Gå til innhold

Nec 1770nx eller Samsung 172x / 173P


Plast

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å slå på stortromma å bytte ut den gamle 19" CRT skjermen min :yes:

MEN, så var det bare det å finne ut hvilken skjerm som man skall kjøpe da...

Da jeg spiller en del vil jeg ha en skjerm med minst mulig ghosting så da tror jeg Syncmaster 173P med bare 25 MS er ganske out of the question.

NEC 1770NC Har fått masse god kritikk men også en del minus når det gjelder baklys å svartfarge.

SyncMaster 172X Ser ut som en grei skjerm men, den har bare TCO 99 så derfor har jeg ikke helt lyst på den heller...

Tror det må bli en av disse 3 men, jeg aner ikke hvilken.

 

Skall prøve å ramse opp det som jeg vet/tror om disse skjermene.

 

NEC 1770NC (2764,-)

- Baklys

- Svart blir ikke helt svart

- Følger ikke med DVI kabel

+ 12 MS

+ TCO 03

 

Samsung SyncMaster 172X (2883,-)

- TCO 99

+ 12 MS

+ Design

+ Følger med DVI kabel

 

Samsung Syncmaster 173P (3390,-)

- 25 MS!

+ TCO 03

+ Design

+ Følger med DVI kabel

+ God Lysstyrke (700:1)

 

Noen som har forslag her ?

Skjermen skall forøvrig kobles til et GF6800 GT

 

#Topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

172x er både litt gamla og tilfredstilte ikkje mine krav då eg testa den, så eg trur du skal utelukke den (anna enn viss du vektlegg design mykje)

 

Av dei to andre trur eg 1770nx vil gå av med seieren, om ikkje overlegent så nok til at det merkes utan at eg skal uttale meg alfor skråsikkert.

Lenke til kommentar
Tenkte selv på Nec skjermen, men så at Samsung sin 711T slå den med en del poeng i en test (ikke spør hvor).

Ser at Samsung 711T har fattige 25 MS... Når det gjelder spill så vil jeg tror det blir for lite men, den har kontrast ratio på 1000:1 som er er veldig bra.

Denne skjermen egner seg sikkert bra til surfing, bildebehandling og kontorarbeid...

Lenke til kommentar
Tenkte selv på Nec skjermen, men så at Samsung sin 711T slå den med en del poeng i en test (ikke spør hvor).

Ser at Samsung 711T har fattige 25 MS... Når det gjelder spill så vil jeg tror det blir for lite men, den har kontrast ratio på 1000:1 som er er veldig bra.

For mye min venn, for mye.. 25 er mer enn f.eks 12, ikke mindre.. ;)

 

Men ikke heng deg opp i ms så mye.. Jeg har sett skjermer oppgitt med 25 ms responstid som har mindre etterslep enn enkelte skjermer som står oppgitt med både 12 og 16 ms..

 

 

711T skal vel egentlig være beregnet på grafiske brukere, og ikke spillere. Er vel ment for å være en aldri så liten konkurent til Eizo's skjermer på det området..

Lenke til kommentar
172x er både litt gamla og tilfredstilte ikkje mine krav då eg testa den, så eg trur du skal utelukke den (anna enn viss du vektlegg design mykje)

 

Av dei to andre trur eg 1770nx vil gå av med seieren, om ikkje overlegent så nok til at det merkes utan at eg skal uttale meg alfor skråsikkert.

Har du testet den med DVI?

Jeg har den skjermen og jeg merket kjempe forandring da jeg gikk i innkjøp av en DVI kabel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, kuffe har selv denne skjermen, er strålende fornøyd med selve skjermen og design, men på min fulgte det ikke med DVI-kabel, så jeg tenkte å kjøpe meg en. Hvilken kabel, kjøpte du ? Noen tips ?

Endret av Rubba
Lenke til kommentar
172x er både litt gamla og tilfredstilte ikkje mine krav då eg testa den, så eg trur du skal utelukke den (anna enn viss du vektlegg design mykje)

 

Av dei to andre trur eg 1770nx vil gå av med seieren, om ikkje overlegent så nok til at det merkes utan at eg skal uttale meg alfor skråsikkert.

Har du testet den med DVI?

Jeg har den skjermen og jeg merket kjempe forandring da jeg gikk i innkjøp av en DVI kabel.

Ja, eg brukte dvi-kabel:

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=7673

 

Og kabelen står til vanleg på 2080ux+, og den har vore på ein god del skjermer, så den er eg trygg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...