Gå til innhold

Bestille fra Play.com!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å vurderer å bestille 4 tittler fra Play.com, og tenkte å forhøre meg litt med dere som har handlet endel der!

Det ene spillet kommer på ca 170 spenn og kommer dermed under fortollingsgrensa, mens de andre 3 ender opp på hennholdsvis 230, 360 og 400 spenn (ca.) Hvordan gjør de dette? Deler opp pakken så jeg får det som går under tollgrensa først, og derretter alt annet?

Fortolling er jo svindyrt! (En % sats, SÅ moms så gebyr! Stemmer ikke det?)

OG; du skal ikke belastes for toll dersom en vare er PRODUSERT innenfor EU?! (Stemmer ikke dette?!?!???) Men spillene er vell streng tatt fra Asia alle som en. noen som vet hvordan dette gjøres? Slipper man ofte å fortolle fra Play? En mulighet er jo dersom du betaler i forrkant og "får" en gave. Dette er vell strengtatt på grensen til det lovelige, men ikke direkte ulovelig heller etter hva jeg kan skjønne.. Noen som vet om en billig forretning for spill som benytter seg av den "vrien"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg
Skrevet

De sender spillene hver for seg, så du vil totalt få fire pakker.

Det er ikke noe toll på DVD/Spill osv, så den første prosentsatsen du snakker om kan du se bort i fra.

Den til under 200 får du ikke noen problemer med.

De tre andre må du betale MVA/Moms + fortollingsgebyr.

Siden du får det som tre pakker betyr det 3x fortollingsbegyr (72kr hos posten).

Du får en slags hentelapp for hver pakke som du tar med på postkontoret (som ved servicepakke og oppkrav), du betaler du for MVA/Moms der og får utlevert pakka.

Regnestykke:

170,00

230x1.25 + 72 = 359,50

360x1.25 + 72 = 522,00

400x1.25 + 72 = 572,00

= 1623,50

Skrevet

Betyr dette at hvis jeg bestiller et spill til under 200 NOK på Play.com, så er det bare å hente det på Postkontoret når det kommer, uten å betale noe? Regner med at Play.com trekker fra Visa-konto.

Skrevet

Har bestilt mange spill til PC og Xbox fra Play (alle under 200,-).

Det blir trekt fra konto/VISA, og kommer rett i postkassa. Det er kun de over 200 grensa som du må hente på postkontoret. Og alle priser er inkl. frakt (men det visste dere vel...).

Skrevet

Et spill skal gå som en leke, og da er grensen på 500 kr etter hva jeg har lært. Men med en gang du går over grensene stiger utgiftene ekstremt raskt.

Tor_erik: Du får pakken rett hjem i kassa(så sant det er plass), og ja, Play.com trekker rett fra visakortet.

Skrevet

Hmm... er det noen mulighet der for å høre om alt kan komme som en pakke? Så jeg eventuellt får de 3 over 200 som 1 ending? (slipper jeg iallfall unna med 72kr i gebyr..)

noen som vet?

Skrevet

Prøv en annen butikk enn Play.com? Amazon eller noe som ikke har som policy å sende hver ting i en pakke for seg.

Mulig det går ann å sende en mail til de å høre, men det kan tro det eller ei faktisk bli dyre for play.com (mer komplisert logistikk som ligger bak å pakke sammen tre ulike varer, samt kostnadene for manuell særbehandling)

Skrevet
Tor_erik: Du får pakken rett hjem i kassa(så sant det er plass), og ja, Play.com trekker rett fra visakortet.

Hyggelig. Da gjenstår det bare at Play.com kutter prisene på SC: CT og SWAT 4 drastisk. :)

Skrevet
www.toll.no

Det går ann å ungå behandlingsgebyr ved å fortolle det selv.

Før lønte det seg, men nå er det ikke poeng nesten. Posten senket satsene sine, og det var et salig styr, samt du fikk regning ifra posten likevel for håndteringen som de likevel måtte ha (som havnet på omtrent det samme beløp som posten tar for hele greien i dag)

Skrevet

Jeg vet ikke hvorvidt dette har med det dere diskuterer her,

men les gjennom denne tråden. Men selvføleglig det kan jo hende at det skjedde en feil hos de som ikke var meningen, men to forskjellige feil, er jo litt snodig på samme person :hmm: .

TSP

Skrevet
Et spill skal gå som en leke, og da er grensen på 500 kr etter hva jeg har lært. Men med en gang du går over grensene stiger utgiftene ekstremt raskt.

Tøys og tull!

En leke er en leke og kan IKKE koste mer enn 200 kr. Forsendelser som er GAVE går tollfritt opp til 1000 kr!

-G, rett skal være rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...