Gå til innhold

TV og skjermkort problemer (svart/kvitt)


k3rm0r

Anbefalte innlegg

Har en bærbar HP Nc8000 med et 9600 kort. Det som er problemet er at på noen TV'r så blir det bare svart/kvitt, men på noen så er det farger. skjønner ikke helt dette her. De TVene som det ikke funker på har bare 1 scart kontakt. kan dette ha noe med saken å gjøre? vist ja. hva kan eg gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søkefunksjonen i forumet er bra. Har svart på AKKURAT dette spørsmålet mange ganger. Svaret er en av to ting. Enten så gir PCen ut svakt fargesignal i s-video pluggen, eller så støtter ikke TVen s-video inn. Det siste er mest sansynlig.

 

-Ko_deZ-

jaha. men du kan jo endre på hvilket signal som går inn.. altså hvilken type signal som kommer inne på TV'n

Endret av k3rm0r
Lenke til kommentar
Søkefunksjonen i forumet er bra. Har svart på AKKURAT dette spørsmålet mange ganger. Svaret er en av to ting. Enten så gir PCen ut svakt fargesignal i s-video pluggen, eller så støtter ikke TVen s-video inn. Det siste er mest sansynlig.

 

-Ko_deZ-

og ja eg har søkt. søkte på TV svart/kvitt og svart/kvitt. men ingen resultat som passet mitt problem..

Lenke til kommentar

Problemet er (som Ko_deZ også foreslår) sansynligvis at TV ikke støtter s-video. Tipper at ca 98% av alle TV-er med bare én scart ikke støtter s-video. For å være helt sikker, les bruksanvisningen til TV-en! Hvis TV ikke støtter s-video, løses problemet med å kjøpe ny TV ;) eller en Colorfix eller f.eks. Biltemas adapter.

 

 

P.S.

Hvis du ikke har funnet noe om dette ved å søke, så bør du lære deg å bruke søkefunksjonen riktig......

Lenke til kommentar
boh, har akkurtt køpt kable og såånn kommer nok ikke ttil å gå fordi tven min har bare en scart, da blir det svarthvitt fram til det bli biltematur på m eg :/ :)
Det trenger du sansynligvis ikke. Så den andre tråden din hvor du sier at du har Geforce-kort. I innstillingene til disse kortene er det vanlig et valg for å få kompositt-signal (sammensatt video) på s-videoutgangen. Det vil gjøre samme jobb som adapterene jeg linket til.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...