Intempestus Skrevet 15. april 2005 Forfatter Skrevet 15. april 2005 /equip Shirt of Flaming "da burde du kanskje ikke velge et hack 'n slash mmorpg da... " - Jo... På RP-servere er det lagt til rette for rollespill. Å la seg rive med og komme med rolletolkninger som bryter med spillets grenser er bare med på å berike spilleopplevelsen for deg selv og andre. Det finnes nok av folk som aldri chatter, emoter eller gjør noe annet som et tegn på at de er klar over at det er andre folk som sitter bak toon'sene man ser i spillet. "Det er som jeg sa tidligere en ekstremt liten gruppe som gidder å bedrive disse dagligdagse tingene foran en pc, istedenfor å gjøre det i virkeligheten." - Å ja? Hva med Sims-spillene? Ganske mange som spiller dem. Tror at markedspotensialet for den typen spill jeg vil ha er større enn du tror. "Å sitte hele dagen i ett spill og gjøre ting som du kan gjøre i virkeligheten i steden er jo rett og slett bortkastet tid og veldig kjedelig..." - Igjen må jeg vise til de mer enn ti menneskene som er hekta på Sims. "At folk har lyst til å bruke flerfoldige timer på å utvikle en virtuell ferdighet, som er fullstendig ubrukelig i virkeligheten, er for meg ganske meningsløst. Jeg spiller spill bare på pur underholdning." - Så du bruker enchanting på redskapene dine i virkeligheten eller? Eller du kanskje har bruk for ferdigheten 2-handed axe når du er på shoppingtur? "Siden du spiller på RP-server og etterlyser de tingene her så vil jeg foreslå at du begynner med laiv." - Er veldig kjent med konseptet. Laiver fra tid til annen. Er det en ting jeg blir jævlig lei av på disse forumene så er det folk som skriver: Hvis du mener det så burde du <insert random bullshit here>. "Om du vil leve ett fredlig liv i WoW så bør du ikke være warrior, warrior skal jo stort sett lemleste alt de ser, pluss litt til." - Å? I motsetning til f.eks. prester som aldri behøver å drepe noe? "Det høres i mine ører ganske sykt ut, skaff deg en RL familie i stedet." - Jeg har en. Men tenk om jeg ikke hadde vært kjønnsmoden... Hva skulle jeg gjort da? /eqiup Shirt of Understanding and Love
gamer73 Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 hehe et morsomt men ikke så dumt poeng trådstarter. Noen viller sikekrt syntes det var gøy med fredelige løsninger, men jeg tror at flertallet ikke ville syntes at det var spennende nok. Og da kan man ikke forventer at Blizzard skal bruke penger på å programmere noe for "the choosen few". Selv er jeg nok blandt dem som ikek vil ha en fredelig løsning på ting. Dette er et spill som basserer seg på et krigs-scenario. Og krig har alltid fasinert oss mennesker...om ikke selv å kjempe i en nødvendigvis..men å kunne late som..leve seg inn i et slikt scenario. I hvertfall har jeg mange ganger drømt om å ha vært soldat under ww2 og vietnamkrigen. Men det er det vi har spill for. Så kan man leve ut sine fantasier der...slike fantasier som man på ingen måte vil realisere i virkeligheten. Når det er sagt prøver jeg alltid å spille mest mulig god. Jeg spiller aldri spill som carmagadon osv..hvor drap av sivilie er målet i spillet. Men du har et godt poeng. Dem kunne godt lagt det inn i spillet. Men forvent ikke at Blizzard skal gjøre det...for det blir et rent taps-prosjekt fra deres side.
Intempestus Skrevet 15. april 2005 Forfatter Skrevet 15. april 2005 Takk gamer73! Vet ikke om markedet for "min" type spill er så begrenset som du tror. Min ydmyke mening er at markedet er formet av spillutviklerne - som igjen er formet av investorene. De med penga vil ha mer penger. Satsing på kontroversielle idéer en usikker investering, og derfor ikke så fristende. Spillbransjen indoktrinerer vår smak i uant grad. Men DET er et tema for en annen tråd...
Roberticus Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Jeg står for det jeg har sagt. Men hvordan du ønsker å rollespille din person er ikke min sak i det hele tatt. Jeg bare påpekte at jeg syntes det var selvmotsigende å spille en passifistisk warrior. Mitt innlegg nr 2 var ikke myntet på deg (OP) men på et senere innlegg. WoW er en verden ødelagt av konflikt der de dominerende rasene kjemper om herredømme og sin plass i verdenen. Etter min mening bør rollespilling baserer først og fremst i spillets historie og mytologi, og ikke ut fra rent personlige synspunkter. Om man ønsker å være en fredelig person som ikke gjør noen fortredd så kan du jo så absolutt gjøre det i WoW. Men da er det nok andre spill som er "bedre" til slike sysler. Hva du gjør med/i den tidsperioden du betaler Blizzard for å spille WoW har hverken jeg eller noen andre noe som helst med. Du betaler, du bestemmer.
Aiven Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 /equip Shirt of Flaming "da burde du kanskje ikke velge et hack 'n slash mmorpg da... " - Jo... På RP-servere er det lagt til rette for rollespill. Å la seg rive med og komme med rolletolkninger som bryter med spillets grenser er bare med på å berike spilleopplevelsen for deg selv og andre. Det finnes nok av folk som aldri chatter, emoter eller gjør noe annet som et tegn på at de er klar over at det er andre folk som sitter bak toon'sene man ser i spillet. "Det er som jeg sa tidligere en ekstremt liten gruppe som gidder å bedrive disse dagligdagse tingene foran en pc, istedenfor å gjøre det i virkeligheten." - Å ja? Hva med Sims-spillene? Ganske mange som spiller dem. Tror at markedspotensialet for den typen spill jeg vil ha er større enn du tror. "Å sitte hele dagen i ett spill og gjøre ting som du kan gjøre i virkeligheten i steden er jo rett og slett bortkastet tid og veldig kjedelig..." - Igjen må jeg vise til de mer enn ti menneskene som er hekta på Sims. "At folk har lyst til å bruke flerfoldige timer på å utvikle en virtuell ferdighet, som er fullstendig ubrukelig i virkeligheten, er for meg ganske meningsløst. Jeg spiller spill bare på pur underholdning." - Så du bruker enchanting på redskapene dine i virkeligheten eller? Eller du kanskje har bruk for ferdigheten 2-handed axe når du er på shoppingtur? "Siden du spiller på RP-server og etterlyser de tingene her så vil jeg foreslå at du begynner med laiv." - Er veldig kjent med konseptet. Laiver fra tid til annen. Er det en ting jeg blir jævlig lei av på disse forumene så er det folk som skriver: Hvis du mener det så burde du <insert random bullshit here>. "Om du vil leve ett fredlig liv i WoW så bør du ikke være warrior, warrior skal jo stort sett lemleste alt de ser, pluss litt til." - Å? I motsetning til f.eks. prester som aldri behøver å drepe noe? "Det høres i mine ører ganske sykt ut, skaff deg en RL familie i stedet." - Jeg har en. Men tenk om jeg ikke hadde vært kjønnsmoden... Hva skulle jeg gjort da? /eqiup Shirt of Understanding and Love Veldig genialt (og jeg mener det) helt til kommentaren til folk som ikke er kjønnsmodne. Liker ideen din jeg, hadde vært kult med et slikt spill i fantasy verdenen. Grunnen til at det ikke finnes er nok, som noen har pekt på, at det er få som tør å satse nytt i spillbransjen.
Aiven Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Jeg står for det jeg har sagt. Men hvordan du ønsker å rollespille din person er ikke min sak i det hele tatt. Jeg bare påpekte at jeg syntes det var selvmotsigende å spille en passifistisk warrior. Mitt innlegg nr 2 var ikke myntet på deg (OP) men på et senere innlegg. Selvmotsigende karakterer er jo noen av de morsomste å rollespille da!
Roberticus Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Hehe joda, og folk er jo strengt tatt ganske selvmotsigende i virkeligheten også. Whatever makes your day worthwhile...
Roberticus Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Jeg fikk foresten utrolig mye pepper av mine medspillere da vi spilte Return to the Temple of Elemental Evil (pen & paper rollespill). Jeg spilte da en utrolig brutal Lawful Good fighter som var temmelig hard med de harde. Det var liksom min rolletolkning. Poenget mitt der var ganske enkelt å vise at "gode" personer ofte utfører handlinger som isolert sett er ganske uhyrlige fordi de er overbevist om at deres handling er til det beste for fellesskapet. Man kan godt trekke paraleller til dagens verdensbilde og USA's krigføring. De mener de er "the good guys", mens store deler av resten av verden mener det stikk motsatte.
gamer73 Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Vet ikke om markedet for "min" type spill er så begrenset som du tror. Min ydmyke mening er at markedet er formet av spillutviklerne - som igjen er formet av investorene. De med penga vil ha mer penger. Satsing på kontroversielle idéer en usikker investering, og derfor ikke så fristende.Spillbransjen indoktrinerer vår smak i uant grad. Men DET er et tema for en annen tråd... ja hehe. Når jeg mente at markedet var begrenset for "din" type spill så mente jeg ikke nødvendigvis spillverden i seg selv. Jeg mente heller at markedet for "din" type spill kanskje er noe begrenset i selve WoW. Det er jo mange som spiller det fredelige sims også Om jeg skal få si min mening så spiller ikke du er passifist-warrior. Du spiller en warrior som tenker litt over hva du dreper. Og det er lov, ikke noe som helst galt i det.
gamer73 Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Man kan godt trekke paraleller til dagens verdensbilde og USA's krigføring. De mener de er "the good guys", mens store deler av resten av verden mener det stikk motsatte. Joda hehe...dem kan kalle seg hva dem vil. Det betyr mindre for meg. For meg er det ikke noen som er spes god eller spes ond. Man kriger ut fra egen samvittighet og penger. Når det er sagt så er jeg i den formening at penger faktisk er grunn nok til å starte en krig. Sørgelig nok, men slik verden er, hvor penger styrer det meste, så kan jeg "leve med" en økonomisk krig som noe jeg godtar. Jeg sier ikke at jeg godtar en krig for økonomisk vinning, jeg mener at jeg godtar en krig som bygger på å opprettholde stabilitet i verdensøkonomien og beholde status q. Og om jeg holder med USA i den krigen så er det pga nettopp dette. Jeg har aldri trodd på annet enn at den krigen er en olje-stabilitet-krig, men det er nok for meg til å støtte USA's side i konflikten.
-=Toasted=- Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 (endret) "ikke så mange rollespill folk her nei... synes det er en god ide jeg, det finnes liksom ikke noen sånne spill" Den synes jeg var litt vel frekk... Rollespilling krever rolle-tolkning og hvis du innbiller deg at rollespilling er en pasifist-greie så er du dessverre litt på tyttebær-tur i hodet ditt. For all del, du kan rollespille akkurat som du selv vil (det er jo det som er så glimrende med rollespill). Du har jo alle mulige verktøy for å være pasifist i WoW også. At du har en Attack knapp er jo ikke noe hinder. Du utøver jo din pasifistiske rolle nettopp ved å IKKE bruke den. At du tusler rundt som en svekkling og fattiglus må du også bare akseptere. Du blir ikke steinrik og mektig i den virkelige verden heller uten å være en kynisk drittsekk som utnytter alt og alle til din egen fordel. Men for all del...lag deg gjerne et ditt eget online-rollespill (chat-baset?) hvor du kan utøve dine passifistiske sider og bygge ditt eget utopiske carebear-imperium. Har du problemer med sinnet ditt? Du virker litt sint. anywaaaay.. Var vel ingen som sa at rollespilling måtte være non-slaughter, for all del jeg har spilt år med D&D CoC Vampire (pen&paper alle selvfølgelig) osv fra jeg var ca11-12 er nå 21.. og jeg har vel vært den med flest liv på samvittigheten der uansett.. ser ikke hvorfor folk som ikke vil springe rundt og slakte hele dagen skal måtte gjøre det for å få noe framgang. vil man heller sitte og strikke, så gi mannen litt garn! Endret 15. april 2005 av -=Toasted=-
Fnix Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Høres ut som trådstarter vil spille SWG hvor du så å si kan 'danse' deg til toppen..
Intempestus Skrevet 15. april 2005 Forfatter Skrevet 15. april 2005 (endret) *sukk* "Om jeg skal få si min mening så spiller ikke du en passifist-warrior." Nei... Jeg spiller som jeg sa: En fredelig warrior. Hvor kom dette pasifist-stempelet fra? Fredelig er ikke det samme som pasifist. (Edit: Danse seg til toppen? Mener du Star Wars-spillet?) Endret 15. april 2005 av Intempestus
Kirikiri Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 SWG = Star Wars Galaxies. Så ja, Star Wars-spillet. KK
Olawl Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 (endret) [Fjernet] Endret 15. april 2005 av b-kæk
Aiven Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 "ikke så mange rollespill folk her nei... synes det er en god ide jeg, det finnes liksom ikke noen sånne spill" Den synes jeg var litt vel frekk... Rollespilling krever rolle-tolkning og hvis du innbiller deg at rollespilling er en pasifist-greie så er du dessverre litt på tyttebær-tur i hodet ditt. For all del, du kan rollespille akkurat som du selv vil (det er jo det som er så glimrende med rollespill). Du har jo alle mulige verktøy for å være pasifist i WoW også. At du har en Attack knapp er jo ikke noe hinder. Du utøver jo din pasifistiske rolle nettopp ved å IKKE bruke den. At du tusler rundt som en svekkling og fattiglus må du også bare akseptere. Du blir ikke steinrik og mektig i den virkelige verden heller uten å være en kynisk drittsekk som utnytter alt og alle til din egen fordel. Men for all del...lag deg gjerne et ditt eget online-rollespill (chat-baset?) hvor du kan utøve dine passifistiske sider og bygge ditt eget utopiske carebear-imperium. Har du problemer med sinnet ditt? Du virker litt sint. Når jeg er så sint, pleier jeg å ta meg en tur på do med et "manneblad"
SilverCRX Skrevet 16. april 2005 Skrevet 16. april 2005 Jeg fikk foresten utrolig mye pepper av mine medspillere da vi spilte Return to the Temple of Elemental Evil (pen & paper rollespill). Jeg spilte da en utrolig brutal Lawful Good fighter som var temmelig hard med de harde. Det var liksom min rolletolkning. Poenget mitt der var ganske enkelt å vise at "gode" personer ofte utfører handlinger som isolert sett er ganske uhyrlige fordi de er overbevist om at deres handling er til det beste for fellesskapet. Man kan godt trekke paraleller til dagens verdensbilde og USA's krigføring. De mener de er "the good guys", mens store deler av resten av verden mener det stikk motsatte. Høres ut som Chaotic Good var mer din spillestil akkurat der Men on topic: Savner selv mye av det trådstarter snakker om. Nå er tross alt WoW et rollespill, selv om 99,9% av spillerne er fullstendig likegyldig til rollespilldelen. Syns godt at Blizzard kunne lagt til innhold som gjorde at de som vil slappe av litt med en runde WoW kunne gjøre det. Mao, noe som ikke er relatert til verken gull, xp eller equipment. Snøballkrigene som pågikk i juletider var et fint eksempel på slikt. Bare så synd at det ikke har vært noe lignende siden. Syns det er bra at folk tolker sine chars litt utenom standardene. Tenkte selv på å rulle en fredelig tauren (en slags dr. Dyregod) som var VELDIG kresen på hvilke oppdrag han skulle påta seg. F.eks ikke gå med på quest der man måtte drepe beasts. Herbalism er en selvfølge i en slik char, gjerne kombinert med tailoring. For en warrior.. Først da snakker man RPG imo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå