. Jeg har et tegnebrett av typen Wacom Volito, og det duger til mitt bruk. Jeg har sett en del anbefalie Graphire-tegnebrettene, så kanskje det kan være en idé å se nærmere på disse? Til rundt tusenlappen får du et bra tegnebrett med trykkfølsomt område i A5-størrelse. Jeg tror dette vil være et godt kjøp.

 

Om det er bedre enn å bruke mus? Tja, du slipper jo belastningsskadene som du blir påført ved overdreven bruk av mus. Jeg har kastet musen fullstendig, og ser ingen problemer med å bruke tegnebrettet som eneste pekeenhet.

Lenke til kommentar

Takker for anbefalingen..

 

Ser dog at forskjellen mellom volito og graphire er at graphire har noen knapper som kan programmeres og at med graphire så er det med en mus i tillegg.

 

Så jeg tror jeg går for en volito jeg, ser at de får gode kritikk på pc world norge..

 

Er det noen andre som vet med sikkerhet at dette er forskjellen mellom disse brettene..

 

Mvh

RScue

 

edit: er det forresten en scroll hjul på volito ??

Endret av rscue
Lenke til kommentar

Vel, så lenge du kjøper noe fra Wacom kan du ikke gå feil. Selv om du kjøper den billigste, så lærer du noe og kan siden kjøpe en bedre. For profesjonelt bruk er minimum Wacom Intous A5 brett.

 

MEN

 

Logoer tegnes svær svært svært sjelden. De konstrueres i vektor tegne programmer. Du kan tegne en form og struktur som er en idee om rettningen du vil gå i, men siden en logo skal brukes på så utrolig mange forskjellige måter, så må de bygges på en måte som tilrettelegger dette.

 

Tegnebrett brukes mye mer til å tegne og male digitalt, eller som ren muse erstattning for de med muse arm.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Takker for alle svar..

 

 

Skal primært bruke det til litt tegning og jeg er en amatør så jeg tror jeg går for det billigste wacom brettet, blir jeg fenget så kan jeg oppgrader senere.. Kommer også til å bruke brettet som en erstatning av musen..

 

Rscue

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...