Gå til innhold

Kan noen forklare Inspiron 2200?


qwert

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner i alle fall ikke noe av denne modellen. Nogenlunde likt konfigurert blir den dyrere enn både 510m og 6000, som på alle måter er tilsynelatende bedre maskiner. I tillegg har den bare 90 dagers henteservice og standardbatteriet er NiMH(!).

 

Jeg kan rett og slett ikke tenke meg at noe vettig menneske skulle kjøpe denne. Jeg mener: Hadde de posisjonert den som markedets billigste bærbare og priset den fra 5500,- så hadde den i det minste hatt en funksjon i markedet. Jeg tror liksom ikke Dell kaster bort penger ved å ha en dødfødt modell i sortimentet sitt heller. Så hva er det jeg går glipp av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spurte Dell idag, og de sa at to av de andre modellene kommer til å gå ut snart nå, så denne er egentlig en erstatning. Husker ikke hvilke.

Tja. Som en erstatning for 1150, som gikk ut på dato for lenge siden, skal jeg nesten skjønne det. Så hvem er nummer 2? For å erstatte 5160 trenger den muligheten for hakket bedre grafikk samt SXGA+, og om de forsøker på dytte denne på kundene som ellers ville ha kjøpt 510m skyter de seg selv realt i foten.

Lenke til kommentar

Heh... Ikke så mange igjen å ta av da. Det ser ut til at mange av de andre leverandørene satser i markedet for kombinasjonen av jobb og multimediamaskiner i klassen over de ultraportable sånn +/- 2.5ish kilo. Om ATI klarer å få ut det nye P-M brikkesettet sitt vil det vel bli brukandes grafikkytelse til lav pris også. Har ikke Dell noe bedre enn 2200 til å følge 510m da... Mulig jeg 'oppgraderer' min spådom til å 'skyte av seg foten'.

 

Men som jeg begynte med: Det er vel en slags logikk der et sted. Jeg bare ser den ikke.

Lenke til kommentar

Ah. Comprende. 600m tviler jeg vel på at vi vil se her, da den jo er nesten like gammel som 510m, og de som har hatt lyst på den har kunnet betale en premium for D600. Skjønner fortsatt ikke hvorfor den aldri kom hit. Trodde du mente at historien kom til å gjenta seg med 700m når du sa at to modeller snarlig skulle ut.

 

Edit: Glem det. No comprende. Jeg tviler på at 700m kommer hit i det hele tatt. Den er alt for lik AOpen 1551 til det. Tror det ville svekke Dells merkevareidentitet for mye. Det kan dessuten hende at de har avtaler med Wistron som begrenser den til visse markeder.

 

Da skjønner jeg fortsatt ikke noe av dette. Jaja.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...