Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nettopp, det er fullt mulig med tekniske løsninger som sikrer økonomiske interesser uten DRM. Og det funker i de fleste sammenhenger. Når det gjelder skyttergraver, og henvisning til Apple skjønner jeg ikke hvordan du tenker. Apple er vel det mest kompromissløse selskapet jeg kan tenke meg. Måten de gikk i strupen på flash var ikke akkurat diplomatiets vei. At de ikke pushet andres rettigheter gjennom DRM i itunes er vel ikke overraskende. Om de selv hadde eierskap til musikken kunne det sett annerledes ut. Kanskje du kan utdype hva du mener?

 

Selvfølgelig er det mulig, og det er ikke der uenigheten ligger.

 

Vedrørende Apple så nevnte Stigfjel det. Apple fikk til DRM-fri løsning på musikk, som begynte med mulighet til å kjøpe musikk med DRM. Når det gjelder Flash er Ipad og Iphone i en litt annen posisjon med andre muligheter til å trumfe gjennom enn det Itunes hadde med musikk. Det samme gjelder også Mozilla, de kommer ingen vei med å legge seg i skyttergraven, noe det ser ut som de innser. Selv om Mozilla er non-profit organisasjon er de avhengig av inntekter for å overleve. Hva godt fører det egentlig med seg at folk går til andre alternativer framfor å få til en teknisk løsning hvor Mozilla i alle fall har kontroll over selve avspilleren?

 

Per dags dato er "løsningen" å kjøre Pipelight for å se på Netflix, framfor å få en løsning som ikke er 100% men hundre ganger bedre enn Pipelight, og som jo har like mye DRM. Forskjellen er kun at Pipelight er en elendig løsning også teknisk sett.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å sette opp proftpd med et script jeg fant på nettet (ProftpTools) fordi jeg ønsker å montere en nettverksdisk som delt(e) mappe®.

 

Bruker følgende kode for å sette en ønsket mappe/disk på maskinen som delt punkt, men jeg lurer på hva jeg skal fylle inn for å dele en mappe på det lokale nettverket. Er ganske ny på Ubuntu, setter stor pris på hjelp.

 

sudo mount -o bind the_directory_you_want_to_share /home/FTP-shared/download

Lenke til kommentar

Du laster ned filen (se download-knappen i første "post"). Extract arkivet. Der står det ofte nøyaktig hvordan du skal gjøre det, men det er stort sett varianter av å kopiere et directory til riktig plass i ~/.kde. Noen gir deg et script for å gjøre det.

 

Deretter må du velge theme fra system settings. Relog, det hender at theme-forandringer i KDE er litt grinete om du ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...