Gå til innhold

Forslag/tips til min rogue build

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg driver og sjekker ut litt rogue talents, men trenger noen tips.

Planen er ihvertfall å ha Seal Fate, Blade Flurry (glimrende mot flere mobs) og riposte, samt ganske høy critical. Skal bruke daggers.

MEN.. rogue builden jeg har nå har 5 points i Precision, som er 5% bedre sjans til å treffe, og det ser ut til å fungere greit, men det har jeg rett og slett ikke plass til i builden jeg prøver å planlegge litt nå.

Har Precision veldig mye å si så jeg bør ofre noen andre talents for å få den?

Det bør vel nevnes at denne builden skal brukes på en PvE-server.

Noen kommentarer/tips til min rogue build?

Her er den sånn som den er foreløpig:

Assassination Talents (30 points)

# Malice - 5/5 points

Increases your critical strike chance by 5%.

# Remorseless Attacks - 5/5 points

After killing an opponent that yields experience, gives you a 40% increased critical strike chance on your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Ghostly Strike.

# Improved Eviscerate - 3/3 points

Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

# Ruthlessness - 3/3 points

Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.

# Murder - 2/2 points

Increases your chance to hit while using your Sap, Ambush, Garrote, or Cheap Shot abilities by 5%.

# Lethality - 5/5 points

Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ambush, Ghostly Strike, or Hemorrhage ability by 30%.

# Relentless Strikes - 1/1 point

Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 energy.

# Cold Blood - 1/1 point

When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.

# Seal Fate - 5/5 points

Your critical strikes from abilities that add combo points have a 100% chance to add an additional combo point.

Combat Talents (21 points)

# Improved Sinister Strike - 2/2 points

Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5 Energy.

# Lightning Reflexes - 4/5 points

Increases your Dodge chance by 4%.

# Deflection - 5/5 points

Increases your Parry chance by 5%.

# Improved Backstab - 3/3 points

Increases the critical strike chance of your Backstab ability by 30%.

# Riposte - 1/1 point

A strike that becomes active after parrying an opponent's attack. This attack deals 150% weapon damage and disarms the target for 6 seconds.

# Dagger Specialization - 5/5 points

Increases your chance to get a critical strike with Daggers by 5%.

# Blade Flurry - 1/1 point

Increases your attack speed by 20%. In addition, attacks strike an additional nearby opponent. Lasts 15 seconds.

Subtlety Talents (0 points)

# None

Forslag/tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hovedgrunnen til at jeg går assassination er Seal Fate og Cold Blood.

Og jeg synes Remorseless attack er bedre enn alternativene (imp. expose armor , imp. slice and dice (bruker for det meste eviscerate (mot de med lite armor) og Rupture (mot de som tåler mye) samt Kidney shot).

Vile Poisons er 15% mer poison damage på max, og det synes jeg ikke er all verden.

Imp. instant poison hadde vært et alternativ, men jeg synes Remorseless attack ser bedre ut :p

Med Imp. deadly poisons blir det noe av det samme som med vile poisons.

Imp. kidney shot synes jeg det ikke er verdt å satse på da jeg ikke bruker kidney shot SÅ mye.

Kom gjerne med tips/forslag til hva som kan forbedres.

Skrevet (endret)

Om det er snakk om grinding så vil vil en combat specca rogue ver det beste. Har i alle fall funka fint med meg til jeg var ca lvl 55. Nå har jeg skifta til ei blanding mellom assissanation og sub. Da klare du lett å ta ut elite gubber 2 levler over deg som du ikke hadde klart med combat build.

De to viktigaste skillene som jeg bruker no er coldblood og preperation. Dette gjør at i løpet av en kamp kan jeg få inn 3 cheapshots (stunn = 3*4sec? husker ikke helt + mange combo points), pluss at i løpet av kampen kan du bruke blind, evasion og coldblood 2 ganger. :)

Våpen som denne builden bør ha er et våpen som jeg mye damage i main hand og et raskt våpen i offhand som gjør at du får mer sjanse til å kaste poison på motstander.. :)

edit : skriveleif...sikkert flere av dei..hehe

Endret av Mandarb
Skrevet

Remorseless Attacks er jo bra å ha da.. Tror den virker i PvP og ikke bare mot mobs. Tror jeg leste det på EU forumet men husker ikke hvor... :p

Skrevet

Jeg syns noe av de viktigeste er -Reflex- og -Deflection-. etter at jeg fjerna de dør jeg fortere en svint. DPS sånn gjennomsnittlig er det samme når jeg bytta fra combat til sub. men som sagt, mister liv vanvittig mye fortere. Så vil anbefale de på alle builds. Skal iallefall jeg ha.

Skrevet

Har en lvl 49 rogue, buildet mitt funker fett! Tar lett 3 mobs på en gang med sap og blade flurry og evt. evation...

Bruker ikke daggers, atm sverd og mace.

Mitt build:

Combat

Improved Sinister Strike

Rank: 2/2

Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5.

--------------------------------------------------------------------------------

Lightning Reflexes

Rank: 3/5

Increases your dodge chance by 3%.

--------------------------------------------------------------------------------

Deflection

Rank: 5/5

Increases your Parry chance by 5%.

Precision

Increases your chance to hit with melee weapons by 5%.

Riposte

Rank: 1/1

A strike that becomes active after parrying an opponent's attack This attack deals 150% weapon damage and disarms the target for 10 secs. 10 Energy, 1 sec cooldown, 8yrd range

Dual Wield Specialization

Increases the damage done by your off-hand weapon by 50%.

Blade Furry

Increases your attack speed by 20%. In addition, your normal melee weapon swings strike an additional nearby opponent. Lasts 15 secs. 25 Energy, 2 min cooldown

Sword Specialization

Increases your chance to get an extra attack after dealing damage with a sword by 5%.

Agression

Rank: 3/3

Increases the damage of your Sinister Strike and Eviscerate abilities by 6%.

Adrenaline Rush

Increases your Energy regeneration rate by 100% for 15 secs. 6 minute cooldown.

Assassination

Improved Eviscerate

Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

Malice

Increases your critical strike chance by 5%.

Ruthlessness

Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.

Relentless Strikes

Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 Energy.

Lethality

Rank: 3/5

Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ambush, Ghostly Strike or Hemorrhage by 18%.

Subtlety

Master of Deception

Reduces the chance enemies have to detect you while in stealth mode. More effective than Master of Deception Rank4

Det blir jo ganske store forskjeller, når du bruker daggers :D

Skrevet

uten improved sapp så ska du sjå lenge etter en gruppe til higlevel instanser... :)

combat build funker flott til grinding men med en gang du skal begynne med de verste instansene så bør en forandre talenta litt. Dette er i alle fall mi erfaring.

(tar forresten 3 mobs lett med min build også ^^)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...