Gå til innhold

MSI-lansering: SLI for Pentium 4


Anbefalte innlegg

Jeg har bygd flere system med MSI og har ikke hatt noen problemer med disse.

Synes MSI får en del urettferdig pepper for produktene sine. Msi lager bra hardware, og kortene deres får som regel mye skryt i forskjellige reviws som f. eks Anandtechs siste nForce4 SLI samletest. Jeg skal ivertfall kjøpe MSI kort nestegang jeg bygger et nytt system til meg selv. Da er Diamond kortene meget aktuelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå gjenstår det bare får Intel å lage bedere CPU'er ;)

Intel har glimrende CPU'er allerede. De heter Pentium-M og kan brukes på Socket478-hovedkort hvis man kjøper en adapter fra Asus. I følge rykter skal det komme en versjon av adapteren for LGA775 også, men den er ennå ikke lansert eller avbildet.

 

Edit: Adapteren heter Asus CT-479. Dere finner mye info om den via google.

Jepp stemmer det simen, men problemet er at de kun funker om du har asus hovedkort. Men er vi heldig kan også eg som har msi 875P neo bruke pentium mobile prosessor på mitt system. Eg har ikke fått med meg at msi vil lage en slik adapter til sokkel 478.

Men får jo håpe, blir den adapter tatt vel imot av markedet vil nok msi og de andre følge etter?

Lenke til kommentar
Hvis MSI bruker like lang tid for å få dette kortet ut til sluttbruker etter lansering som sitt Nforce4 kort , kommer kortet ca. om 4 måneder. Bli heller ikke overrasket om bundelen ikke er som på alle reviewene, eller som skrevet på boksen. Go MSI!! Jeg har blitt så utrolig glad i produktene deres etter det fantastiske K8N Diamond  :sick:

Tja MSI nForce4 var nå tiljengelig før feks DFI,dessuten er de ikke de først som har endret på innholdet i pakken :hmm:

Er riktig det, men MSI annonserte kortet 21.10.04, mens DFI var en smule mer ærlige?/realistiske og annonserte 4 jan 05. Ikke lenge før de faktisk kunne levere det. Syntes nå det er ganske ryddig av DFI selv om kortet kom noe senere.

Når det er sagt har jeg aldri vært missfornøyd med et MSI produkt, men jeg følte meg lurt av MSI ved kjøp av Diamond kortet. ALLE rewievs rundt om på hardware sider hadde fått kort med Wlan/bluetooth antennen. Og dette ble brukt ganske heftig i marketing før kortet faktisk kom. Det stod over hele boksen at et såpas flott produkt som "Diamond" skulle selvfølgelig ha WL./Bt. Etter at folk bekynte å pipe forandret de hjemmesiden til å si at det var "optional". Man kunne få rabatt på antenne het det.... vel... det var det siste MSI kortet for min del.Vet at MSI Germany sender ut antenner nå, men de kunne vært litt mer ydmyke/service innstilt fra dag 1.Sendte hele greia tilbake, fikk pengene igjen og kjøpte DFI. Ikke angret ett sekund!

Uansett... skål. :fun:

Endret av drvcd
Lenke til kommentar
Nå gjenstår det bare får Intel å lage bedere CPU'er ;)

Intel har glimrende CPU'er allerede. De heter Pentium-M og kan brukes på Socket478-hovedkort hvis man kjøper en adapter fra Asus. I følge rykter skal det komme en versjon av adapteren for LGA775 også, men den er ennå ikke lansert eller avbildet.

 

Edit: Adapteren heter Asus CT-479. Dere finner mye info om den via google.

Jepp stemmer det simen, men problemet er at de kun funker om du har asus hovedkort. Men er vi heldig kan også eg som har msi 875P neo bruke pentium mobile prosessor på mitt system. Eg har ikke fått med meg at msi vil lage en slik adapter til sokkel 478.

Men får jo håpe, blir den adapter tatt vel imot av markedet vil nok msi og de andre følge etter?

Har ikke helt forstått hvorfor denne adapteren ikke kan brukes på annet enn Asus kort ettersom man snakker om de samme brikkesettene etc. Det må i såfall ligge i bios? Og da burde det være mulig å modifisere bios for andre kort også.

 

Selv har jeg bare Asus kort akkurat nå, så det blir spennende å se hva man kan få utav disse adapterene etterhvert.. Det beste hadde sef vært ordentlige HK med støtte for P-M, så langt er det vel bare mikroATX(eller hva det heter)?

Lenke til kommentar

Jeg synes at MSI fortjener ros for å lage et hk ment for entusiaster og overklokkere. De har gjort endel bra valg på komponent listen, som Creative lyd, double PCIe GBLAN porter, SATA2 kontroller osv. Asus er ikke i nerheten med deres SLI Delux, ei SLI Premium heller. MSI prøver å tilfredstille en meget kresen brukergruppe, og det er ikke lett. Jeg sjønner saken med det manglende kortet var frustrerende, men det er ivertfall her nå. Det er bedre enn om det aldri kom for jeg har tenkt å kjøpe et MSI Diamond kort med WLAN/Blutooth.

 

Go MSI...nei til et Asus monopol:p

Lenke til kommentar
Hmm, da er det bare å vente på at noen andre hovedkortprodusenter lanserer et hovedkort for så å slå til  :thumbup: Liker rett og slett ikke MSI, kan være noe med at de fleste HK'ene som blir levert av de på jobben er defekte.

Pussig, jeg har vel monter iallefall 100 maskiner i min tid og der er iallefall 40% av disse med MSI og dette er de kortene jeg har hatt suverent minst problemer med .

Har akkurat samme erfaring som deg. Bruker kun (med få unntak) MSI hovedkort og skjermkort på jobb. INGEN MSI kort har vært defekte i den tiden jeg har jobbet der (6-7mnd) regner med at jeg har bygget et sted mellom 50-75 pc'er, av de så var 3 AMD, ingen problemer i det heletatt.

 

Så på meg virker det som at MSI er fjellstødig!

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Har ikke helt forstått hvorfor denne adapteren ikke kan brukes på annet enn Asus kort ettersom man snakker om de samme brikkesettene etc. Det må i såfall ligge i bios? Og da burde det være mulig å modifisere bios for andre kort også.

De kretstegningene jeg har sett av adapteren ser ikke ut til å kunne skille på hvilket hovedkort som brukes. Adapteren ruter kun FSB'en om til litt andre pinner, har integrert spenningskontroller som endrer CPU-spenninga, og en krets som lurer hovedkortet til å tro at det er en Pentium4 (Multiplier og ID-pinner). Dermed skulle det ikke være noe i veien for å bruke den med andre hovedkort. (Så fremt det passer fysisk med plassering av kondensatorer og slikt.)

Lenke til kommentar
Hvis man skal fokusere på ytelse så ser jeg ingenting fra Intel som slår Athlon64 i år.

Tøv. Den nye P4 Prescott med 2mb cache knuser A64 på tunge oppgaver som videoenkoding, multiprosessering, og i de fleste strategispill.

og donaldbladet havnet bakpå lasteplanet til en lastebil som skulle med sand til Sahara'.

Digg at p!!!! alltid er best på 'tunge' og 'seriøse' arbeidsoppgaver.

Av ditt innlegg kan jeg trekke følgende:

 

Å bruke en PC til videoenkoding og andre tunge arbeidsoppgaver er like bortkasta som å kjøre sand til Sahara. Det PCer egentlig er konstruert for, er å spille hjernedøde skytespill. Hele den gigantiske IT-industrien, hele Redmond, hele Silicon Valley, eksisterer kun for at du skal kunne kaste bort hjernecellene dine på disse spillene.

Lenke til kommentar
Tøv. Den nye P4 Prescott med 2mb cache knuser A64 på tunge oppgaver som videoenkoding, multiprosessering, og i de fleste strategispill.

Og Prescott kan du steke egg på... :p

(måtte bare...sorry)

Nødvendig? :roll: Kom over denne fjortiss-fasen.

 

Og ja, til den andre posten din;

 

Ytelse? Generell ytelse? Spille-ytelse? Andre ytelser?

 

Der fins masse forskjellig vet du (eller ikke :roll: ), og så vidt jeg kan se knuser ikke AMD64 alt for mye! ;)

 

 

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...ntium4-6xx.html

 

Leees..

Lenke til kommentar
Tøv. Den nye P4 Prescott med 2mb cache knuser A64 på tunge oppgaver som videoenkoding, multiprosessering, og i de fleste strategispill.

Og Prescott kan du steke egg på... :p

(måtte bare...sorry)

Nødvendig? :roll: Kom over denne fjortiss-fasen.

 

Og ja, til den andre posten din;

 

Ytelse? Generell ytelse? Spille-ytelse? Andre ytelser?

 

Der fins masse forskjellig vet du (eller ikke :roll: ), og så vidt jeg kan se knuser ikke AMD64 alt for mye! ;)

 

 

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...ntium4-6xx.html

 

Leees..

Nei, knuse blir feil ord, men athlon 64 cpuen vinner flest benchmarks og taper med mindre enn Intel når de taper.

 

Altså kan vi konkludere med at Atlon 64 er den beste cpuen på markedet overall.

Og det er før vi begynner å samenligne pris og 64 bit ytelse...

 

Så spørsmålet er som følger: HVorfor skal vi betale mer for en CPU som er nesten like bra som Athlon 64?

 

 

Og til de som håper på Pentium M:

 

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2382

 

Her testes Pentium M med den adapteren og den vinner ikke selv når den blir overklokket over 2,5, så pentium M er ikke den frelseren for intel som mange har trodd og håpet (dessverre). På 2,5ghz begynner den sannsynligvis også å bruke mye strøm, så da har den ikke så stor fordel der heller.

 

Er nok ikke uten grunn at Intel velger å bruke netburst arkitekturen (prescott), den yter rett og slett bedre enn pentium M.

 

 

Også får jeg bare beklage den totale avsporingen fra topic.

 

At Intel får SLI er positivt, får håpe at intel sin verson av SLI kan yte bedre enn AMD sin, som til tider yter ganske dårlig (burde minst gi 50 % ekstra ytelse overall over 1 grafikk kort).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...