aklla Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 broren min kjøpte for en liten stund siden ett tower fra psdata, vi byttet tower, satt inn vannkjøling og startet opp, fikk da cpu-feil, jeg testet det en del, byttet ut det alt jeg kunne, men fikk ikke liv i pc`n, etter timer med feilsøking sa jeg at den var ødelagt, slikt kan jo skje når man bytter tower og setter inn vannkjøling. han kjøpte nytt, satte det inn i pc`n, fikk samme feil, etter enda flere timer med feilsøking osv fant vi ut at det var toweret som gjorde feilen, det var altså en feil på enten leds eller brytere som gjorde at pc`n sa at det var en cpu-feil. jeg sendte inn "søknad" om retur, fikk svar ca 2 uker senere pr telefon(alt for lenge bare for å få svar) så det jeg lurer på er om psdata skal betale for innkjøp av ny cpu og hovedkort, det ble kjøpt inn bare pga at toweret var ødelagt, vi får ikke sendt det tilbake på angrefristen, da det er synlig brukt og jeg tror det er over angrefristen uansett...
geemee Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Så det du sier er at PSdata skal betale for at dere ikke kan feilsøke. Kan ikke skjønne at butikken skal måtte betale for deler du måtte bruke i forbindelse med feilsøking. Just my 0.02$
Bytex Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Dere kommer ingen verdens vei med det der nei. De er da ikke ansvarlige for at du ikke fant ut av det tidligere. Firmaer som det kjører ikke etter Kardemomme-loven heller. De vil ikke bare sette seg ned og gi bort penger.
joa1234 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Vil ikke tro at HD, Power Led, Resett og Power bryter vil gjøre så at du får CPU feil. Jeg har iallefall aldri greid det. Men PSdata skal vel så vidt ikke betale for at dere kjøpte nytt hovedkort og cpu.
gsn Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Sier ingen ting negativt om psdata, men slik support skal du se langt etter....
Darth Kjell Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Var problemet at powerknappen ikke fungerte? Tror ikke dere kommer noe langt med saken her. Ikke PS sin feil at dere kjøpte nytt utstyr.
aklla Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 Vil ikke tro at HD, Power Led, Resett og Power bryter vil gjøre så at du får CPU feil. Jeg har iallefall aldri greid det. Men PSdata skal vel så vidt ikke betale for at dere kjøpte nytt hovedkort og cpu. har drevet MYE med bygging av pc osv, men har heller aldri opplevd noe lignende, når jeg tok ut hdd-led, power-led, reset-switch og power-switch, så funket den helt fint, jeg satte dem inn igjen, og jeg fikk cpu-feil trodde egentlig ikke at de hadde noe ansvar for det heller, men som sagt, så er det broren min som kjøpte ny pc, han ville at jeg skulle undersøke det... gsn: 2 ukers ventetid bare på å få svar på en retur-sak er ikke god service, men var jo bra at de ringte, har ellers bare positive erfaringer fra psdata, ingenting negativt om dem...
Rodwelt Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 (endret) Tror du kan kreve erstatning siden det forligger en mangel § 40. Erstatning. (1) Kjøperen kan kreve erstatning for det tap han lider som følge av mangel ved tingen, for så vidt selgeren ikke godtgjør at det forhold at leveringen er mangelfull, skyldes hindring som nevnt i § 27. Reglene ellers i §§ 27 og 28 gjelder tilsvarende. (2) Reglene i første ledd omfatter ikke slikt indirekte tap som nevnt i § 67 (2). I internasjonalt kjøp omfatter reglene likevel også indirekte tap for så vidt annet ikke følger av § 70 (3). (3) Kjøperen kan i alle høve kreve erstatning dersom (a) mangelen eller tapet skyldes feil eller forsømmelse fra selgers side eller (b) tingen allerede på avtaletiden avvek fra det som er tilsikret av selgeren. Endret 13. april 2005 av Rodwelt
Alastor Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Du kan kreve erstatning for TAP man har lidd som følge av mangel ved tingen. Feks en budbilsjåfør som kjøper ny bil, da den kommer så fungerer den overhodet ikke skikkelig, og han taper masse penger. Det kan han da kreve erstatningfor dersom masse andre paragrafer blir oppfylt. Men på denne saken tviler jeg sterkt på at paragrafen om erstatning kan anvendes.
aklla Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 har vært i kontakt med forbruker-rådet, de sa at jeg ikke hadde krav på noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå