Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hehe, Lydkortet mitt er så merkelig at det trengs tydeligvis pulseaudio for å få det til å funke skikkelig. Echo mia midi

Har samme som deg, trenger ikke PulseAudio, men du må installere en spesiell pakke, alsa-firmware.

Skrevet (endret)
Hehe, Lydkortet mitt er så merkelig at det trengs tydeligvis pulseaudio for å få det til å funke skikkelig. Echo mia midi

Har samme som deg, trenger ikke PulseAudio, men du må installere en spesiell pakke, alsa-firmware.

Har installert firmware =) Får avspilt lyd helt fint når jeg kjører ALSA alene, men mixing, hardware eller software funker ikke. Er kun ett program som kan ha tilgang til lydkortet samtidig. Har prøvd å sette opp software-mixing med dmix manuelt, men ikke noe resultat. Pulseaudio fikser det magisk liksom.

~/.asoundrc

pcm.pulse {
type pulse
}
ctl.pulse {
type pulse
}
pcm.!default {
type pulse
}
ctl.!default {
type pulse
}

/etc/modprobe.conf

alias char-major-116 snd
alias snd-card-0 snd-mia
alias char-major-14 soundcore
alias sound-slot-0 snd-card-0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss

Har du en magisk fiks? :p

EDIT: Stuffet i modprobe.conf var tydeligvis ikke nødvendig.

Endret av TheMaister
Skrevet

Koden over aktiverer volman, den gjør ting basert på hvordan du konfigurerer den. Disker dukker opp i Thunar når HAL finner dem (med eller uten volman). Alt blir mountet i /media.

Skrevet

Eg har køyrt betaen over lang tid no. Slepp dei plutseleg eit lass med oppdateringar på "lanseringsdatoen", eller er det snakk om at versjonen plutseleg berre er blitt "offisiell"? :)

Skrevet (endret)

Er det bare meg eller er Firefox og Flash alltid ustabilt i Ubuntu? Har slitt med det så lenge jeg kan huske. Nå også i 8.10. Fungerer jo fjell i Arch, så hvor vanskelig kan det være?

Endret av qweac
Skrevet
Noen som vet om javaløsningen for 64bits Linux vil fungere med Skandiabanken?

Hvorfor ikke bare bruke vanlig innlogging? En av grunnene til at jeg bruker Skandiabanken i det hele tatt er jo at jeg slipper Bank-ID.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...