Gå til innhold

Fjerne "amerika" sensuren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et nyss her om dagen at det går an å fjerne den idiotiske sensuren i chatten slik at men kan skrive "SHIT" (fy-fy ord??) uten at det blir #@%&....

Det er så utrolig irriterende å ikke få uttrykke det du føler der og da uten å måtte huske på å skrive "FUKK" eller "S.HIT" eller lignende.

Noen som vet dette?? Fatter ikke at noen har kommet på at dette kan være støtende for noen...

Minner litt om The Osbourne på TV der det høres ut som det gamle prøvebilde på NRK --> BIIIIIIIIP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det filteret er ganske vittig jeg. Det ble enda morsommere når Blizzard implanterte chat-bubbles :p

Men syns det er greit at folk får velge om de vil ha det eller ei.

Skrevet

Jeg bruker det filteret bevisst jeg. Slik at jeg skriver inn [insert fyfy ord her] i norsk chat også istedet for norske fyfyord som ikke blir sensurert.

Uansett vil det ikke hjelpe din frustrasjon og fjerne filteret, ettersom andre likevel vil få sensurert dine fyfyord.

Ler bare når jeg ser folk skrive inn fukk og lignende med miks av tegn og greier for å få lov til å banne litt. Det blir for dumt. Lær heller litt nettikette.

Skrevet
Jeg bruker det filteret bevisst jeg. Slik at jeg skriver inn [insert fyfy ord her] i norsk chat også istedet for norske fyfyord som ikke blir sensurert.

Uansett vil det ikke hjelpe din frustrasjon og fjerne filteret, ettersom andre likevel vil få sensurert dine fyfyord.

Ler bare når jeg ser folk skrive inn fukk og lignende med miks av tegn og greier for å få lov til å banne litt. Det blir for dumt. Lær heller litt nettikette.

ojojoj.. det var litt av et forbilde det.... der var du jammen flink, du jobber sikkert som barnehagetante på ukedagene også? når du har fri fra søndagsskolen?

Skrevet

Jeg er en følsom sjel. Jeg er så UTROLIG glad for dette filteret. Det kommer så mye skit ut på kanalene fra folk som ikke klarer å beherske seg i utgangspunktet, at det er like greit å bare får (%¤)(/ hver gang folk ikke klare å styre seg.

Kirikiri

Skrevet

ojojoj.. det var litt av et forbilde det.... der var du jammen flink, du jobber sikkert som barnehagetante på ukedagene også? når du har fri fra søndagsskolen?

hehe, nei kjære hobbyflamer...

Men det er greit å ta litt hensyn også. spesielt i general chat. Ikke alle som setter pris på banninga di, lillegutt.

Skrevet

Bravo xmasB... Blir så frustrert over drittunger som ikke forstår at ikke alle vil ha chat full av styggheter... det er omtrent de samme som ikke forstår hvorfor man bare skal snakke engelsk i general chat også.. :/

Skrevet
:yes: , der tror jeg du traff spikeren på hodet Mr.Lee. Det verste er at dem ikke skjønner det heller når folk ber dem stoppe. Begynner bare å syte og klage og trekke frem ytringsfrihet, at vi bare kan overse det osv. Oppfører seg som barn i trassalderen!
Skrevet (endret)

Ro deg heller ned litt du og kos deg med den advarselen du nettopp fikk. Når du blir stor skjønner du sikkert at det er mer mellom himmel og jord enn i barneskolen.

Endret av el-asso
Skrevet (endret)

Ro deg heller ned litt du og kos deg med den advarselen du nettopp fikk. Når du blir stor skjønner du sikkert at det er mer mellom himmel og jord enn i barneskolen.

Edit;

Endret av laff84
Skrevet

syntes slik sensur blir litt teit jeg. Folk må få snakke som dem vil, så lenge dem ikke går aktivt inn for å plage noen. Selv banner jeg mye i min daglige tale og i wow. Er bare en del av språket det. Nesten bare pansjonister som blir støtt av banning nå for tiden, og dem er jo "på vei ut".

Har bare tatt det til etterretning en gang og sluttet. Det var når jeg konstant brukte jesus christ i en arbeidssituasjon hvor jeg og to andre jobbet sammen. Han ene sa at jeg helst ikke skulle missbruke guds navn. OK, sa jeg men glemte det fort...Så fikk jeg vite at fyren hadde vært skarpskytter i en sørafrikansk spesialstyrke og med liv på samvittigheten. Skal si undertegnende holdt kjeften sin godt igjen etter det hehe...var nesten redd han skulle drepe meg.

Skrevet

Jeg synes systemet med sensur er ypperlig. Det gjør at folk som ønsker å slippe å høre banning kan la det stå på, mens vi som har en mer vulgær utrykksform kan skru det av. Det er også godt å vite at en, om en glemmer seg bort og skriver noe stygt også utenfor partychat eller whisper, neppe blir jult opp, siden folk som misliker kraftutrykk slipper å få det slengt i trynet.

Skrevet

joda..du har forsåvidt rett i det, men mennesker som har på dette filteret kan gå glipp av en del viktige ord. Filteret er på den svært svært strenge siden.

Skrevet
syntes slik sensur blir litt teit jeg. Folk må få snakke som dem vil, så lenge dem ikke går aktivt inn for å plage noen. Selv banner jeg mye i min daglige tale og i wow. Er bare en del av språket det. Nesten bare pansjonister som blir støtt av banning nå for tiden, og dem er jo "på vei ut".

Har bare tatt det til etterretning en gang og sluttet. Det var når jeg konstant brukte jesus christ i en arbeidssituasjon hvor jeg og to andre jobbet sammen. Han ene sa at jeg helst ikke skulle missbruke guds navn. OK, sa jeg men glemte det fort...Så fikk jeg vite at fyren hadde vært skarpskytter i en sørafrikansk spesialstyrke og med liv på samvittigheten. Skal si undertegnende holdt kjeften sin godt igjen etter det hehe...var nesten redd han skulle drepe meg.

"folk må få snakke som dem vil, så lenge dem ikke går aktivt inn for å plage noen" - du har ikke tenkt over at banning faktisk plager endel, gjerne folk som ikke er pensjonister også (forøvrig tror jeg vi er sikret en rimelig stødig rekruttering til pensjonisttilværelsen, så det er nok ikke på vei ut ;) ) - noe du viser gjennom eksempelet med Jesus Christ.

Hvis det må skarpskyttere til før du innser at banning faktisk støter endel mennesker så sier vel det kanskje like mye om din språkbruk og innlevelse som det sier om slike filtre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...