Gå til innhold

Oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Tenkt å oppgradere PC'en min.

Har:

2,2Ghz

512RAM

17" LCD

64MB Grafikkort :blush:

Dvd-rom m/cd-brenner

Helt ok HK.

 

Tenkt å kjøpe:

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, - Demo1

Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA

Zalman ChipsetKjøler

noe mer dere mener jeg bør kjøpe eller fixe på?

 

Dette vil vel gjøre PC'en mye bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp. seff, den er 2700:( vet ikke om jeg har råd i første omgang. skal ha de tingene, men har bare 2600,-. tenkt å kjøpe grafikkort og det småelektriske først(vifter og strømforsyningen) så må jeg jobbe meg til 1000,- eller får støtte av pappa og mamma :!:

 

EDIT: skal kjøpe GT

Endret av Mathias89
Lenke til kommentar

Pcen min var og ca som din. Hadde og innebygd skjermkort på 64 mb. Har foreløpig oppgradert til Ati Radeon 9250 128mb. Det er jo et billig kort, men dataen ble så mye bedre. Med PSU mener han prosessor. Tviler på at du har bruk for ny før om lenge. Oppgrader ram, og skjermkort du. Ati 9800 pro holder i lassevis.

Endret av gauters
Lenke til kommentar
Pcen min var og ca som din. Hadde og innebygd skjermkort på 64 mb. Har foreløpig oppgradert til Ati Radeon 9250 128mb. Det er jo et billig kort, men dataen ble så mye bedre. Med PSU mener han prosessor. Tviler på at du har bruk for ny før om lenge. Oppgrader ram, og skjermkort du. Ati 9800 pro holder i lassevis.

Ikke hør på han...

Lenke til kommentar
Det må du nesten begrunne BaX. Det jeg mener er at maskinen hans fint vil klare å drive kraftige spill, med disse oppgraderingene. Det klarer min fint med det billige skjermkortet. Et sted må man begynne.

Så du kjører HL2 fint med det skjrmkortet? :!:

Så anbefaler du ATI 9800, når 6600GT er omlag 22-25% bedre...

Og PSU betyr Power Supply Unit :)

 

Altså, MYE feil

Lenke til kommentar

Enig med BaX. Skal du kjøpe nytt skjermkort; ikke gå for noe dårligere enn 6600GT, som etter min mening er det kortet som gir mest for pengene fortsatt.

 

Er din nåværende PSU så dårlig at du ikke kan ha den lenger? Jeg ville testet med nytt skjermkort før jeg oppgraderte PSU. Hvis det virker har du jo spart litt penger, og blir det ustabilt pga lite strøm kan du jo bytte PSU.

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

 

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

  • Døme på gode emnefelt:
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K
     

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...