Gå til innhold

Lage et gravitasjons-kart over jorden nærområde!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den blå saken er stedet hvor skalarverdien til de to gravitasjonsfeltene er like store.

 

Så gjenstår bare det å legge rotasjon etc.

Kommer til å lage en gui for det også. Etterhvert - mulig det blir i sommerferien når jeg ikke har så mye å gjøre på skolen :)

 

Forøvrig: Er det noen som har testet programmet? Skulle funke rimelig bra. "dokumentasjonen" kommer fram ved å legge på --help (eller ingenting...).

 

kommando for å kompilere er:

gcc -Wall `sdl-config --cflags --libs` main.c -g -o gravitymap

 

(-g kan droppes - det er for å få med debug-ting)

 

Legger ved koden, nyeste variant. Forskjellene er ikke algoritmene, men implementasjonen av dem. Blant annet et gigantisk, minneetende (ikke at det er noe problem på en "moderne" maskin...), fler-dimensjonalt array :p

 

Dette har gjort at jeg har kunnet gjøre koden svært mye mer generell og kompakt (ikke en helt egen løkke for jorda, etterfulgt av en helt egen en for månen f.eks...) - noe som kommer til å gjøre den enklere å vedlikeholde. Har en tilsvarende greie jeg skal gjøre hvor den samme koden finnes tre (?) steder nå - koden for å tegne vektorpiler. I tillegg skal "den blå greia" separeres ut fra drawmethod'sene. Samt et par ubrukte mega-arrays som skal slettes. Masse større endringer altså...

main.c.txt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...