Gå til innhold

Toledo døpes Athlon 64 X2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, MYSTERY SOLVED!! SE her!!!!!

STUDER SKJEMA! Fy f**n eg glede meg framover!!

 

merkelig 2stk 3500+, både på "venice" og "san diego" på samme speed. Men den "san diego" 3500+ har jo bare 512KB cache ergo "san diego" 3500+ ="venice" 3500+

 

 

EDIT: Kan jo ta denne linken med en klype salt eller to, siden det ikkje er AMD som har bekreftet dette roadmap'et. Fant linken via XS forumet.

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Dette er en screenie som eg fant på et forum. Det var bare 1 bildet som var releasa, så troverdigheten på bildet er kanskje ikke helt til å stole på. Så ta det med en klype salt..

 

merkelig at FX-53 slo 3.73EE, er dette fordi scoren er uten HT, eller ?

post-107-1113744923_thumb.jpg

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Her er direktelink til kilden:

http://www.elitebastards.com/#news9950

It isn't very often something truly, 100% exclusive and drool-worthy drops into my mailbox here, but today just happens to be one of those days - I can now present to you what is (To my knowledge) the first benchmark of a desktop dual-core AMD processor!

 

The test I have data for is CineBench 2003's CPU test, which is one of those rare benchmarks which can make use of multiple CPUs and thus shows a dual core part in its best light. For comparison, we can see how an Athlon64 X2 4800+ fares against a single core Athlon FX-53, as well as two Intel Extreme Edition Pentium parts, including the dual core 840 CPU. Check out the scores below!

 

cinebench.jpg

 

From this, it certainly looks as if the dual-core equivalent of the Athlon64 will carry on the legacy handed on to it by its single-core predecessor. Dont forget, this X2 4800+ part appears to be outstripping a Pentium Extreme Edition, never mind Intel's more mainstream Pentium D dual core CPUs.

Resultatene virker autentiske nok og tallene korresponderer bra med det Hexus har testet her:

http://www.hexus.net/content/reviews/revie...nVybF9wYWdlPTg=

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Legg merke til at Hyperthreading står som enablet.

Mer om dette her: http://www.x86-secret.com/?option=newsd&nid=870

 

So, It seems that AMD chose to activate the "HyperThreading" bit on those  Athlon 64 Desktop CPUs in order to profit from optimizations already done by many programmers for HyperThreading technology.

 

Så var det dette med å svelge kameler :p

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
So, It seems that AMD chose to activate the "HyperThreading" bit on those  Athlon 64 Desktop CPUs in order to profit from optimizations already done by many programmers for HyperThreading technology.

 

Så var det dette med å svelge kameler :p

Jepp la merke til dette eg også, men nå har vell AMD implementert flere ting INTEL har laga før i tiden også. AMD har vell aldri lagt skjul på det slik som Intel har gjort da de brukte 64-bits instruksjonen til AMD og gjorde litt om på de og kalte de noe nytt.

Men har AMD offisielt sagt at de støtter HT ?

Lenke til kommentar
SuperPi resultat:

Bruker bare en kjerne da, men likevel dårligere enn jeg hadde forventet.

Jepp, greier faktisk å slå denne med min blodklokket xp-m på 2,6Ghz.

da er vi minst 2 ihvertfall. jeg hadde min XP-M på mellom 2.6 og 2.7Ghz en plass, er en stund siden så jeg husker ikke nøyaktig. men ihvertfall mellom der en plass og jeg klarte bedre enn det der...

Lenke til kommentar

Tja, AMD har muligens lagt til støtte for SMT (Simultaneous MultiThreading) på sine dobbelkjerne-prosessorer men det betyr nødvendigvis ikke at det er implementert på nøyaktig samme måte som Intels HyperThreading. For alt vi vet så kan det også være snakk om en feilgjenkjenning der programmene forveksler SMP med SMT.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Tja, AMD har muligens lagt til støtte for SMT (Simultaneous MultiThreading) på sine dobbelkjerne-prosessorer men det betyr nødvendigvis ikke at det er implementert på nøyaktig samme måte som Intels HyperThreading.

 

Mulig det,men hvorfor prøve å "dekke" over det da dette i så tilfelle blir akkurat det samme som Intel gjorde med 64-bits instuksjonen, men da var det plutselig stor ståhei her :whistle:

Skjønner egentlig ikke vitsen med å krangle om slike ting, personelig ser jeg det som en fordel at de låner mest mulig av hverandre, så får de heller kalle det hva de vil .

Lenke til kommentar
hvorfor prøve å "dekke" over det da dette i så tilfelle blir akkurat det samme som Intel gjorde med 64-bits instuksjonen, men da var det plutselig stor ståhei her :whistle:

Skjønner egentlig ikke vitsen med å krangle om slike ting, personelig ser jeg det som en fordel at de låner mest mulig av hverandre, så får de heller kalle det hva de vil .

Er forsåvidt enig, men en ting som eg synes er tåpelig er når låner noe også kaller de ( AMD eller INTEL ) for noe annet. Skal du låne noe, så kan en vel bruke det orginale navnet. Tåpelig å kalle et eple for en pære.. :p

Lenke til kommentar
Legg merke til at Hyperthreading står som enablet.

Mer om dette her: http://www.x86-secret.com/?option=newsd&nid=870

 

So, It seems that AMD chose to activate the "HyperThreading" bit on those  Athlon 64 Desktop CPUs in order to profit from optimizations already done by many programmers for HyperThreading technology.

 

Så var det dette med å svelge kameler :p

For meg ser det bare ut som om dualcore CPUene er gjort HT kompatible for å utnytte seg av optimaliseringene for HT. En fordel med det er at det kan kjøre Windows XP Pro med to dualcore Opteron fordi den bare registrerer to fysiske kjerner enda det er fire (XP Pro støtter kun to fysiske). Dette er ikke nødvendigvis det samme som HT hvis det kjøres over begge kjernene, bare at den lurer OS til å tro det kun er en fysisk kjerne i stedet for to. Dette burde iallefall stemme hvis alle dualcore CPUene til AMD er gjort HT-kompatible (ikke dermed sagt at det er HT de har).

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
hvorfor prøve å "dekke" over det da dette i så tilfelle blir akkurat det samme som Intel gjorde med  64-bits instuksjonen, men da var det plutselig stor ståhei her  :whistle:

Skjønner egentlig ikke vitsen med å krangle om slike ting, personelig ser jeg det som en fordel at de låner mest mulig av hverandre, så får de heller kalle det hva de vil .

Er forsåvidt enig, men en ting som eg synes er tåpelig er når låner noe også kaller de ( AMD eller INTEL ) for noe annet. Skal du låne noe, så kan en vel bruke det orginale navnet. Tåpelig å kalle et eple for en pære.. :p

Greit nok, men ser jo at det er slik innenfor mange virksomheter.

Ta feks hvitevarer, der samme kjøleskap laget på samme fabrikk kan ha 4-5 forskjellige merkenavn og der hvert av merkene tar dette for sitt produkt og reklamerer hvor mye bedre deres er i forhold til de andre, dette selv om de kommer fra samme transportbånd i en eller annen tredjepartsfabrikk.

Så selv er jeg ikke så opptatt av hvem som fant opp hva, hovedsaken er at det funker og så lenge amd/Intel har en avtale om å kunne bruke deler av hverandres system så er det helt greit for meg uansett hva de kaller det .

Lenke til kommentar

Gode nyheter folkens; dobbelkjerne Athlon 64 "X2" lanseres allerede i morgen samtidig med dobbelkjerne Opteron:

 

AMD launching dual core Athlons tomorrow

WORLD + DOG already knows that AMD has its Opteron dual-core CPUs ready and that it's set to launch them tomorrow. But not many know that AMD is launching dual-core desktop CPUs as well.

 

You do now.

 

We saw a document in which an AMD official states that it will launch those CPUs tomorrow and that it will brand them AMD Athlon 64 X2 with speed variations of 4200+, 4400+, 4600+ and fastest at 4800+. We don’t know their actual clock speeds.

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...