Gå til innhold

Hunter, ikke noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på Ny Character nå på Fredag den 15.april.

Skal spille som horde, og tenkte jeg skulle bli en hunter. Men etter å ha lest på forumet her er hunteren ikke særlig ettertraktet i partyer. Hvorfor?

Burde jeg heller bli Priest?

Er level 50 Shaman på Dragonmaw, så vil ikke bli det igjen.

Jeg vil kunne spille alene en del og, da mange quests ikke gjøres i partyer.

Jeg skal starte guild med noen kamerater, har egentlig litt lyst å ha en bjørn ved min side. Men er hunter virkelig så dårlig, og blir den han bare dårligere når de nye patchene kommer?

Håper noen kan komme med noen vettuge svar... vil gjerne ha en char som folk kan like å spille sammen med og. Jeg vil si jeg klarer å mestre de fleste måter å spille på, og vet min posisjon og mine oppgaver i partyer uansett hvem char det skal være vil jeg tru.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunter's er egentlig 'den perfekte' pulleren. Dette er hunterens beste egenskap, men siden en warrior kan pulle o.k. selv er de ikke særlig etterraktet. Hunters gjør egentlig mye dmg i forhold til downtime, problemet er at downtime vil uansett skje i instanser for en må vente på priest/mage osv...

jeg har en 48 hunter, og jeg har blitt drit lei. Jeg er så avhengig av dyret, desuten når jeg skal drepe noen tar jeg på autoshot og tar alt-tab og kommer inn igjen når jeg har drept moben.

Alt i alt er Hunter kjekt i begynnelsen, men så senere i spillet synes iallfall ikke jeg at det er så kjekt lenger.

Skrevet

Nå har ikke jeg vært i MC enda, så det kan godt være... jeg har iallfall til nå fått avslag til Uldaman, Zul'farrak og Scarlet kun fordi jeg var hunter :(

Skrevet (endret)

Burde jeg kanskje bli Warlock?

Er det en fin klasse? jeg vet det er en fin PvE klasse.

Men jeg vil jo være med litt på PvP og, nå som det blir et honor system.

Endret av bugbear
Skrevet
Nå har ikke jeg vært i MC enda, så det kan godt være... jeg har iallfall til nå fått avslag til Uldaman, Zul'farrak og Scarlet kun fordi jeg var hunter :(

server?

Spiller i daggerspine.. jeg er priest og spiller nesten ALLTID sammen med hunter i instance..synes at de er fett de :D

Skrevet
Hunter's er egentlig 'den perfekte' pulleren. Dette er hunterens beste egenskap, men siden en warrior kan pulle o.k. selv er de ikke særlig etterraktet. Hunters gjør egentlig mye dmg i forhold til downtime, problemet er at downtime vil uansett skje i instanser for en må vente på priest/mage osv...

Hunter er kanskje "den perfekte puller" men det er definitivt ikke den raskeste.

Det er mye enklere hvis en warrior puller, rogue bruker sap eller magen polyer.

Vel, kanskje ikke rogue metoden men uansett. Når en hunter puller så får vi aggro, utrolig kjedelig når det kommer masse mobs, gjerne non elite som trenger aoe. Det er bare mye raskere for en warrior å pulle å få all aggro istedet.

Hunter er ikke ettertraktet i parties. Vi er en "filler class", og argumente med MC:

Det er 1 instance!

Så hvis du vil spille hunter trenger du en forkjærlighet for det, for du må lete en stund etter instance grupper hvis du ikke har venner / guild kamerater å spille sammen med.

Skrevet

selv om hunter ikke er så ettertraktet i party er det veldig gøy og spille med de, man slipper og soloe alene. jeg sliter ikke noe med og skaffe group heller, er en lvl 38 tauren hunter. men jeg synes alle skal spille den klassen man har lyst til! og så klart er du avhengi av pet! det er jo poenget med hunter. hunter er ikke digg mot andre plyesr men mot creeps er den digg

Skrevet (endret)
Hunter er kanskje "den perfekte puller" men det er definitivt ikke den raskeste.

Vel, kanskje ikke rogue metoden men uansett. Når en hunter puller så får vi aggro, utrolig kjedelig når det kommer masse mobs, gjerne non elite som trenger aoe. Det er bare mye raskere for en warrior å pulle å få all aggro istedet.

Hunter er ikke ettertraktet i parties. Vi er en "filler class", og argumente med MC:

Det er 1 instance!

Så hvis du vil spille hunter trenger du en forkjærlighet for det, for du må lete en stund etter instance grupper hvis du ikke har venner / guild kamerater å spille sammen med.

Hva er det du rabler i? Hunter ikke er den raskeste pulleren? Jeg puller hele tiden, og hvos det går dritt så tar jeg feign death og slipper wipe. Ingen andre i partyet blir aggroet.

Ja, MC er er instance. Men er en av de viktigste instancene i hele spillet. Det er den instancen som du kommer til å bruke mest tid på. Scarlet, ulda og zul fiser du over på ei uke. Blir mindre downtid når en hunter er med. Slipper slike warriorspulls der de aggroer hele instancen. Som sagt, hvis en hunter driter seg ut, så bruker han feign death. That's it. Så spretter han opp igjen og prøver på nytt.

Med warrior så blir det styr med ress osv osv.

Står dere rundt hunteren puller? "når en hunter puller så får vi aggro" Isåfall er det bare idiotisk. Hunteren står bort fra dere. En hunter bruker feign death, vips ingen aggro på seg, warrior kan ta over med en gang. Så enkelt er det.

Endret av Radhoo
Skrevet

Det er 1 instance!

Hunter er den beste pulleren i spillet, uten tvil. Problemet er at det er veldig mange huntere som aldri får trent på det, og dermed overlater jobben til en warrior (som kommer langt bak i rekka over "utmerkede pullere").

Grunn 1:

Abort: En hunter som gjør et pull som går galt, kan bruke FD og resette pull i de -aller- fleste tilfeller.

Grunn 2:

Traps. En flink hunter bruker traps på en slik måte at adds blir forsinket lenge nok til at mages kan få kontroll over de før de har fått slått på folk i nevneverdig grad.

Forresten så er både rogues og paladins bedre egnet som pullers enn warriors, med tanke på abort/overlevelesmulighet.

Skrevet

Det er 1 instance!

Hva er det du rabler i? Hunter ikke er den raskeste pulleren? Jeg puller hele tiden, og hvos det går dritt så tar jeg feign death og slipper wipe. Ingen andre i partyet blir aggroet.

Ja, MC er er instance. Men er en av de viktigste instancene i hele spillet. Det er den instancen som du kommer til å bruke mest tid på. Scarlet, ulda og zul fiser du over på ei uke. Blir mindre downtid når en hunter er med. Slipper slike warriorspulls der de aggroer hele instancen. Som sagt, hvis en hunter driter seg ut, så bruker han feign death. That's it. Så spretter han opp igjen og prøver på nytt.

Med warrior så blir det styr med ress osv osv.

Står dere rundt hunteren puller? "når en hunter puller så får vi aggro" Isåfall er det bare idiotisk. Hunteren står bort fra dere. En hunter bruker feign death, vips ingen aggro på seg, warrior kan ta over med en gang. Så enkelt er det.

Si meg, hvordan går det raskere hvis en hunter puller?

Hvis man har 3-4+ mobs på seg, hender det ofte at FD ikke virker.

Da vil hunteren dø i motsetning til en warrior som kunne ha tanket dem.

MC er den vanskeligste instancen som er NÅ! Du skjønner at det vil komme nyere instancer enn dette? Du kommer sikkert til å bruke litt mer tid, men er fortsatt bare 1 instance og du er ikke ettertraktet i parties før, er du vel?

Husk at warrioer må treffe mobsa før du faktisk kan FDe da.

Jeg ser ikke hvordan dette er lettere og raskere at en warrior kunne ha pullet og fått all aggro med en gang istedet? Eneste fordel er at han kan bruke charge, men han har jo intercept uansett.

Hunter er den beste pulleren i spillet, uten tvil. Problemet er at det er veldig mange huntere som aldri får trent på det, og dermed overlater jobben til en warrior (som kommer langt bak i rekka over "utmerkede pullere").

Grunn 1:

Abort: En hunter som gjør et pull som går galt, kan bruke FD og resette pull i de -aller- fleste tilfeller.

Grunn 2:

Traps. En flink hunter bruker traps på en slik måte at adds blir forsinket lenge nok til at mages kan få kontroll over de før de har fått slått på folk i nevneverdig grad.

Kan jeg få vite rekken din av utmerkede pullere? :)

Grunn 1:

I flere tilfeller når det er et galt pull kan det komme for mange mobs til at FD virker, og da dør huntern. En warrior ville overlevd derimot. Hadde det vært så mange mobs at warrioren døde, ville han særiøst trengt å øvd seg mer på å pulle.

Grunn2:

Traps.. Hehe, hunters lille spøk. Du vil ikke tro hvor sur folk blir når hunteren bruker traps uten at de har sagt fra (pick-up grupper).

Hvis en hunter skal bruke en trap kan han ikke FD'e for da blir trappen bare "oppløst" i mangel av bedre ord, og da blir vitsen men trapp borte.

(Gjør seg klart til å bli flamet fordi alle tror han ikke vet noe og har aldri pullet før)

Skrevet

Mulig jeg bare er heldig, men jeg har da aldri problem med å få plass i en gruppe med mindre de er på jakt etter tank/healer. Jeg er lv55 hunter, og har aldri fått negativ feedback fra gruppen min. Min erfaring er at vi ofte bruker en rogue til å gå inn, sape en mob også kaster resten av gjengen seg over det som står igjen. Men, når det er ørten mobs som tråkker rundt i en trang gruppe, og vi trenger å få lurt dem ut i små grupper, ja da er det jeg som leder. Vi gjør grei dps, grei crowd control og har ofte et bedre overblikk en resten av gjengen på hva som foregår. Siden jeg er ranged så kan jeg ta et kjapt overblikk over mob'sene som angriper gruppa, og velge den med minst helse. Det gjør at vi kjapere kan rydde oss vei gjennom et instance.

Den perfekte gruppa blir ofte på papir, når du har stått i IF og spamma etter en siste man til Zul Farrak, ja så dritter du ofte i om et er huntrer, warlock eller mage som dukker opp. Min erfaring er vel at paladin er den mest stigmatiserte gruppe som finnes, alle er livredd å få med seg en eller annen idiot som tror han skal kjøre solo gjennom et helt instance... plate er flott det, men hjelper lite når du har 4-5 mobs med samme level som deg som står og denger ivei.

Tydelig så finnes det gjeng med huntere som absolutt ikke kan pulle, får ofte kommentrert dette i en gruppe, men har aldri fått negativ feedback selv.

Når det er sagt, så er jeg usikker på om jeg ville ha satset alle korta på en hunter skulle jeg ha startet på ny. Når det er sagt så er det ikke et alternativ å være priset eller mage heller da, du må finne en figur som passer deg. Ingen vist i å tving seg til å være priest for å være populær i lv40+, når du er drittlei før du er lv20 liksom :hmm:

Skrevet

Jeg synes huntere er gode å spille med jeg, så lenge de kan ha dyre på passive så det ikke aggroer hele instancen.

Og har aldri sett huntere bli direkte ditcha fra gruppen om da ikke gruppen lette etter healer/tank.

Skrevet

Grunn 1:

I flere tilfeller når det er et galt pull kan det komme for mange mobs til at FD virker, og da dør huntern. En warrior ville overlevd derimot. Hadde det vært så mange mobs at warrioren døde, ville han særiøst trengt å øvd seg mer på å pulle.

Grunn2:

Traps.. Hehe, hunters lille spøk. Du vil ikke tro hvor sur folk blir når hunteren bruker traps uten at de har sagt fra (pick-up grupper).

Hvis en hunter skal bruke en trap kan han ikke FD'e for da blir trappen bare "oppløst" i mangel av bedre ord, og da blir vitsen men trapp borte.

Det er uendelig mye bedre om hunteren dør enn om hele gruppa gjør det.

Og jo, en hunter kan fint FDe selv om han har traps, for traps er bare nyttig om en har tenkt til å nedkjempe MOBene, og det er på en måte litt poenget at en ikke har når en aborter.

Skrevet
Grunn 1:

Grunn2:

Hvem som blir sure fordi vi bruker traps, og hvorfor? Selv så har jeg aldri brukt dem, finner det bortkasta mana i en instance, men har tidsnok vært med andre hunters som sverger til dem, og aldri hørt noen negativt her heller.

Videre så er det to gode grunner til at ranged skal pulle da. For det første så er det en god fare for at warrioren trekker med seg flere mobs dersom de står for tett. Videre så er det viktig med lang rekevide slik at du kan få trekket mobsen vekk fra gruppa. Kjipt at en humanoid på 5% helse springer vekk og trekker med seg 4-5 friske mobs. Har opplev dette et par ganger. Selv så bruker jeg ofte aimed shot, scropid sting og denne slow/daze funksjonen vi huntere har. Somregelt er mobsen jeg trakk død før den ankommer gruppa, og de andre som følger med plukker tankene i gruppa opp.

vet ikke noe om fd og traps, men hvorfor ikke vente med FD til etter mobs har passert fella? problem løst...

Mitt råd, team med en hunter som har peiling. Mange ganger jeg har redda dagen med å bruke treath piller for å trekke vekk mobs fra en cloth kled prest, utvist gode pulle egenskaper og ofret dyret mitt for å klare oss over en knekk der alt gikk galt.

Mange ganger har jeg pulla som en idiot, trukket inn 5-6 mobs samtidig som som jeg rygger rett inn i en ny gruppe med mobs også da :whistle:

Ihvertfall, finner ingen problem med å finne gode grupper. Min erfaring er at ofte så er det viktigere med en positiv dyktig medspiller som utvisser sunn fornuft og som kan spille sin klasse, fremfor å finne ønskeklassen av passe level. Selv spiller jeg på Stormrage, og der er det ikke større en at folk vet hvem de skal styre unna alt...

Skrevet

Jeg har ikke fått negativ feedback heller.

Ikke har jeg stått å spammet i IF fordi jeg trengte en gruppe, godt å ha guild.

Og det var I Uldaman tror jeg, når flere ble sur på meg for det.

Hanzo:

Du snakker om at du dreper en mob her, er det elite eller non elite?

Og jeg missleste det cairn skrev:

Hvis en mob treffer en freezing trap og jeg fd'er, slippes mobben fri.

Hvis jeg bruker freezing trap, er de slowet for 3 sekunder.

Freezing trap kan brukes, men avhenger av situasjonen

Skrevet (endret)

samme ka folk prøver å fortelle deg så ikke lag en hunter.. tro meg..

jeg har nettop gidd opp min lvl 47 hunter. det er steika morro når du er lav lvl. men det blir barre verre og verre etter lvl 30.. skal du spille på en pve server så er det vel kanskje ok som hunter:)

som hunter er du upopulær i grupper, et enkelt bytte i pvp og en classe blizz elsker å nerfe..

edit: ja hunteren sin "eneste" styrke ligger i pulling.. men det blir mindre og mindre av det, folk vil heller at mage og/eller rouge skal pulle... jeg har sotte hunteren min på hylla og laget en warlock.. (liker å ha pet) på lvl 25 så vinner jeg alt jeg duelere not 2 lvl høgere enn meg (utenom shaman).

Endret av MysticoN
Skrevet
Hanzo:

Du snakker om at du dreper en mob her, er det elite eller non elite?

Samme det for det meste, selv om en elite selvsagt er mer tidkrevende å få tatt rotta på. Men dersom man er dimensjonert for det man holder på med, og det er flere en meg som kjører ranged, ja så er det ofte døde før de rekker frem til meg. Hunters mark for å vise hvem jeg blinker meg ut, aimed shot som gjerne gjør en 1000+ damage om jeg er heldig, scropid sting for å forgifte kryper, så dazer jeg den mens vi pepprer med piler eller magi. Somregelt er dette sluttet på krypet, og kommer den frem er det somregelt nok med et eller to slag melee. Ofte så kommer de i grupper på 3, og da er det typisk med poly på den enne (om vi har mage), en mann er for det meste død før han rekker fram, og sistemann får juling av melee gutta. Jeg sikter meg somregelt ut castere og denslags, så det tar ikke allverden mye tid får å ta rotta på.

Fikk du noen forklaring på hvorfor de ikke likte trappene dine da? Virker som en rar ting å klikke på da... Eneste argumentet jeg kan finne er at manaen din kansje kunne vært brukt bedre. Ingen tvil om at DPS'en synker betraktelig når du er tom for mana nei.

Skrevet (endret)

Min erfaring med mange hunters er negativ, fordi de overhode ikke er vant til å spille i grupper. Det burde vært forbud mot å grinde seg til lvl 55 og så tro man kan være med på "alle de kule tingene". Akkurat det samme gjelder rogues. Men når det er sagt:

Hunters har absolutt en plass i grupper. De som gjør jobben sin, kan ta ut 2 mobs, uansett type, før pullen ankommer. De er den desidert beste pulleren etter min mening, her er hvertfall vår fremgangsmåte:

1. Hunter plasserer ut "freeze trap"

2. Hunter puller den nærmeste moben med "sniper shot"

3. Gruppen bruker crowd control, med formler som "polymorph", "entangle" osv. Hunter sender pet på en mob.

4. Warrior bruker charge inn på hunter sin skadede mob og bruker Demoralizing Shout til å suge opp resten av mobsa.

I tillegg har hunteren "feign death, så pullen kan avbrytes.

Endret av Munch
Skrevet

Man puller ikke med amined shot, om du critter og får en crit for 2k så skal det veldig mye til får en warrior og ta tilbake aggro før du er død. Feign death = resist hvis mobsa er 60+. Men det er forhåpentligvis noe blizzard fikser etter vært. Når jeg puller i instancer noe som jeg ikke gjør så veldig mye så drar jeg som regel fram rank1 arance shot. Den gjør ikke mye dmg og dermed får du ikke mye aggro. Som regel når det gjelder store puljer med mobs så puller jeg ikke, til hensyn for warriorn. Er så mye lettere for en warrior og ha aggr fra begynnelsen istedet for og måtte springe etter meg og prøve og ta aggro fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...