Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Si meg hva det er? Tk?

Jeg vil tro GTK og Qt er mest utbredt.

Problemet er vel at mange bare har ett av disse toolsetene installert. For eksempel vil Ubuntu-brukere (i Ubuntu-standardinstallasjonen er bare GTK installert) bli utestengt hvis det er i QT, og SUSE-brukere hvis det er i GTK.... Tk er vel ganske så utbredt ja.

Blir nok QT siden kontrollpanelet til ATI bruker QT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg skulle oppgradere fra CC 2.2 til CC 3.0 (begge home). Det forutsetter at jeg formaterer og installerer fra scratch, men finnes det en kjekk måte å ta backup av konfigurasjonsfiler etc? Grunnene til at jeg vil oppgradere er bedre BW-limiter, MP3-server og snortsam.

 

Edit: Jeg kom på en ting: Jeg fulgte en guide, og lagde noen FTP-brukere, men nå finner jeg ikke igjen den guiden. Jeg lagde en gruppe i /home som het ftp. i /home/ftp ligger følgende mapper: bin, dev, etc, ftpadmin og lib. Jeg husker at poenget med det jeg gjorde, var at FTP-brukerene ikke skulle gjøre annet enn å bruke FTP-kommandoer, og kun i hjemmeområdet deres. Er det noen som har en idé om hva jeg gjorde? :blush:

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg gjorde det. :hmm: Jeg kan vagt huske at jeg, da jeg la til brukeren ftpadmin, (jeg aner ikke hvorfor jeg kalte den det,) var at jeg brukte useradd -g ftp eller noe sånt.

 

En kjapp liste over hva de folderene jeg listet i stad inneholder:

bin: ls

dev: null

etc: group group.old passwd wu-ftpd-2.6.1-i386-linux.tar.gz

ftpadmin: hjemmeområdet til brukeren ftpadmin

lib: ld-linux.so.2 libc.so.6

 

group.old er en backup av systemets orginale group-fil. group i /home/ftp/etc se slik ut:

t:x:0:root
ftpadmin:x:502:

 

passwd ser slik ut:

t:x:0:0:root:/:/dev/null
ftpadmin:x:502:502::/ftpadmin/:dev/null

 

Kanskje dette kan gi noen en idé om hva for noe smart jeg har gjort.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

The founder and chief architect of the popular Linux distribution Gentoo Daniel Robbins, has taken up a job at Microsoft. He describes his new job as "helping Microsoft to understand Open Source and community-based projects". While in the midst of hastily packing to move to Redmond, Robbins nonetheless managed to find the time to finalize the transfer of Gentoo's intellectual property (essentially copyrights on ebuilds and other software as well as soon-to-be trademarked Gentoo logos) to the not-for-profit Gentoo Foundation, Inc.

:hmm: Hva er det MS planlegger nå ..... ?

Lenke til kommentar

The founder and chief architect of the popular Linux distribution Gentoo Daniel Robbins, has taken up a job at Microsoft. He describes his new job as "helping Microsoft to understand Open Source and community-based projects". While in the midst of hastily packing to move to Redmond, Robbins nonetheless managed to find the time to finalize the transfer of Gentoo's intellectual property (essentially copyrights on ebuilds and other software as well as soon-to-be trademarked Gentoo logos) to the not-for-profit Gentoo Foundation, Inc.

:hmm: Hva er det MS planlegger nå ..... ?

*brr*, skummelt :(

Lenke til kommentar

The founder and chief architect of the popular Linux distribution Gentoo Daniel Robbins, has taken up a job at Microsoft. He describes his new job as "helping Microsoft to understand Open Source and community-based projects". While in the midst of hastily packing to move to Redmond, Robbins nonetheless managed to find the time to finalize the transfer of Gentoo's intellectual property (essentially copyrights on ebuilds and other software as well as soon-to-be trademarked Gentoo logos) to the not-for-profit Gentoo Foundation, Inc.

:hmm: Hva er det MS planlegger nå ..... ?

*brr*, skummelt :(

Gento med NT-kerne, selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Angående CC 3.0:

 

Jeg synes CC har gått feil vel. Med den nye versjonen, tenker de penger all teh way. Bygg den heller selv fra scratch.

Vel, CC er laget av et firma og jeg synes de fortjener å få noe igjen. Er ikke akkurat noe nytt at et firma vil tjene penger ;)

Lenke til kommentar

The founder and chief architect of the popular Linux distribution Gentoo Daniel Robbins, has taken up a job at Microsoft. He describes his new job as "helping Microsoft to understand Open Source and community-based projects". While in the midst of hastily packing to move to Redmond, Robbins nonetheless managed to find the time to finalize the transfer of Gentoo's intellectual property (essentially copyrights on ebuilds and other software as well as soon-to-be trademarked Gentoo logos) to the not-for-profit Gentoo Foundation, Inc.

:hmm: Hva er det MS planlegger nå ..... ?

Daniel Robbins = Milo i Antitrust :p

Lenke til kommentar

Fant en liten gem på http://www.technologyreview.com/articles/0...re_people.8.asp

 

As one member of the [brazilian] government said during a speech at the World Social Forum, "We're against software piracy. We believe Microsoft's rights should be respected. And the simplest way to respect their rights is for Brazilians everywhere to switch to free software."

 

Nydelig sagt :)

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å installere CDemu på Ubuntu, eller Debian?

 

noen som vil si hva som skal gjøres? Jeg får feil på maken, og INSTALL sier ingenting. Har skjønt det er en beef med kjernen, og at noe skal peke i den retningen. (cdemu.ko)

 

Har veldig lyst å mounte .bin filer - og nei; det går ikke an å mounte bil-filer på et loopbackdevice.

 

edit: gadd ikke stresse. Bchunket programmet og monterte det på loopbackdevice. ;)

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...