Gå til innhold

booter ikke raid0


Anbefalte innlegg

jeg har et asus hk med promise og intel raid kontroller..har 2 raptorer i raid0 på promise kontrolleren.

etter gjentatte strømbrudd vil ikke raidet boote lenger..

er det mulig å få bootet maskinen igjen?????

 

håper å slippe reinstall da jeg desverre har en del uerstattelig data.....typisk å være sløv med back up..... ærgre ærgre.....

please help

Endret av prinsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

antar at dere er dritt lei av raidproblemer...siden bare 11 stk har lest posten.

 

satt i hele natt og prøvde å få maskinen til å boote

fra raidet....begge arrayene er funksjonal...og jeg har ingen ide disker...

hjelper ikke å trykke F12 får å få boote i sikkerhetsmodus..har også prøvd erd commander og boot diskett...i fdisk kan jeg se diskene...raid er enablet i bios...

 

nå selger jeg de bråkete raptorene og no more raid for meg....

:yes:

 

men jeg skulle gjerne fått boota opp maskina og overført noe data....

noen som gidder å hjelpe meg?? :thumbup:

Lenke til kommentar

Siden du har sittet hele natten, er vel dette forslaget bortkastet, men siden du har hatt varierende strømtilgang, kan det være at bios instillingene dine har falt ut?

 

Dobbeltsjekket at BIOS faktisk forsøker å boote fra raid-settet på kontrolleren? På mitt abitkort er det en to-tre forskjellige instillinger som må til for at det skal funke.

Lenke til kommentar

Hmm, det første jeg hadde foreslått ville vært å entret kontrollerens bios for å undersøke om den detekterer et raid-sett og hva den sier om dets status, evt behov for reparasjon rebuilding...

 

De såkalte ekspertene burde jo tenkt på dette selv...

Lenke til kommentar

Har selv RAID 0 og dersom jeg hadde fått problemmer så hadde jeg vært igang med en reinstallasjon før du hadde fått sagt jordbærsyltetøy med fiskeskjellsdressing!

 

Nå er jeg muligens heldig da...har aldri hatt noen problemmer med det. Er heller ingen ekspert, så i min situasjon så ville det gått langt kjappere å reinstallere enn å lete etter feil....ca 30 min.

 

Det beste er å aldri ha noe viktig lagret på raidet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...