Gå til innhold

Hvordan komme inn i bios på Compaq maskiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Compaq Presario 5700T som jeg gjerne skulle hatt til og bote fra CD

Er det noen som vet hvordan jeg kommer inn i bios på denne maskinen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når Logoen til compaq kommer (det røde), vent til det blinker øverst til høyre så trykker du F10. Hvis ikke det funker så hopp på tastaturet til bios kommer fram

Skrevet

Hvis du har bytta harddisk siden du kjøpte pcen så må du "installere" bios på nytt.. på compaqer så ligger den som en egen partisjon på harddisken.. (rompaq)..

Skrevet

Har flere compaq-bokser som jeg har arva fra jobben, på deskpro-serien er det rimelig enkelt, du trykker F10 når maskina booter, derimot på min Proliant server har jeg enda ikke funnet ut en j*vla ting, ikke så veldig kult å bruke bootdisk fordi maskina leter etter en scsi-disk som ikke er der...

Skrevet

Quote:

på min Proliant server har jeg enda ikke funnet ut en j*vla ting, ikke så veldig kult å bruke bootdisk fordi maskina leter etter en scsi-disk som ikke er der...

På alle Proliant serverene jeg har jobbet med, må man installere et program på en egen partisjon for å gjøre endringer i BIOS. Programmet finner du på SmartStart CD'en som følger med serveren.

Skrevet

Compaq har både hat "F11, F1" og sist F11 vis jeg ikke husker feil.

Det er også noen compaq pc som må ha biosen på egen partisjon på hardisken.

Skrevet

Hadde en compaq presario, fant aldri ut hvilken tast e.l man skulle trykke på, men hvis jeg dro ut kabelen til diskettstasjonen kom jeg rett inn i bios.

(Husk å slå av maskinen før kontakten trekkes ut)

Skrevet

På samtlige Compaq'er, ihvertfall de siste 6 åra, skal man trykke F10 for å komme inn i BIOS.

Det er LENGE siden Compaq slutta å ha BIOS oppsett på egen partisjon. Siste var Deskpro 2000, 4000 og 6000 serien. På Presario er det enda lenger siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...