Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

3 feil, trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

Det er 3 forskjellige feil med dataen min :( nå, som jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse:

 

1. Windows Starter veeeeeldig tregt. Bildet som kommer når du starter opp og den grønne(WinXP Home) loadingbaren vises, tar ca 1min 30sek, noe som er veldig langt i forhold til de ca 5-6 sek som jeg hadde før og som er normalt. Loadingbaren fryser også av og til.

 

2. Helt uten videre når jeg er i Windows, så komme denne bluescreenen opp bluescreen.jpg (laget en kopi av bluescreenen, ettersom det ikke går an å ta screenshot)

Jeg vet at det har noe med at jeg innstallerte driverene til BCS Bluetooth Dongle Version 1, men jeg fjernet dem igjen.

 

3. Når jeg prøver å fikse problem 2 med å bruke System Restore, så kommer det bare opp en melding i System Restore om at ingenting er forandret og at den ikke klarte å gjenopprette til sist Restore Point.

 

Hva kan jeg gjøre?

Takker for alle svar og all hjelp! ;)

 

EDIT: Legger til at jeg nettopp har formatert, i et forsøk på fikse problem 1.

Maskinvaren min er:

Gigabyte HK

Sapphire Radeon 9800 PRO UE

Intel Pentium 4 2,0 GHZ

HD1: WD 200 GB

HD2: en eller annen 80 GB

896 MB Ram (128+256+512)

Windows XP Home Edition SP1

Endret av MaggiMD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan testet du dem?

Jeg tok 2 ut og startet dataen med en og en.

 

I dataen:--------Tatt ut:

128-------------- 256 og 512

256-------------- 128 og 512

512-------------- 256 og 128

 

Dataen startet og funket med hver av brikkene.

Endret av MaggiMD
Lenke til kommentar

Uavhengig av RAM her så kan det tilføyes at "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" ofte kommer som en melding idet windows avslutter akutt. Denne feilmeldingen kan faktisk tyde på alt fra for høy temparatur, til enkle feilkonfigurasjoner mot I/O felter. Det virker som systemet i praksis avslutter av sikkerhetsgrunner før det har hatt tid til å spesifisert feilen.

Endret av LYStGASS
Lenke til kommentar

Meldingen du spesifiserer er som regel relatert til drivere, feil på hardware, eller som tidligere foreslått, minne.

 

Du skriver at du har fjernet driverene til Bluetooth dingsen din. Hvordan gjorde du det? Er du sikker på at alle filene og registry nøklene er borte?

 

Siden du selv foreslår at dette forårsaket feilen din ville jeg satset på at det var rester av driveren som henger igjen. Uansett skader det aldri å sjekke minnet med MemTest...

 

--

Rozon

Lenke til kommentar
Javel. Du tar ut to av brikkene og maskinen fungerer. Men når du har i alle tre fungerer den ikke? Spør du meg så høres det ut som om problemet er med brikkene.

 

Ta ut 128 brikken, og se om maskinen fungerer med de to resterende.

dataen funker med alle brikkene også.

 

Jge fjernet driverene i Add or Remove Software.

Hvor kan jeg laste ned MemTest ?

Lenke til kommentar

2. Helt uten videre når jeg er i Windows, så komme denne bluescreenen opp http://www.geocities.com/maggimd3000/bluescreen.jpg (laget en kopi av bluescreenen, ettersom det ikke går an å ta screenshot)

Jeg vet at det har noe med at jeg innstallerte driverene til BCS Bluetooth Dongle Version 1, men jeg fjernet dem igjen.

Hei,

 

Jeg hadde akkurat det samme problemet tidligere, jeg fant til slutt ut at årsaken var en trådløs mottaker jeg hadde koblet i en av USB portene, tror den egentlige årsaken var at jeg har 1.0 USB og mottakeren krevde egentlig 2.0

 

Etter jeg lastet ned Service Pack 2 til windows ble jeg helt kvitt problemet, har ikke fått det på nytt en eneste gang.

 

Så dersom du ikke har innstallert service pack 2 enda, kan du jo prøve det og se om det virker.

Endret av Vannplaneten
Lenke til kommentar

Når du quoter andre bilder, bør du fjerne IMG og /IMG på hver sin side av bilde-linken, da bilr det bare en link, og man slipper dobbelt opp av bilder, som kan være veldig unødvendig. Trykk på Edit i posten din over og fiks dette, så har du lært det :thumbup:

 

 

MaggiMD: Har du kjørt noe memtest og fått sjekket RAM-brikkene dine grundig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...