Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bryr meg ikke noe om denne loven, om jeg ikke får love til å ta sikkerhetskopier av mine filmer og musikk, eller spille de av på det jeg vil. Så kall meg en kriminell og putt meg i fengsel.

Tja, tanken var mer den at hvis det blir ulovlig for avsplilling av varer jeg har kjøpt, og ulovlig å kopiere til harddisken kan jeg like gjerne bryte loven med å hente media fra nettet.

 

Plateselskapene henger ikke med tiden, ikke pokker om jeg orker å skifte fysisk cd når jeg vil høre på et annet album :(.

Lenke til kommentar

Kan folket her gjøre meg en tjeneste?

 

Gå inn på denne siden og tegne noen mønstre og sånt? Gjerne lag noen animasjoner hvis dere gidder.

 

OBS: Dere får ikke se noe resultat ut av det.

 

Poenget: Vi holder på med et skoleprosjekt som henter inn mønster fra den siden og som lagrer mønstre i en database. Mønstrene blir så vist på en lystavle med 8x8 lysdioder.

Lenke til kommentar
CSS er et "teknisk beskyttelsessystem" og går vel under da under den såakallte MP3-loven.

 

Men uansett, loven er så selvmotsigende, på kollisjonskurs med tidligere dommer, utover sitt område at hele loven vil bli endelig bestemt av høyesterett.

Problemet blir vel ikke for forbruker direkte - antagelig blir det lov å knekke CSS (som er en form for DRM) for privat bruk (i alle fall dersom loven endres slik som de sier de skal) - men blir det lov å distribuere metoder for å knekke den?

 

"Jaja, om du finner ut av DeCSS selv og ikke sier det til noen, så er det greit"

:roll:

Lenke til kommentar

Etter et innlegg i screenshot-tråden så jeg qemu.

 

Jeg trenger windows til følgende:

 

- scanne (canon lide 80 støttes ikke av linux enda)

 

- overføre fra pc til minidisc (finnes ikke for linux)

 

- DC++ (har kompilert dc++ for linux, men det krasjer hele tiden)

 

Er en eller flere av disse tingene mulig?

 

(Kunne også tenkt meg å kjøre win 98 med ipx og C&C:Tiberium Dawn)

 

Hvor legges filene til OSene du installerer?

Lenke til kommentar
Test av diverse window-managers

 

Fluxbox kom rimeleg dårleg ut...

 

Men:

 

ADDITION: After I did these tests Akira, one of the Fluxbox Developers, mailed me and said to try 0.9.13 - I did, and it is indeed faster with big improvements.

Testet dette selv.

 

Fluxbox 0.9.12

Throughput test: 7

 

Fluxbox 0.9.13

Throughput test: 39

 

Synes han kan ta testen en gang til med 0.9.13 :)

Korleis køyre eg denne testen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...